Waarom rijdt de politie met Prio1, terwijl er niks aan de hand is?

Auteur Topic: Waarom rijdt de politie met Prio1, terwijl er niks aan de hand is?  (gelezen 23586 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #90 Gepost op: 28 juli 2011, 00:26:18
Dat valt me inderdaad erg tegen. Als je mensen de kans biedt om een klacht in te dienen moeten die zorgvuldig worden nagegaan.

Ik zeg niet dat de afhandeling van klachten tegenvalt. Ik zeg dat het handje boven het hoofd erg tegenvalt. Maar wat staat je nu nog tegen om zelfs een na te gaan? Misschien dat er in de terugkoppeling wat mis is gegaan of dat de zaak nog in behandeling is?
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Bengi

  • P-GLM
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 239
Reactie #91 Gepost op: 28 juli 2011, 18:26:33
Reanimatie bij een kind, ongeval met zwaar lichamelijk letsel, assistentie collega......

Die mensen waar we het over hebben zijn allen professionals die in een week tijd meer mee maken dan ik in mijn 21 levensjaren. Ik ga er dan ook vanuit dat zij hun hulpmiddelen zoals OGS op een veilige en verantwoorde manier gebruiken. Alles volgens instructie en de nodige protocollen.

Gaan ze zonder rede een keer met OGS door de rode wens ik ze veel plezier en heel veel succes bij hun volgende melding. Ik heb niks anders dan respect voor deze mensen.
"de door mij gepubliceerde uitingen vertegenwoordigen uitsluitend mijn persoonlijke mening en niets meer dan dat"


Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Reactie #92 Gepost op: 28 juli 2011, 18:38:15
Reanimatie bij een kind, ongeval met zwaar lichamelijk letsel, assistentie collega......
Lees het topic...
Citaat
Gaan ze zonder rede een keer met OGS door de rode wens ik ze veel plezier en heel veel succes bij hun volgende melding. Ik heb niks anders dan respect voor deze mensen.
Ik ook, maar daarom kun je nog wel kritisch zijn, en hoef je niet alles zo maar aan te nemen.


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #93 Gepost op: 28 juli 2011, 18:56:34
Waar kan ik eigenlijk vinden dat de politie een voorbeeldfunctie heeft? Ik zie dit in verschillende reacties terugkomen, maar kan het niet vinden in wetgeving. Hele politiewet zegt er niets over, enkel over hulpverlening en handhaving v/d rechtsorde.

Wie o wie helpt me uit de brand?
Senior GGP / Oost-Brabant


Vinn

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
Reactie #94 Gepost op: 28 juli 2011, 19:26:42
http://www.vvddenhaag.nl/1588/antwoorden-over-rijgedrag-politie.htm

Hier kan je er iets over lezen.

Ook al is het zoieso vanzelfsprekend dat een Docent die Nederlands geeft goed Nederlands moet spreken ivm. voorbeeldfuctie heeft.
En een Instructeur van een les auto ook zelf goed moet rijden als je hem tegen komt.


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #95 Gepost op: 28 juli 2011, 19:27:50
Waar kan ik eigenlijk vinden dat de politie een voorbeeldfunctie heeft? Ik zie dit in verschillende reacties terugkomen, maar kan het niet vinden in wetgeving. Hele politiewet zegt er niets over, enkel over hulpverlening en handhaving v/d rechtsorde.

Wie o wie helpt me uit de brand?
Als we dan toch alles volgens de wetgeving willen spelen mag je me ook aanwijzen waar staat dat je je niet met elkaars werk mag bemoeien...... Zo lust ik er nog wel een paar, het lijkt me vrij logisch dat een agent een voorbeeldfunctie naar het volk heeft.
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #96 Gepost op: 28 juli 2011, 19:42:54
http://www.vvddenhaag.nl/1588/antwoorden-over-rijgedrag-politie.htm

Hier kan je er iets over lezen.

Ook al is het zoieso vanzelfsprekend dat een Docent die Nederlands geeft goed Nederlands moet spreken ivm. voorbeeldfuctie heeft.
En een Instructeur van een les auto ook zelf goed moet rijden als je hem tegen komt.  

Dat iets logisch lijkt, wil niet zeggen dat het ook daadwerkelijk zo is. De politie is ingesteld om hulp te verlenen aan hen die dat behoeven en de rechtsorde te handhaven. Het gaat er om dat die taken worden uitgevoerd binnen de kaders van de wet. Punt. Van een voorbeeldfunctie is totaal geen sprake. Ook niet als een burger dat vindt, als een burgemeester dat vindt of de koningin dat vindt.


Als we dan toch alles volgens de wetgeving willen spelen mag je me ook aanwijzen waar staat dat je je niet met elkaars werk mag bemoeien...... Zo lust ik er nog wel een paar, het lijkt me vrij logisch dat een agent een voorbeeldfunctie naar het volk heeft.

Tsja, we leven in een democratische rechtstaat en dat betekend nu eenmaal dat het handelen van de overheid is gebaseerd op de wet. Als "het volk" wil dat een agent een voorbeeldfunctie heeft, dan legt "het volk" dat vast in regelgeving.
Senior GGP / Oost-Brabant


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #97 Gepost op: 28 juli 2011, 19:49:32
Tsja, we leven in een democratische rechtstaat en dat betekend nu eenmaal dat het handelen van de overheid is gebaseerd op de wet. Als "het volk" wil dat een agent een voorbeeldfunctie heeft, dan legt "het volk" dat vast in regelgeving.

Sommige dingen zijn ook gewoon logisch en hoeft niet te worden vastgelegd in een wet omdat jij het dan pas begrijpt. Nu kan ik wel tig aan voorbeelden noemen waaruit blijkt dat een agent een voorbeeldfunctie heeft, maar ik denk dat het wel duidelijk is...

*mompelt iets over glazen huis*


Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Reactie #98 Gepost op: 28 juli 2011, 19:52:47
Dat iets logisch lijkt, wil niet zeggen dat het ook daadwerkelijk zo is. De politie is ingesteld om hulp te verlenen aan hen die dat behoeven en de rechtsorde te handhaven. Het gaat er om dat die taken worden uitgevoerd binnen de kaders van de wet. Punt. Van een voorbeeldfunctie is totaal geen sprake. Ook niet als een burger dat vindt, als een burgemeester dat vindt of de koningin dat vindt.
Wat een theoretisch geneuzel zeg  ::)


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #99 Gepost op: 28 juli 2011, 19:53:55
We belanden (weer) in een (eeuwig durende) discussie die aardig offtopic gaat.

Laten we weer terug gaan haar het onderwerp: "Waarom rijdt de politie met Prio1, terwijl er niks aan de hand is?"
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.