Parkeren met de motor & betaald parkeren

Auteur Topic: Parkeren met de motor & betaald parkeren  (gelezen 36200 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Bart S

  • Gast
Reactie #30 Gepost op: 3 juni 2011, 03:06:21
Dus binnenkort verwacht ik een mailtje van de gemeente Den Haag over het parkeerbeleid ten aanzien van motoren in diezelfde gemeente.

En dit is wat ik van de Politie Rotterdam-Rijnmond heb ontvangen

Ik heb zowel in Den Haag als in Rotterdam diverse malen met mijn motor in het centrum gestaan, op de stoep. Nooit enig probleem mee gehad.


Marcel

  • Directiechauffeur
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 25
Reactie #31 Gepost op: 7 juni 2011, 14:42:08
Citaat
Geachte heer .....,

Hierbij bevestigen wij de ontvangst van uw e-mail van 24 mei 2011. Uw e-mail is geregistreerd onder nummer 123456789.
Wij verzoeken u vriendelijk bij verdere correspondentie over dit onderwerp dit registratienummer te vermelden.

Voor motorfietsen op 2 wielen geldt dat zij volgens de RVV niet op de stoep mogen parkeren, maar ook geen gebruik mogen maken van de betaalde parkeervakken.

Regelmatig wordt het parkeren van motorfietsen op de stoep wel gedoogd, maar men wordt dan echter wel geacht niet te rijden op de stoep.
Tevens moet u de motor zodanig neerzetten dat overige voetgangers hier geen hinder van ondervinden.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Politie Service Center
Politie Rotterdam-Rijnmond

Als je loopt met de motor aan de hand ben je toch ook een bestuurder?!
Dan kan je dus niet op de stoep parkeren.


Marcel


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #32 Gepost op: 7 juni 2011, 14:48:04
Regelmatig wordt het parkeren van motorfietsen op de stoep wel gedoogd, maar men wordt dan echter wel geacht niet te rijden op de stoep.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Politie Service Center
Politie Rotterdam-Rijnmond
------------------------------------------
Als je loopt met de motor aan de hand ben je toch ook een bestuurder?!
Dan kan je dus niet op de stoep parkeren.

Marcel

Gaat het hierbij niet over de bestuurder, maar over het rijden op de stoep..
Oftewel met een draaiende motor en er op zittend danwel er naast lopend (als dit kan[?])
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #33 Gepost op: 14 juni 2011, 13:11:24
Heb de vraag ook even gesteld aan de gemeente Haarlemmermeer.

Citaat
Onderwerp

Parkeerbeleid voor motorfietsen

Bericht

Geachte heer/mevrouw, Kunt u mij vertellen wat het parkeerbeleid is voor motoren binnen de gemeente Haarlemmermeer. Ik zou dit graag willen weten voor zowel het gratis als het betaald parkeren. Dit aangezien ik alles met de motor doe en ik geen zin het in onnodige parkeerboetes. Graag zou ik van u vernemen waar ik mijn motor mag en kan parkeren. Met vriendelijke groet.


Het antwoord van de gemeente Haarlemmermeer is als volgt.

Citaat
Geachte heer,

 
U dient zich te houden aan de regels die het RVV aangeeft en dat is het parkeren in de vakken, ook voor motoren.

Nu is het wel zo dat onze toezichthouders hier niet handhavend optreden indien u parkeert op het trottoir alleen is dit geen vastgesteld beleid en is de politie Haarlemmermeer ook nog bevoegd om te mogen handhaven. Indien u dus 100% zeker wilt zijn raad ik u aan om te parkeren in de vakken en daarvoor dan ook te betalen indien dit van toepassing is.

 

Met vriendelijke groet,

Gemeente Haarlemmermeer



Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #34 Gepost op: 14 juni 2011, 15:40:52
''Indien u dus 100% zeker wilt zijn raad ik u aan om te parkeren in de vakken en daarvoor dan ook te betalen indien dit van toepassing is.''

Dan zal de Gemeente Haarlemmermeer daar voorzieningen voor moeten treffen... ::)
Dus een eerder genoemd systeem, wat op kenteken gaat o.i.d. Immers, je kaartje waait weg, wordt gejat, regent kapot, etc.

Om nog maar te zwijgen over het feit dat je motor erg slecht zichtbaar is voor automobilisten die willen parkeren. Te midden van een rij auto's lijkt het een vrije PP, maar als je dan te snel indraait zie je de geparkeerde motor net even te laat...met alle gevolgen van dien.


SpaX

  • Handhaver Openbare Ruimte (Domein 1), DHW controleur, Student IV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 196
Reactie #35 Gepost op: 16 juni 2011, 00:25:58
''Indien u dus 100% zeker wilt zijn raad ik u aan om te parkeren in de vakken en daarvoor dan ook te betalen indien dit van toepassing is.''

Dan zal de Gemeente Haarlemmermeer daar voorzieningen voor moeten treffen... ::)
Dus een eerder genoemd systeem, wat op kenteken gaat o.i.d. Immers, je kaartje waait weg, wordt gejat, regent kapot, etc.

Om nog maar te zwijgen over het feit dat je motor erg slecht zichtbaar is voor automobilisten die willen parkeren. Te midden van een rij auto's lijkt het een vrije PP, maar als je dan te snel indraait zie je de geparkeerde motor net even te laat...met alle gevolgen van dien.
Kaartje meenemen? Mocht je dan een naheffingsaanslag ontvangen dan kan je aantonen dat je betaald hebt..
Al mijn berichten zijn op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn (vroegere) werkg


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #36 Gepost op: 16 juni 2011, 01:23:18
Klinkt leuk.
ALS er een bon op/in/aan de fiets zit is er altijd wel een bonnetje te regelen bij een automobilist.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #37 Gepost op: 16 juni 2011, 11:18:05
Klinkt leuk.
ALS er een bon op/in/aan de fiets zit is er altijd wel een bonnetje te regelen bij een automobilist.

Daarom vragen veel kaart automaten nu ook om een kenteken  ;D
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Webster

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
  • Handhaver in Veere en vanaf 1 sept. in Middelburg
Reactie #38 Gepost op: 30 juli 2011, 18:37:48
Beleid Gemeente Veere: Als je in een vak parkeert, dan ook een kaartje kopen ( voor de duidelijkheid, 1 kaartje per vak ). Als je uit de slagen ergens op de stoep ofzo staat, geen probleem. Ikzelf adviseer de motorrijders dan ook altijd om hem lekker weg te zetten zodat hij niet hinderlijk staat :)

Beleid Gemeente Middelburg: Hier wordt nieuw beleid geformuleerd, formeel wil men tegenwoordig dat motoren in de vakken staan en dat er een kaartje wordt gekocht.
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend; Mijn reacties zijn op persoonlijke titel


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #39 Gepost op: 26 september 2011, 13:51:23
Citaat
Heb de vraag ook even gesteld aan de gemeente Haarlemmermeer.


Citaat
Onderwerp

Parkeerbeleid voor motorfietsen

Bericht

Geachte heer/mevrouw,
Kunt u mij vertellen wat het parkeerbeleid is voor motoren binnen de gemeente Haarlemmermeer. Ik zou dit graag willen weten voor zowel het gratis als het betaald parkeren. Dit aangezien ik alles met de motor doe en ik geen zin het in onnodige parkeerboetes. Graag zou ik van u vernemen waar ik mijn motor mag en kan parkeren.

Met vriendelijke groet.

Het antwoord van de gemeente Haarlemmermeer is als volgt.


Citaat
Geachte heer,

 
U dient zich te houden aan de regels die het RVV aangeeft en dat is het parkeren in de vakken, ook voor motoren.

Nu is het wel zo dat onze toezichthouders hier niet handhavend optreden indien u parkeert op het trottoir alleen is dit geen vastgesteld beleid en is de politie Haarlemmermeer ook nog bevoegd om te mogen handhaven. Indien u dus 100% zeker wilt zijn raad ik u aan om te parkeren in de vakken en daarvoor dan ook te betalen indien dit van toepassing is.

 

Met vriendelijke groet,

Gemeente Haarlemmermeer



Vandaag even de vraag voor gelegd aan een langs fietsende toezichthouder/handhaver.

Zijn antwoord was heel duidelijk:
"Je mag je motor overal neerzetten, zolang er maar invalidekarretjes en kinder/wandelwagens langs kunnen. In een gewoon parkeervak zou ik hem zeker niet neerzetten ivm de mogelijkheid dat er een auto tegen aan rijd die je motor niet ziet staan. Je kunt ook nergens je parkeerkaartje kwijt op de motor."

Zijn antwoord vwb de politie Kennemerland was:
"Die schrijven niet voor parkeren. Alleen in uitzonderlijke en bijzondere gevallen."