Parkeren met de motor & betaald parkeren

Auteur Topic: Parkeren met de motor & betaald parkeren  (gelezen 36300 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Bart S

  • Gast
Reactie #20 Gepost op: 25 mei 2011, 08:21:00
Ik woon in een centrumgebied waar we een vergunning hebben om te parkeren bij de woning. Deze vergunning is ook verplicht voor motoren als zij gebruik maken van een parkeervak. De vergunning moet bij auto's zichtbaar geplaatst worden maar bij de motor kan dat dus niet. Oplossing hier is dat je je kenteken en parkeerplaats doorgeeft aan het kantoor van 'toezicht en handhaving'. Zij geven dit dan door aan de ploegen op straat zodat er niet geschreven wordt. Mocht het onverhoopt toch fout gaan, kan je met de bekeuring (wordt ook thuisgestuurd) even langs kantoor komen en dan wordt hij alsnog ongedaan gemaakt.

Mijn motor staat echter zonder vergunning op de stoep, uit de loop en niemand in de weg. In de 4 jaar dat hij daar nu staat heb ik daar nog nooit problemen mee gehad.


yvonne

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 13
Reactie #21 Gepost op: 25 mei 2011, 13:24:51
In Amsterdam zijn er ook plaatsen waar je het kenteken moet invoeren als je betaald en krijg je geen kaartje....


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #22 Gepost op: 25 mei 2011, 23:19:23
Dan krijg je een pasje van het betreffende bedrijf wat je achter je voorruit moet plakken.
Dit pasje wordt dan gescand, dus dat gaat ook niet werken bij een motorfiets.

Ow ik dacht dat iedereen gewoon dat sms nummer dat bij de parkeerautomaat hangt kan smsen, maar daar zit dus nog een heel aanmeldingstraject achter ? Ook niet echt handig dan  :-\ .
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #23 Gepost op: 30 mei 2011, 19:35:59
Citaat van: mijn vraag aan de Politie
LS,

Ik heb op internet een discussie gevonden over het parkeren van een
motor (rijbewijs A). Zowel op gratis als op betaald parkeer gebieden.

Hier is bij mij de vraag naar boven gekomen hoe dit in Den Haag zit.

Graag zou ik van u vernemen waar men mag parkeren met de motor in Den Haag
centrum, Scheveningen, en de rest van Den haag (betaald als gratis
parkeren).

Met vriendelijke groet,

Citaat van: de politie
Beste heer ... ,

Politie Haaglanden heeft hier geen procedures voor. Daarom verwijs U gaarne met deze specifieke vraag door naar de website van
parkeerbeheer Den haag via www.denhaag.nl/parkeren.
Tevens kunt U telefonisch hier vragen over stellen via de gemeente Den
Haag middels het telefoonnummer 14 070.

Vriendelijke groet,

Agent
Politie Haaglanden
Afdeling Teleservice

Dus binnenkort verwacht ik een mailtje van de gemeente Den Haag over het parkeerbeleid ten aanzien van motoren in diezelfde gemeente.


Vroemvroem

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Reactie #24 Gepost op: 31 mei 2011, 10:21:06
En dit is wat ik van de Politie Rotterdam-Rijnmond heb ontvangen

Citaat
Geachte heer .....,

Hierbij bevestigen wij de ontvangst van uw e-mail van 24 mei 2011. Uw e-mail is geregistreerd onder nummer 123456789.
Wij verzoeken u vriendelijk bij verdere correspondentie over dit onderwerp dit registratienummer te vermelden.

Voor motorfietsen op 2 wielen geldt dat zij volgens de RVV niet op de stoep mogen parkeren, maar ook geen gebruik mogen maken van de betaalde parkeervakken.

Regelmatig wordt het parkeren van motorfietsen op de stoep wel gedoogd, maar men wordt dan echter wel geacht niet te rijden op de stoep.
Tevens moet u de motor zodanig neerzetten dat overige voetgangers hier geen hinder van ondervinden.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Politie Service Center
Politie Rotterdam-Rijnmond

Net gereageerd met de vraag waar in het RVV staat dat motorfietsen niet in betaald parkeervakken mogen worden geplaatst; ik kan dat namelijk niet terugvinden


peebee

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 986
Reactie #25 Gepost op: 31 mei 2011, 11:23:43
Tweede vraag die bij mij opkomt. Niet in de vakken, niet op de stoep....Waar dan wel?
If it's idiot proof, they invent a better idiot. PEBKAC - Problem exists between keyboard and chair alles is een raadsel maar ik weet nog niet in wat


Vroemvroem

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Reactie #26 Gepost op: 31 mei 2011, 11:36:54
Tweede vraag die bij mij opkomt. Niet in de vakken, niet op de stoep....Waar dan wel?

Op de stoep wordt gedoogd


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #27 Gepost op: 31 mei 2011, 11:45:23
Tweede vraag die bij mij opkomt. Niet in de vakken, niet op de stoep....Waar dan wel?
Op de stoep wordt gedoogd
Door de politie ... Niet door (alle) gemeentelijke handhavers  :-X

Kortom ... voor dat je je fiets ergens neerzet eerst even bellen met de lokaal verantwoordelijke parkeerbeheerder.
Het is omslachtig ... maar kan een blauw/geel stukkie papier schelen.
(waar ze die dan ook aan vast willen maken)
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #28 Gepost op: 31 mei 2011, 12:25:32
Tweede vraag die bij mij opkomt. Niet in de vakken, niet op de stoep....Waar dan wel?

Weed mag je ook niet hebben in Nederland ....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


vuurvlieg

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 268
  • Martin
Reactie #29 Gepost op: 2 juni 2011, 08:17:37
Weed mag je ook niet hebben in Nederland ....
Weed ( engels voor onkruid) mag wel
Wiet, daar hebben we een poldermodel aan regeltjes voor
Martin  Centralist RAC Haaglanden (ex) Vrijwilliger Brandweer Schoolbezoeker Brand Veilig Leven