Rijden met Optische en geluidssignalen (OGS) steeds makkelijker?

Auteur Topic: Rijden met Optische en geluidssignalen (OGS) steeds makkelijker?  (gelezen 33060 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Reactie #30 Gepost op: 11 april 2012, 16:09:11
Blijft zo'n EMG maatregel dan niet 'fraude' gevoelig?
Stel dat je als agent je buurman niet mag en jij weet zijn kenteken, dan kun je dus als je een prio 1 rit hebt gedaan, zomaar zijn kenteken doorsturen?


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #31 Gepost op: 11 april 2012, 16:11:59
Blijft zo'n EMG maatregel dan niet 'fraude' gevoelig?
Stel dat je als agent je buurman niet mag en jij weet zijn kenteken, dan kun je dus als je een prio 1 rit hebt gedaan, zomaar zijn kenteken doorsturen?
Stel je hebt een hekel aan je buurman, en je schrijft hem dus een prent voor iets wat hij niet gedaan heeft. Heeft volgens mij met integriteit te maken, behalve dat je dit niet moet willen als agent  ;)


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #32 Gepost op: 11 april 2012, 16:14:45
Blijft zo'n EMG maatregel dan niet 'fraude' gevoelig?
Stel dat je als agent je buurman niet mag en jij weet zijn kenteken, dan kun je dus als je een prio 1 rit hebt gedaan, zomaar zijn kenteken doorsturen?

....en daarvoor mijn baan op het spel zetten. Ook al levert het aan de eind van de maand geen wereldbedrag op. Nee dank je de koekkoek.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #33 Gepost op: 11 april 2012, 16:16:36
Dat het niet slim is, dat weten de meesten gelukkig wel en ik geloof ook niet dat een agent dat zou doen, maar ik vroeg of je het zomaar kon doen.  ;)


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #34 Gepost op: 11 april 2012, 16:47:41
 maar ik vroeg of je het zomaar kon doen.  ;)

Je zou het kunnen doen, mits je buurman dan wel in je regio woont of werkt.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #35 Gepost op: 11 april 2012, 16:51:05
O0


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #36 Gepost op: 11 april 2012, 20:13:23
Blijft zo'n EMG maatregel dan niet 'fraude' gevoelig?
Stel dat je als agent je buurman niet mag en jij weet zijn kenteken, dan kun je dus als je een prio 1 rit hebt gedaan, zomaar zijn kenteken doorsturen?

Helaas ( >:D) maar dat gaat dus niet. De "buurman" moet het echt wel goed verpesten wil je in 1x gelijk voor een 130 kunnen gaan. De buurman moet echt een verkeerszondaar zijn en bijvoorbeeld de volgende overtredingen plegen: forse snelheidsovertreding+ remmen voor 1 of meer snelheidscamera's + rijden over de vluchtstrook/ roodkruis + rechtsinhalen= 130WVW
Bij jongelui/ taxi chauffeurs is het vaak een optel som van serieuze misdragingen in een bepaalde periode.

Bekeuren kan altijd uiteraard maar dat is onmogelijk dicht te timmeren en fraude ongevoelig te maken. Moet je ook niet willen want dan gaan we als dienders met camera's rondlopen om bewijs te hebben en dan is het echt big-brother is watching you. En er zijn voldoende omstandigheden te bedenken dat mensen echt de bon thuis met bijgeleverd bewijs niet thuis willen ontvangen......  0098

ookal is het in sommige gevallen echt wel makkelijk hoor (beeld en geluid) maar dan zou ik ook graag zien dat liegen tegen de beambte ook strafbaar wordt! Zegt 25% extra straf  ;D
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


sylvester1986

  • Gast
Reactie #37 Gepost op: 11 mei 2012, 18:28:24
Hier in ieder geval wel, wat een ruimte wordt er gecreëerd.
Hier ook netjes aan de kant. O0
3 Mill Creek PD Vehicles Hauling A$$/Code 3 to a Disturbance/Unruly Subject Call (05/10/2012)
andrewkim101


sylvester1986

  • Gast
Reactie #38 Gepost op: 17 mei 2012, 23:02:13
Wel met behulp van automobilisten.
--------------------
Blue Light Aware
bluelightaware


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #39 Gepost op: 17 mei 2012, 23:27:46
Ehm, OGS of niet, ik weet zeker dat er een agent  in A'dam rondrijd die blij is dat ik mijn bus in zijn weg zette.
Hij wilde met OGS langs een draaiende kraan maar had nooit kunnen zien dat het ballastgewicht over de weg heen ging.

Wat wil ik hiermee zeggen, soms is het ook voor de veilligheid van een voorrangsvoertuig dat ze worden gehinderd.

Even over de cabine's van vrachtauto's, ze zijn idd allemaal erg geisoleerd. Niet omdat de chauffeur het wil, deze wil liever het geluid horen van zijn motor dan weet ie ook of alles goed is. Maar er zijn van die idoten die het altijd beter weten dan de mensen uit het werk die vinden dat dingen niet gezond zijn, of juist wel.

En even over de A10 bij de werkzaamheden, je komt ook niet langs mij heen met OGS of niet. Als jij langs mij heen wilt terwijl er al een auto naast mij rijdt ben ik verantwoordelijk als jij onder mijn wielen komt. Sterker nog ik zorg op dat punt dat er helemaal niets verder naast mij kan rijden. Als je dan langs mij wilt met OGS heb je ruimte genoeg, maar echt niet over de middellijn van een baan die maar 2.5m is en de andere 3.0m.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.