Tas voor EHBO

Auteur Topic: Tas voor EHBO  (gelezen 37240 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #20 Gepost op: 29 augustus 2006, 09:50:55
Krijgen jullie allemaal geen tas van de vereniging ?
Als iedereen  een andere tas binnen een club heeft ziet het er uit van ik wil wel maar ik kan niet.
Een beetje eenheid in tassen en kleding  doet het  gehele plaatje van de hulpverlening veel goed.

Ik snap best dat er clubs weinig geld hebben, maar wij hebben de tassen van net na de watersnoodramp nog op reserv liggen.
Je kent ze wel de grijsleren tas ook in blauw/geel verkrijgbaar.
Als je de kosten dus uitsmeert kom je voor de club op enkele duppies per jaar uit en ziet alles er netjes uit

Niet iedere hulpverlener heeft de zelfde hulpverleningsmaterialen, hangt sterk af van het soort 'evenement' en wie er hulp verleent.
Bij duikevenementen (lessen, vrije duiken etc) heb ik altijd een zuurstofkoffer paraat, die is nu geintegreerd met de 'normale' ehbo koffer (die ook standaard in de auto ligt), maar dat vereist wel een ander soort tas als wat de gemiddelde ehbo'er van zijn/haar vereniging/afdeling krijgt.
Bovendien is het goed om zo eens te ruiken aan andere oplossingen.
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


tebby

  • Verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,690
    • mijn hyves
Reactie #21 Gepost op: 18 maart 2007, 21:20:12
hallo iedereen

ik ben op zoek naar een ehbo rugzak die maximaal 50 euro kost. heb er tot nu toe niet echt eentje kunnen vinden. weten jullie er eentje?

groetjes teb
flappus  niet elke verandering is een verbetering


Anne

  • Hoofdbrandwacht
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 158
  • Wherever I lay my head... that's my home.
Reactie #22 Gepost op: 18 maart 2007, 22:21:02
Hoi Tebby,

Dit vind ik persoonlijk een hele handige EHBO rugtas. http://www.medicallifesupport.nl/folder%20grote%20tas.pdf
Hij is te koop bij http://www.medicallifesupport.nl voor 44,95
Groet Anne


kamphuis

  • Gast
Reactie #23 Gepost op: 9 april 2007, 03:06:57
Ik ben erg tevreden over de Boscarol Master. Prima prijs-kwaliteit verhouding, zinvolle modulaire indeling, stevig materiaal. Alleen de rits aan de binnenklep had een beetje steviger gemogen, wat mij betreft.
De fysiotherapeut die ik nodig heb om mn rug weer recht te zetten na het optillen van een (te) volle tas, werd helaas niet bijgeleverd. ;D


tebby

  • Verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,690
    • mijn hyves
Reactie #24 Gepost op: 12 april 2007, 09:24:59
hey


ik ga zaterdag de spullen voor de rugzak halen en ga heb toch zelf maken. dan kan ik hem helemala naar me zin maken en persies zo als ik hem wil hebben.


groetjes
flappus  niet elke verandering is een verbetering


tebby

  • Verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,690
    • mijn hyves
Reactie #25 Gepost op: 17 april 2007, 10:34:50
ik moet alleen nog spullen voor de binnekant hebben en dan ben ik klaar. met de tas
flappus  niet elke verandering is een verbetering


DanielB

  • Gast
Reactie #26 Gepost op: 17 april 2007, 12:13:21
Hoi Tebby,

Dit vind ik persoonlijk een hele handige EHBO rugtas. http://www.medicallifesupport.nl/folder%20grote%20tas.pdf
Hij is te koop bij http://www.medicallifesupport.nl voor 44,95

Is die tas een beetje draagbaar, en hoe duur is het om een eigen branding (ik wil geen Star-of-life meedragen) erop te laten drukken/


Golly

  • Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,307
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #27 Gepost op: 17 april 2007, 14:59:18
DanielB,
wij hebben de tas sinds een paar weken en ze is goed draagbaar, twee handvaten, als rugzak draagbaar, als schoudertas en overdwars draagbaar.
Wat betreft de branding, wij hebben er een rode kruis patch bij laten maken die erop is genaaid, en de star of life zit er nog gewoon op.
Ik vind het een fijne tas, en er zit meer materiaal in als in de grijze, blauwe of gele schoudertassen van vroeger...
Wij krijgen hem met moeite vol met onze vulling, hebben zelfs een koeltasje met coldpacks erin.
Groet Golly
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #28 Gepost op: 1 mei 2008, 11:17:44


AMK

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 695
  • VPK io
Reactie #29 Gepost op: 23 mei 2008, 12:31:24
Als je een tas koopt, kan je dan het beste zelf de inhoud verzorgen, of een tas compleet met inhoud kopen?