Tas voor EHBO

Auteur Topic: Tas voor EHBO  (gelezen 37083 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Cor B.

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 71
Reactie #40 Gepost op: 30 juni 2009, 21:32:49
Ik heb de traveller tas ook en dat bevalt prima.
Ik zou alleen graag zo'n extra binnentasje (die rode/gele/blauwe) willen hebben voor inzet afhankelijke dingetjes.
Maar ik kan maar niet vinden wie die losse binnetasjes verkoopt.
Wie weet waar ik de losse tasjes kan kopen?
Instructeur (K)EHBO, (P)BLS, AED, Wandelletsel, Ongevallen, gecertificeerd door OK en ERC/NRR.


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #41 Gepost op: 30 juni 2009, 22:08:27
Een erg mooie tas, die ik sinds kort ben tegen gekomen..  Als je niet een luxe pvc coated versie wil hebben is de volgende..

De boscarol rugzak die we hebben is zeer robuust en voldoet aan veel eisen voor evenementen hulpverlening, echter als je langere tijd moet lopen met uitrusting en je een kleinere kit mee wil t nemen mist de boscarol master rugzak een heup band..





Citaat
rescue backpack

Description:

  • Weight: 2,5 kg.
  • Colour: red
  • Maximum recommended contents weight:15 kg
  • Main body with a big detachable bag and a space for  mask and ambu with fastening bands.
  • Numerous elastic bands of different measures to insert diverse material
  • 4 detachable transparent compartments according to the normalized color code.
  • Isothermal ampoule holder with elastic bands
  • 1 pocket fro the camelbag
  • 1 big capacity pocket
  • Waterproof cover
  • Molle straps around the bag to insert other components.
  • Hidden compression straps.
  • Shoulder straps, handle waist belt.
  • Size:36 x 46 x 26 cm
  • Material:Cordura

Deze tas, kan je qua kwaliteiten zeer vergelijken met een Blackhawk Medical Pack, Medische rugtas voor special forces..  en dat voor een zeer zacht prijsje..

Een andere serie.. is een tas, die min of meer van uiterlijk kan wisselen..


Zo is een grote schouder tas, en zo is het redelijke grote rugzak..

Nadelen : Geen PVC Coated uitvoering maar een goede kwaliteit stof. Indeling is niet flexibel.  
Voordelen : Er kan wel een complete zuurstof set met geintegreerde reduceer.

Mooie tassen, beide met een verkoop prijs net onder de 100 euro..,  
Wil je een grote evenementen tas blijft de Boscarol Master Red pvc coated toch mijn voorkeur hebben..

Een dure tas. echter lastig in europe te verkrijgen  is de Traverse Kigali 45 Red  komt netto op 145 dollar uit de states..  Traverse is inmiddels overgenomen door Ferno.  Echter acertys heeft deze tas niet in z'n assortiment.  



 
Citaat
Available in Red with Black Trim as well as all Black
The 45 is the largest of the Kigali backpacks. Made to carry a lot of weight if necessary, the 45 has an adjustable shoulder harness, and the waist belt is given extra padding for greater comfort. The hydration pocket has been given extra volume in order to allow it to hold a å size oxygen cylinder, and is cradled between the two aluminum stays that support the back. The 45 also has a pocket for your avalanche shovel

The Kigali Patrol Packs are exclusively designed for Professional and Volunteer Ski Patrols. These packs are loaded with features, including 2 external pockets configured with small, double-loop elastic and pockets to organize small items. The large, top-opening main compartment has additional pockets for hydration system, large dressings, avalanche probe etc., and still has loads of room for other bulky items such as BVM, small blankets, dressings or personal gear.

All the Kigali packs come with a built-in rain cover, as well as a removable white cross, making the pack convertible to a personal pack if desired.
20-0045RE Red with Black trim
20-0045BK Black

Features
-2750 cu. Inches 45 litres
-Removable White Cross
-Many Compartments
-Big YKK Main Zipper
-Built-in Rain Cover
-Accepts any hydration system
-Professional design and manufacture
Size Vol. 2750 cu. in.Approx Dimensions: Bag 15"W X 23"H; Upper Front Pocket 8"W X 9"H; Lower Front Pocket 11.5"W X 10.5 "H.Pocket on each side of belt 7.5"W


tebby

  • Verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,690
    • mijn hyves
Reactie #42 Gepost op: 30 juni 2009, 22:27:10
ik vind die blauwe zoals klokkie die heeft te klein:$

ik wil graag over op een pax tas
flappus  niet elke verandering is een verbetering


Kolkkie

  • Verzorgende-IG i.o., Sportmasseur, EHV-er, Fotograaf (niet-HV)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 523
Reactie #43 Gepost op: 30 juni 2009, 23:57:47
Wat wil je er allemaal nog in kwijt Teb?

Ik heb er een complete A-vulling in en nog wat extra dingen zoals ene pocketmask, bloedlancetjes, aspivenin, tekentang enz.
Hij is groot zat en alles zit niet hutjemutje op elkaar gepropt.
Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both.


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #44 Gepost op: 1 juli 2009, 01:28:05
Ik heb de http://www.511tactical.com/browse/Home/Law-Enforcement/VTAC/Bags/RUSH-24-Backpack/D/30100/P/1:100:10000:11700:11705/I/58601

Mooie tas met vrij veel vakken. Of deze als echte ehbo tas goed is weet ik eigenlijk niet. Heb er zelf een deel van een a koffer in zitten, maar verder zitten er nog wat niet ehbo spullen in :) .

Ze hebben hem trouwens ook in een rode versie die volgens hun voor ems diensten is, precies dezelfde tas op de kleur na. Je kunt er iig al je ehbo spullen, redelijk georganiseerd, in kwijt. Ik vind de zwarte mooier en heb hem niet als specifieke ehbo tas. Zal wel eens kijken of ik er komende week foto's van kan maken hoe ik hem gevuld heb :) .

Rode versie: http://www.511tactical.com/browse/Home/Fire-EMS/Bags/Packs-Backpacks/RESPONDER-24/D/30100/P/1:100:20000:20400:20402/I/56871
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


Jim

  • Ambulanceverpleegkundige & anesthesiemedewerker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 647
  • When in doubt, knock'em out
Reactie #45 Gepost op: 1 juli 2009, 16:53:33
Als de tas iets van €120 euro kost, dan wil ik met hard achter mijn hoofd krabben eventueel nog wel tot een koop overgaan.

Ik wil er minimaal een A-vulling in kwijt, daarnaast gewoon wat aanpassingen, naar mijn wensen. De zuurstoffles is natuurlijk erg handig, maar ik ga deze níet standaard in mijn tas doen denk(/vrees) ik. Gewoon voor de Eerste Hulp, maar met beademingsmasker, reddingsdeken, rescue-schaar,een zakje met handschoenen, ga zo maar door. Dit omdat ik tegenover een bejaardentehuis woon, omdat ik ook op scouting zit, en evt. op (scouting)kampen in de toekomst bij de EHBO-afdeling wil/ga werken. Denken jullie dat de tas(sen) van Medical Life Support dan voldoende zijn(/is), of zou de Boscarol ook hier een oplossing voor kunnen zijn? En nogmaals, waar hebben jullie de Boscarol-tas vandaan, en wat waren jullie ervoor kwijt? :)

Tim :)

Mijn mening is dat op de manier waarop jij nu je wensen beschrijft, de MLS Traveller of Experience (schoudertas die kleiner is dan de traveller) het meest geschikt voor je zijn. De boscarol master is een zeer robuuste en goed uitgedachte tas.. alleen ik denk dat ie te groot is voor wat jij er mee wil doen (A-vulling met wat aanvullingen)
CHAOS: Chief Has Arrived On Scene Waar cyanose is, is leven; nog heel even!


tebby

  • Verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,690
    • mijn hyves
Reactie #46 Gepost op: 2 juli 2009, 08:39:11
Wat wil je er allemaal nog in kwijt Teb?

Ik heb er een complete A-vulling in en nog wat extra dingen zoals ene pocketmask, bloedlancetjes, aspivenin, tekentang enz.
Hij is groot zat en alles zit niet hutjemutje op elkaar gepropt.

ben een vrouw he wil alles bij me hebben:p
nee eventjes zonder gekheid ik wil er nog 8 dagen kamp al ehbo materiaal in kwijt. of indergeval een groot stuk.
flappus  niet elke verandering is een verbetering


Zeeuw

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 455
Reactie #47 Gepost op: 2 juli 2009, 16:43:21
Bij www.event-safe.nl  gebruiken we een boscarol tas.
En ja hij is veel te groot maar sluit perfect aan. En de AED kan er ook i


Kolkkie

  • Verzorgende-IG i.o., Sportmasseur, EHV-er, Fotograaf (niet-HV)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 523
Reactie #48 Gepost op: 2 juli 2009, 20:57:10

ben een vrouw he wil alles bij me hebben:p
nee eventjes zonder gekheid ik wil er nog 8 dagen kamp al ehbo materiaal in kwijt. of indergeval een groot stuk.

Wat verwacht je meer te gebruiken op die 8 dagen kamp? Denk dat je met je A-vulling en een beetje extra (wat wel nog in die tas past)  al een heel eind komt.

Je kan wel vanalles mee willen nemen, maar je moet het allemaal wel meesjouwen. Volgens mij kan je na afloop ook een hoop dingen weggooien omdat ze over de datum geraken.
Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both.


tebby

  • Verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,690
    • mijn hyves
Reactie #49 Gepost op: 3 juli 2009, 00:29:30
ik heb zo voormaat tas gehad en die is echt na 2 dagen leeg. en draai natuurlijk meer grotere meerdaagse inzetten
flappus  niet elke verandering is een verbetering