GRIP 3 Galerij ingestort (Antillenflat) Antillenweg - Leeuwarden 23-05-2011

Auteur Topic: GRIP 3 Galerij ingestort (Antillenflat) Antillenweg - Leeuwarden 23-05-2011  (gelezen 38954 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Cobra4

  • Ploegleider BHV, CBRN instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,476
p2kflex
13:03:29 23-05-11GROUP-1INGESTORTE GALERIJ P1
0300055BRW Veiligheidsregio Friesland (Monitorcode)
0302885Politie Veiligheidsregio Friesland (?)
0303062BRW Veiligheidsregio Friesland (OvD Noord - West)
0303507BRW Menaldumadeel (Marssum) (Blusploeg 1)
0303508BRW Menaldumadeel (Marssum) (Blusploeg 2)
0303518BRW Menaldumadeel (Menaldum) (Blusploeg 1)
0303519BRW Menaldumadeel (Menaldum) (Blusploeg 2)


Cobra4

  • Ploegleider BHV, CBRN instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,476
p2kflex
13:04:20 23-05-11GROUP-1P 1 (Nader bericht: grip-3) ingestorte galerij ANTILLENWEG 24 2 LEEU Inzet
GRIP 30302811Politie Veiligheidsregio Friesland (SGBO piket 1- Staf Grootschalig en Bijzonder Optreden)
GRIP 30320994MKA Veiligheidsregio Friesland (GHOR - GRIP 3)


ralpje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 396
Dat klopt. Die is ingestort.  :P

Iets te kort door de bocht. Dit zou niet de enige vluchtweg moeten zijn. Anders heb je bij brand op de galerij geen vluchtweg.


Danny

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
  • Waalwijk (Midden- en West Brabant)
    • www.dannyijpelaar.com
Misschien een domme vraag (toch stel ik hem; mij is altijd geleerd dat er geen domme vragen bestaan), maar waarom is dit incident nou opgeschaald naar GRIP 3?


HJ94

  • Aspirant manschap & Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,351
Op het radio1journaal wordt gemeld dat bewoners met hoogwerker worden geëvacueerd. Dat betekent dat de vluchtwegen (nog) niet op orde waren.

Op Omrop Fryslân was te horen dat de bewoners de galarij niet op mogen, vandaar dat de mensen met hoogwerkers worden geëvacueerd. De vluchtwegen zijn eventueel aan de linker- en rechterzijde (trappenhuis en brandtrap), maar dan moeten mensen over de galarij en dat mag niet.


Cobra4

  • Ploegleider BHV, CBRN instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,476
Iets te kort door de bocht. Dit zou niet de enige vluchtweg moeten zijn. Anders heb je bij brand op de galerij geen vluchtweg.

Dan heb je, als bij de meeste flats, het balkon aan de achterzijde. Maar ook daar zijn hoogwerkers voor nodig.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Op het radio1journaal wordt gemeld dat bewoners met hoogwerker worden geëvacueerd. Dat betekent dat de vluchtwegen (nog) niet op orde waren.

misschien is dat niet helemaal waar, er zijn wel netjes 2 uitgangen. 1 aan de ene kant. 1 aan de andere kant (aldus google streetview), of dat brandtrappen zijn of gewone trappen is niet relevant voor dit casus.  De reden dat iedereen word geevacueerd via een hoogwerker is vermoedelijk omdat de oorzaaksvraag en daardoor meteen de stabiliteit van de rest van de gallerij niet bekend is. niemand wil natuurlijk dat de rest van de gallerij instort als je er boven op loost.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Cobra4

  • Ploegleider BHV, CBRN instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,476
Op Omrop Fryslân was te horen dat de bewoners het balkon niet op mogen, vandaar dat de mensen met hoogwerkers worden geëvacueerd. De vluchtwegen zijn eventueel aan de linker- en rechterzijde (trappenhuis en brandtrap), maar dan moeten mensen over het balkon en dat mag niet.

Verwar je nu de galerij met een balkon?


HJ94

  • Aspirant manschap & Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,351
Verwar je nu de galerij met een balkon?

Jep, maar inmiddels aangepast.


ch93

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Ik denk omdat er momenteel een gaslek is.
Dat was wel even schrikken, een aantal vrienden en ik liepen langs dat gebouw richting de Super de Boer. Ineens een hard scheur geluid en toen een aantal klappen.