Richtlijnen over het gebruik soorten lint bij incident door hulpverleners

Auteur Topic: Richtlijnen over het gebruik soorten lint bij incident door hulpverleners  (gelezen 23946 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
In BN komt pas de nieuwe rol op het voertuig als de oude op is..


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458


En daar lijkt me niets mis mee. Hoewel het goed is om landelijk met dezelfde linten te werken is de noodzaak volgens mij niet zó hoog dat oude rollen niet opgemaakt kunnen worden. Zolang men in de regio maar weet wat de oude (en nieuwe) linten betekenen.

Maar goed, dat is de mening van een niet-brandweerman ;).
Senior GGP / Oost-Brabant


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Daarbij: is het niet gewoon kapitaalvernietiging als je die oude weg moet gooien? Zolang bekend is wat de oude linten betekenen en bekend is waar dit gebruikt wordt zie ik er geen probleem in, denk dat in elke VR ze vanzelf zien wanneer de oude op is en nieuw gebruikt wordt.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Cabo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1282559 date=1404771383
Daarbij: is het niet gewoon kapitaalvernietiging als je die oude weg moet gooien? Zolang bekend is wat de oude linten betekenen en bekend is waar dit gebruikt wordt zie ik er geen probleem in, denk dat in elke VR ze vanzelf zien wanneer de oude op is en nieuw gebruikt wordt.

Kan het weggooien van oude linten niet bepaald kapitaalvernietiging noemen. In ieder geval niet vergeleken bij andere zaken die (onterecht) vernietigd worden binnen de overheid.


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Citaat van: HTI link=msg=1282458 date=1404739449
Vandaag bericht gehad via de veiligheidsregio. In NHN gaan we de landelijke procedure volgen.

De regio verspreid voor iedere TS, HV, RV, OvD, HOvD en AGS een rol afzetlint met de kleuren geel/rood/reflecterend. Alle oude rollen met geel/zwart lint moeten vernietigd/weggegooid worden en vanaf 1 augustus moet het nieuwe lint gebruikt worden.

Wij moeten vanuit O&O de blusploegen gaan informeren over de wijzigingen in de procedure afzetlint.

Als nu alle veiligheidsregio's dezelfde werkwijze aanhouden, komt er een stuk duidelijkheid voor iedereen in NL.

hou me aanbevolen voor een aantal oude rollen  998765  0098
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend