Nieuw bootje voor Duitsland, de Herman Narwade

Auteur Topic: Nieuw bootje voor Duitsland, de Herman Narwade  (gelezen 12152 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Ernst Brokmeier

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 528
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #10 Gepost op: 15 november 2004, 16:30:28


oh nej? en de ex solo de waker dan?? en al deze

http://home.wanadoo.nl/robscheveningen/kustwacht.htm


en deze site van de kustwacht (houd jij maar vol hor dat ze geen schepen hebben al zou je nu beter moeten weten)

http://pictures.werkenbijdemarine.nl/gallerie/schepen/Kustwacht/kustwacht.html

Ben toch bang dat ik je moet corrigeren. Zie de website van de kustwacht (http://www.kustwacht.nl/materieel_varende_eenheden.htm):
"VARENDE- EN VLIEGENDE EENHEDEN.
De kustwacht heeft geen eigen varende - en vliegende middelen.
Deze worden door de samenwerkende ministeries en diensten ter beschikking gesteld."

voor wat betreft de Waker:
"In 1995 gekocht door Smitwijs en als Waker in de vaart gebracht. De Waker wordt gecharterd door het ministerie van V&W."
[img]/img]


bAdemArk

  • Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
  • Homo Sapiens Non Urinat In Ventum
    • RB Zwolle
Reactie #11 Gepost op: 15 november 2004, 16:44:46
Persoonlijk vind ik het er niet uit zien en vind ik het niet functioneel.
De prijs prestatie verhouding is hier volgens mij geheel zoek, dit heeft veel weg van een Duits prestige object.

Zo'n honderd jaar geleden deden de Duitsers dit ook al. Met name Kaiser Wilhelm was een grote bootjes-fan:



Dit zal wel een beetje zijn blijven hangen!  ;D

bAdemArk


Koen Wiegman

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 813
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #12 Gepost op: 15 november 2004, 17:58:42
Het materieel en personeel waar de kustwacht over kan beschikken wordt door de deelnemende diensten uitgeleend, zoals Erny al aantoonde.

Mooi voorbeeld zijn de douaneschepen met douane striping op de opbouw en kustwachtstriping op de romp.

Overigens worden met deze schepen nauwelijks mensen gered, dat doen de partners van de kustwacht: de KNRM- en reddingsbrigades
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!


Jeff

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 308
Reactie #13 Gepost op: 15 november 2004, 20:13:30
foutje :P ik dacht ook echt dat de Waker van de kustwacht was ;) Die schepen zijn trouwens wel handig om een lij te maken 8)


Erik

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
    • Brandweer Goes
Reactie #14 Gepost op: 15 november 2004, 20:40:25
De Herman Narwade is de zoveelste Seenotkreuzer die ze in Duitsland in dienst gesteld hebben. In Duitsland zijn dit soort grote hulpverleningsschepen met een beroepsbezetting al tientallen jaren in dienst. Van een prestigezaak is dus echt geen sprake, het is een concept dat zich in de afgelopen decennia gewoon bewezen heeft.

Het zijn ook geen schepen die uitsluitend ter redding dienen. Ze zijn uitgerust met kleine noodhospitaals, hebben een gigantische brandblusinstallatie aan boord enz enz.

Daar komt bij dat de organisatie van de Duitse kust- en zeeredding compleet anders is dan die in Nederland.

Meer info op: http://www.dgzrs.de/


Gr
Erik


Koen Wiegman

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 813
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #15 Gepost op: 17 november 2004, 00:20:23
Tja, het contrast tussen de twee buren is gigantisch.

Voor een efficiente taakuitvoering zou de Duitse kustwacht met minder geld toe kunnen terwijl bij de Nederlandse kustwacht meer geld goed besteed zou zijn.
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #16 Gepost op: 17 november 2004, 15:30:07
Ik zie eigenlijk twee hele verschillende concepten reddingsboten voor dgzrs en de KNRM en bijvoorbeeld de RNLI..

ik snap het concept van de KNRM en RNLI en hun keuzes  van type boten. Heeft iemand een idee, waarom dgzrs voor stalen schepen kiest..


vistuig

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 447
    • KNRM Dordrecht
Reactie #17 Gepost op: 17 november 2004, 15:59:18
goedkoper waarschijnlijk, en het ligt misschien aan de grote van het schip of de krachten
en in alle gewesten  wordt de stem van het water  met zijn eeuwige rampen  gevreesd en gehoord


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #18 Gepost op: 17 november 2004, 17:10:04
goedkoper waarschijnlijk, en het ligt misschien aan de grote van het schip of de krachten

Daar heb ik meer van gehoord. Zijn dat niet die zg goedkope krachten?

Henk


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #19 Gepost op: 17 november 2004, 18:26:39
Wat ook een verschil kan zijn een week op en dan weer een week af voor de bemanning dus altijd op zee. Dit heeft als voordeel dat je minder boten nodig hebt omdat je schepen centraler kan neer leggen op het water.

9910001
9910001