Nieuw bootje voor Duitsland, de Herman Narwade

Auteur Topic: Nieuw bootje voor Duitsland, de Herman Narwade  (gelezen 12015 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Martijn van Mourik

  • Gast
Reactie #20 Gepost op: 18 november 2004, 16:56:25
Wel een prachtige boot!  ;D


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #21 Gepost op: 18 november 2004, 17:55:51
Wat ook een verschil kan zijn een week op en dan weer een week af voor de bemanning dus altijd op zee. Dit heeft als voordeel dat je minder boten nodig hebt omdat je schepen centraler kan neer leggen op het water.

9910001

Dat dat voor de grotere schepen geld zou ik me kunnen voorstellen.. Maar kijk eens naar het verschil tussen de volgende schepen..

of een ..
versus een valentijn.

of een johannes Frederick
of een atlancic.


of vergelijk een 19meter klasse
met een Arie Visser


Bedoel, zie de verschillen !!
en probeer ze dan te verklaren..


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #22 Gepost op: 18 november 2004, 20:11:14
nou, ik ben al redelijk wat keren mee geweest de zee op en vertrouw mij, geef mij de nederlandse schepen en niet die duitse dingen  ;D
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #23 Gepost op: 18 november 2004, 22:06:11
En wat zie ik op die Duitse boten? Juist, een rood kruis en geen star of life... 8) ;D

Christian


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #24 Gepost op: 18 november 2004, 23:44:10
En wat zie ik op die Duitse boten? Juist, een rood kruis en geen star of life... 8) ;D

Christian

Die Duitsers hadden altijd al wat met kruisen volgens mij .... ;)

Henk


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #25 Gepost op: 19 november 2004, 10:55:15
De bovenste boot van peter ligt nu bij het reddingsmuseum dat mag je dan weer niet vergelijken. Verder zie je dat de boten wat meer leefruimte hebben als de boten van de knrm. Verder kan je kijken naar zelfrichtendheid van de boten ik weet niet of de duitse boten dat ook zijn, in nederland zijn daar ook dure lessen aan vooraf gegaan.

9910001
9910001


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #26 Gepost op: 19 november 2004, 12:57:49
De bovenste boot van peter ligt nu bij het reddingsmuseum dat mag je dan weer niet vergelijken. Verder zie je dat de boten wat meer leefruimte hebben als de boten van de knrm. Verder kan je kijken naar zelfrichtendheid van de boten ik weet niet of de duitse boten dat ook zijn, in nederland zijn daar ook dure lessen aan vooraf gegaan.

9910001

Dergelijk bootje van 7 meter vaart nog steeds..
maar die vervangen door de volgende :
deze is ook 7 meter hier hebben ze er nu 4 van in de vaart..

Ik geloof dat beide klassen boten worden vervangen door een klasse van 8,5 meter..


Deze boten halen een maximum snelheid van 18Knopen :-( (
een arie visser haalt al 34 Knopen en een valetijn geloof ik 32 knopen.


Hier hebben ze er 2 van varen.. Lengte 6,5 Meter, snelheid 37Knopen

Dus alleen qua model en qua snelheid. werken ze met een ander concept. Het lijkt wel of ze meer stations aan de kust hebben.. en 2 schepen bijna permanent op het open water.., dat zou een en ander verklaren..
Maar een aantal boten zijn zeker niet geschikt om zelf richtend te zijn. zeker geen all-weather schepen..

Ik bedoel is de KNRM nou zo vernieuwend en diverse andere partijen niet..


Jeff

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 308
Reactie #27 Gepost op: 19 november 2004, 22:12:47
Volgens mij haalt het Arie Visser klasse geen 34 knopen.. Het houdt bij 30 knopen al aardig op, maarja, waar praten we over als je het vergelijkt met de 18 knopen van onze ooster collega's :P


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #28 Gepost op: 19 november 2004, 22:34:11
met mooi vlak water zal hij misschien de 34 knopen wel halen, met kleine golven tegen de wind in 30 maar jah wat is 4 knopen??
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Koen Wiegman

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 813
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #29 Gepost op: 19 november 2004, 23:56:25
Ik ben momenteel niet blij met een aantal beleidsvoornemens van het KNRM-bestuur, maar heb wel degelijk alle respect voor wat de KNRM of beter gezegd haar voorlopers hebben gerealiseerd.

De KZHMRS heeft in samenwerking met de RNLI de RIB als boottype tot wasdom gebracht. Vervolgens hadden ze de visie en het lef om de Koningin Beatrix te laten bouwen. Destijds een revolutionaire boot en voorloper van de grote dichte RIB's die nu het hart van de vloot vormen.
Vervolgens had de KNZHRM de fondsen en de organisatie om na de fusie tot KNRM dit boottype verder te ontwikkellen tot het spectaculaire succes dat nu rondvaart.

Citaat
Ik bedoel is de KNRM nou zo vernieuwend en diverse andere partijen niet..

Ja, de KNRM is/was inderdaad vernieuwend, mede dankzij haar volldedige dus ook financiele onafhankelijkheid en een aantal mannen met visie en lef.
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!