Goed gebruik maken van de spitsstrook

Auteur Topic: Goed gebruik maken van de spitsstrook  (gelezen 24908 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Reactie #70 Gepost op: 11 juni 2012, 20:03:56
Het ligt ook niet alleen aan de spitsstrook, rij maar eens op een rustige dag over de A2 van A'dam naar Utrecht. Heb je de rechterstrook ook voor jezelf...


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #71 Gepost op: 11 juni 2012, 20:08:17
onnodig links-rijden,

rij maar eens op een rustige dag over de A2 van A'dam naar Utrecht. Heb je de rechterstrook ook voor jezelf...


Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Reactie #72 Gepost op: 11 juni 2012, 20:09:40

Ben het ook volledig met je eens ;) O0


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #73 Gepost op: 11 juni 2012, 20:16:29
Let voor de gein ook eens op het aantal mensen die stoppen bij nadering rotonde...(of bijna stoppen) terwijl er geen overig verkeer nadert. De jongere generatie(s) laten hun voertuig meestal doorrollen en geven gas wanneer het overzicht dat toelaat. De ouderen (wie de schoen past ;-)) hangen vol in de remmen, bekijken de gehele rotonde (en kijken welke plantensoorten daar groeien, ik weet het niet) en wagen zich dan pas op dat grote ronde gevaarte..
9 v.d. 10 keer zijn het mensen die het fenomeen ''rotonde'' ineens voor de kiezen hebben gekregen en er nooit mee geconfronteerd zijn geweest met rijlessen. Richting aangeven op een rotonde idem. Ze snappen het spelletje gewoon niet. Veel jongeren ook niet, okee. Maar die zijn gewoon laks en een beetje dom. ;D


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #74 Gepost op: 11 juni 2012, 20:18:34
Het grote probleem is dat men de regels niet goed toepast of te veel met randzaken bezig is.
Denk dat als men zich meer focust op het autorijden dat het dan een stuk beter zal worden in het verkeer.
Het grote nadeel is dat er in mijn ogen voor mijn gevoel veel te weinig wordt verbaliseerd op het onnodig links rijden.

Even heel bot gezegd maar als ik agent zou zijn en je op de snelweg meer dan 2 km links zie rijden terwijl er meer dan
genoeg mogelijkheden zijn geweest om zoals het hoort naar rechts te gaan dan krijg je van mij gewoon een prent.
Je kan mij niet vertellen dat je in 2 km tijd niet 1 mogelijkheid heb gehad om naar rechts te gaan tenzij het spits is natuurlijk.
Wie niet luisteren wil moet maar voelen is mijn mening.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #75 Gepost op: 11 juni 2012, 20:30:22
Het grote nadeel is dat er in mijn ogen voor mijn gevoel veel te weinig wordt verbaliseerd op het onnodig links rijden.

Het grote nadeel is, is dat er een zeer grote groep weggebruikers is, die totaal niet in de gaten heeft dat men onnodig links rijdt! 1 Niet spiegelen, 2 knuistjes krampachtig aan het stuur, 3 totaal gestressed want men moet van A naar B over een snelweg en men ziet daar tegenop, dat strijdgewoel op een snelweg. Deze angsthazen ook nog eens trakteren op een prent, terwijl ze het verkeer niet eens bewust in gevaar brengen of stagneren...? Nee, vind ik niet. Da's extra straffen, en je wint er niets mee.

Meestal ouderen en dames, maar ook vaak mannen die veel te weinig achter het stuur zitten. Kortom; mensen die liever niet rijden en er tegenop zien om met de auto van A naar B te komen. Hier zou een stukje extra training niet verkeerd zijn. Dus wel het rijbewijs verstrekken na behalen examen, maar toch de aantekening voor wat extra training. Met als titel: verkeersdoorstroming.  098uo


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #76 Gepost op: 11 juni 2012, 20:33:48
Het grote nadeel is, is dat er een zeer grote groep weggebruikers is, die totaal niet in de gaten heeft dat men onnodig links rijdt! 1 Niet spiegelen, 2 knuistjes krampachtig aan het stuur, 3 totaal gestressed want men moet van A naar B over een snelweg en men ziet daar tegenop, dat strijdgewoel op een snelweg. Deze angsthazen ook nog eens trakteren op een prent, terwijl ze het verkeer niet eens bewust in gevaar brengen of stagneren...? Nee, vind ik niet. Da's extra straffen, en je wint er niets mee.

Meestal ouderen en dames, maar ook vaak mannen die veel te weinig achter het stuur zitten. Kortom; mensen die liever niet rijden en er tegenop zien om met de auto van A naar B te komen. Hier zou een stukje extra training niet verkeerd zijn. Dus wel het rijbewijs verstrekken na behalen examen, maar toch de aantekening voor wat extra training. Met als titel: verkeersdoorstroming.  098uo
En de zakenlui met de brede bak die van mening zijn dat zij met 110 op de A12 (maxV=120) de linker rijstrook domineren, en als je ze rechts wil inhalen geven ze gas...


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #77 Gepost op: 11 juni 2012, 20:41:31
En de zakenlui met de brede bak die van mening zijn dat zij met 110 op de A12 (maxV=120) de linker rijstrook domineren, en als je ze rechts wil inhalen geven ze gas...

Kijk, dat zijn de bewuste weghaantjes. Dikke prent!  ;D


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #78 Gepost op: 11 juni 2012, 21:23:31
En de zakenlui met de brede bak die van mening zijn dat zij met 110 op de A12 (maxV=120) de linker rijstrook domineren, en als je ze rechts wil inhalen geven ze gas...

Zakenlui die 110 rijden bij maxV120, bestaan die  998765

Autorijden is een soort van spel, zonder te willen beweren dat het geen serieuze bezigheid is. Maar het is wel degelijk actie <-> reactie. Veel acties zijn echter van dien aard, dat ze een negatieve reactie oproepen, op doorstroming op veiligheid. Zolang daar niets aan wordt gedaan, blijven de problemen bestaan.

Ik blijf erbij, geef elkaar gewoon de RUIMTE op de weg, dan zouden zo veel files en ongelukken voorkomen kunnen worden. Helaas, de mentaliteit staat het op de e.o.a. manier niet toe. :|
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


Arno-BN

  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 515
  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
Reactie #79 Gepost op: 11 juni 2012, 22:23:42
Helaas, de mentaliteit staat het op de e.o.a. manier niet toe. :|
In Nederland klopt dit maar als je eens een paar honderd kilometer op de Duitse Autobahn hebt gereden, dan merk je eens hoe het OOK kan  O0