Blusser in keuken van clubkantine

Auteur Topic: Blusser in keuken van clubkantine  (gelezen 6783 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Roel Bergers

  • Gast
Gepost op: 17 november 2004, 09:52:41
Wie weet of er een wettelijke eis is voor de grote van een blusser in de (kleine) keuken van een clubkantine?
Wat is het advies als er geen wettelijke eis is?

bedankt!

Roel.




mus

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 184
  • veiligheid boven alles
Reactie #1 Gepost op: 17 november 2004, 10:07:43
De wettelijke eis aangaande de kleine blusmiddelen staan in de gemeentelijke bouwverordening. Voor een kantine val je tevens onder milieuregelgeving en daar komt ook een harde eis vandaan. Minimaal 5liter of 6kg handbrandblusser. Voor een keuken over het algemeen een koolzuursneeuwblusser met minimaal 6kg blusstof. En als extra een blusdeken.
Vergeet niet te leven, meer is er niet.  Het leven is mooi, je moet het wel willen zien.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #2 Gepost op: 17 november 2004, 16:56:13
De wettelijke eis aangaande de kleine blusmiddelen staan in de gemeentelijke bouwverordening. Voor een kantine val je tevens onder milieuregelgeving en daar komt ook een harde eis vandaan. Minimaal 5liter of 6kg handbrandblusser. Voor een keuken over het algemeen een koolzuursneeuwblusser met minimaal 6kg blusstof. En als extra een blusdeken. 
een 6kg CO2blusser zul je nieuw niet meer vinden,dat wordt een 5 kilo ;)


mus

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 184
  • veiligheid boven alles
Reactie #3 Gepost op: 18 november 2004, 09:21:29
Helemaal juist Peter kilogrammen en liters zijn niet mijn sterkste punt. ;D
Vergeet niet te leven, meer is er niet.  Het leven is mooi, je moet het wel willen zien.


Roel Bergers

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 18 november 2004, 10:28:57
Bedankt voor de info. helemaal duidelijk nu!

Roel


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #5 Gepost op: 18 november 2004, 22:00:59
overigens is er een brandbeveiligingsbedrijf die een speciale vetbrandblusser hebben ontwikkeld en al op de markt hebben.Mocht je de naam willen hebben,mail me dan eventjes. ;D Maar tis dezelfde naam als die voetvalclub in Amsterdam ;D


firemanr

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 19 november 2004, 10:24:51
overigens is er een brandbeveiligingsbedrijf die een speciale vetbrandblusser hebben ontwikkeld en al op de markt hebben.Mocht je de naam willen hebben,mail me dan eventjes. ;D Maar tis dezelfde naam als die voetvalclub in Amsterdam ;D
Of kijk gewoon even:

http://ajaxfire.kidde.net/vetbrandblusser.shtml

 ;D


Roel Bergers

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 20 november 2004, 13:27:47
Bedankt voor de link, lijkt mij buitengewoon geschikt voor onze toepassing. Geen idee wat het prijsverschil met een koolzuursneeuwblusser is maar dat is een zaak voor het verenigingsbestuur.

Roel.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #8 Gepost op: 20 november 2004, 16:17:55
Bedankt voor de link, lijkt mij buitengewoon geschikt voor onze toepassing. Geen idee wat het prijsverschil met een koolzuursneeuwblusser is maar dat is een zaak voor het verenigingsbestuur.

Roel.
Roel voor een CO2blusser van 5 kilo moet je snel rekenen op een bedrag tussen de 150 en 200 euro.hoe veel zo,n vetblusser kost is niet bekend daar moet je voor bij  die firma zijn


Roel Bergers

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 21 november 2004, 09:29:40
Da's een hoop geld voor een vereniging met 60 leden....
Maar goed, aan veiligheid valt niet te tornen.

Roel