Ambulances Frankrijk

Auteur Topic: Ambulances Frankrijk  (gelezen 19062 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

paulg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 999
Reactie #20 Gepost op: 13 juni 2011, 17:07:25
Dit is volgens mij een L3H2
is mogelijk, had m'n meetlint niet bij me .... ;)


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #21 Gepost op: 13 juni 2011, 20:53:58
is mogelijk, had m'n meetlint niet bij me .... ;)

die heb je niet nodig

een L3. zoals op de foto staat , heeft 3 vlakken/uitsparingen voor ramen aan de zijkant van de laadruimte, deze zijn redelijk gelijk. en een L2 heeft maar 2 van deze vlakken/uitsparingen voor ramen waarvan de achterste langer is dan de voorste.
Bij een L3 komt de schuifdeur in open stand maar net over het achterwiel en bij de L2 staat ie in open stand geheel over het achterste wiel. L3 geleide rail van de schuifdeur midden op de auto, en bij de L2 komt deze achterop de auto bijna tegen het achterlicht
een L3 kan in NL trouwens nergens fatsoenlijk in een parkeervak, lekker handig
aldus een voormalig renault bedrijfswagen monteur 098uo


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #22 Gepost op: 13 juni 2011, 21:12:37
een foto voor bij mij verhaal. jammer trouwens dat de L2H2 hier niet als ambu word ingezet, want dit zijn echt hele ruime bussen, groter dan de sprinter. en als de H2 niet hoog genoeg is dan is er ook nog een H3.

master L3H2 foto: reneult kopen.nl


Master L2H2 foto: paesmans


paulg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 999
Reactie #23 Gepost op: 14 juni 2011, 02:30:02
die heb je niet nodig

een L3. zoals op de foto staat , heeft 3 vlakken/uitsparingen voor ramen aan de zijkant van de laadruimte, deze zijn redelijk gelijk. en een L2 heeft maar 2 van deze vlakken/uitsparingen voor ramen waarvan de achterste langer is dan de voorste.
Bij een L3 komt de schuifdeur in open stand maar net over het achterwiel en bij de L2 staat ie in open stand geheel over het achterste wiel. L3 geleide rail van de schuifdeur midden op de auto, en bij de L2 komt deze achterop de auto bijna tegen het achterlicht
een L3 kan in NL trouwens nergens fatsoenlijk in een parkeervak, lekker handig
aldus een voormalig renault bedrijfswagen monteur 098uo
Micha,
dank je, ik ben nooit te oud om te leren en bij mijn a.s. Frankrijk-tour zal ik beter opletten.
Gr
Paulg


paulg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 999
Reactie #24 Gepost op: 6 september 2011, 01:43:27
Korps: BSPP, 2e Groupement d'Incendie
Post: Villecresnes, Département Val-de-Marne (94), Région Île-de-France
Soort voertuig: PSR, Premier Secours Relevage = ambulance
Roepnummer: ?
Merk en type: Renault Master L2H2 2.2 dCi
Fabrikant opbouw: ?
Kenteken: PSR 121
Bouw/dienstjaar: ?
Bijzonderheden: antenne voor ANTARES, Adaptation Nationale des Transmissions Aux Risques Et des Secours. 3 x Hella KL 710, frontflitsers Federal Signal CD-119, luidspreker Federal Signal AL-257


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #25 Gepost op: 6 september 2011, 11:40:13
een foto voor bij mij verhaal. jammer trouwens dat de L2H2 hier niet als ambu word ingezet, want dit zijn echt hele ruime bussen, groter dan de sprinter. en als de H2 niet hoog genoeg is dan is er ook nog een H3.

master L3H2 foto: reneult kopen.nl


Master L2H2 foto: paesmans


Ruim zijn die bussen zeker.
De Sprinter is ook wel in een groter model te krijgen dan de types die nu in NL als ambu rijden trouwens. Deze zijn alleen te groot en daardoor niet praktisch voor het gebruik denk ik.



Verder is de prijs kwaliteit van de MB Sprinter goed en zijn die voertuigen met veel vermogen (200 pk) en automaat leverbaar. Dat gaat bij de Franse bussen niet lukken. (Volgens mij)


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #26 Gepost op: 6 september 2011, 12:24:59
Renault levert ook een Quickshift automaat op de 2,3 DCI deze motor heeft een koppel van 350NM en 145 PK.
die Quickshift schakelt niet zo soepel als en volautomaat, ik heb er zelf mee gereden en vond de bak erg traag schakelen. Ik had hem als automaat ingesteld, misschien gaat het schakelen vlotter als je zelf schakelt.
Maar ik denk niet dat een renault een succes zou zijn op de NL ambu markt, net als de fiat ducato van een paar jaar geleden.


s.strijk

  • BOA Domein 1 (niet beëdigd)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,316
Reactie #27 Gepost op: 6 september 2011, 14:24:14
Ruim zijn die bussen zeker.
De Sprinter is ook wel in een groter model te krijgen dan de types die nu in NL als ambu rijden trouwens. Deze zijn alleen te groot en daardoor niet praktisch voor het gebruik denk ik.



Verder is de prijs kwaliteit van de MB Sprinter goed en zijn die voertuigen met veel vermogen (200 pk) en automaat leverbaar. Dat gaat bij de Franse bussen niet lukken. (Volgens mij)

volgens mij is dat alleen in gebruik als chassis voor de Tigis...


Nils

  • Verkeersregelaar, AED & EHBO, verzamelaar ambulancefoto's
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 411
    • AmbuMedia
Reactie #28 Gepost op: 7 september 2011, 09:31:52

Deze had ik nog op mijn laptop staan, foto is in november 2008 gemaakt in Venlo.

Firma: Ambulances Tour Eiffel, Parijs
Soort voertuig: ambulance
Roepnummer:
Merk en type: Renault Master
Fabrikant opbouw: Auto Ribeiro (Portugal) http://www.autoribeiro.pt
Kenteken: 634-QDV-75
Bouw/dienstjaar: ??
Bijzonderheden: Gefotografeerd bij ziekenhuis VieCuri in Venlo, t.b.v. repatriëring patiënt van Parijs naar Venlo.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #29 Gepost op: 17 november 2011, 12:32:05
Erg mooie wagen 8)
SMUR MACON FORD GALAXY
TheSolaris71


Bron


Bron