wegwerker aangereden A15 124.5 Wadenoijen 08-06-2011

Auteur Topic: wegwerker aangereden A15 124.5 Wadenoijen 08-06-2011  (gelezen 8236 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Gepost op: 8 juni 2011, 18:56:48
Wegwerker aangereden bij Wadenoijen Wegwerker aangereden bij Wadenoijen

WADENOIJEN - Een wegwerker is woensdagmorgen op de A15 bij Wadenoijen aangereden door een automobilist. Het slachtoffer is met meerdere botbreuken naar het ziekenhuis gebracht.

De automobilist moest rond half 11 bij de afslag Wadenoijen plotseling remmen en raakte daardoor in een slip. Omdat hij de controle over het voertuig kwijt was, kon hij de wegwerker niet meer ontwijken.

De politie onderzoekt de precieze toedracht van het ongeval. De bestuurder kwam met de schrik vrij en wordt door de politie gehoord.


http://www.omroepgelderland.nl/web/nieuwsartikel/984361/Wegwerker-aangereden-bij-Wadenoijen.htm


alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #1 Gepost op: 8 juni 2011, 19:15:04
Stond de wegwerker in een 'veilige' zone? (afzettingen, pijlwagens etc) Weet iemand dat? Zo ja, dan is het nog kwalijker dat hij is aangereden.

Wegwerker aangereden op A15
WADENOIJEN -  Een automobilist heeft woensdagochtend op de A15 bij het Gelderse Wadenoijen een wegwerker aangereden. Die liep daardoor meerdere botbreuken op, aldus de politie. De wegwerker was aan de kant van de snelweg aan het werk toen de automobilist hem niet meer kon ontwijken. De auto schepte de wegwerker. Een traumahelikopter verleende assistentie.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/9983890/__Wegwerker_aangereden_op_A15__.html?sn=binnenland,buitenland


Dunedain

  • Ambu CH, Verpleegkundige op SEH, MKA centralist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 225
Reactie #2 Gepost op: 8 juni 2011, 19:33:58
Wegwerker stond op de vluchtstrook, achter 1 wagen met pijlen en een botsabsorber.

Bron: betrouwbaar


1300001-MR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,198
Reactie #3 Gepost op: 8 juni 2011, 19:58:46
Wegwerker stond op de vluchtstrook, achter 1 wagen met pijlen en een botsabsorber.

Bron: betrouwbaar
Hoe ver daar achter? Was de rijstrook tegen de vluchtstrook ook afgesloten?


Dunedain

  • Ambu CH, Verpleegkundige op SEH, MKA centralist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 225
Reactie #4 Gepost op: 8 juni 2011, 20:04:47
Afstand tussen "pijlenwagen" wegwerker weet ik niet, beide rijstroken waren open.

Op onderstaande website een redelijk overzicht met remsporen die laten zien dat de auto redelijk snel de vluchtstrook op gekomen is.

 http://www.omroepgelderland.nl/web/nieuwsartikel/984361/Wegwerker-aangereden-bij-Wadenoijen.htm


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #5 Gepost op: 8 juni 2011, 20:06:52
Wegwerker stond op de vluchtstrook, achter 1 wagen met pijlen en een botsabsorber.

Bron: betrouwbaar

Dit is niet betrouwbaar zo als jij het omschrijft ik heb alles gezien en zelf tp.geweest als Weginspecteur.
Helaas niet gegaan zo als jij het omschrijft,en al zeker geen botsabsorber en pijlwagen.
Er stond een simpele vluchtstrook afzetting en niet meer.

Bron.zelf tp geweest en geregeld
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


1300001-MR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,198
Reactie #6 Gepost op: 8 juni 2011, 20:08:32
Dit is niet betrouwbaar zo als jij het omschrijft ik heb alles gezien en zelf tp.geweest als Weginspecteur.
Helaas niet gegaan zo als jij het omschrijft.

Bron.zelf tp geweest en geregeld
Dan zij wij uiteraard benieuwd hoe het wel was? Of is dit beroepsgeheim in het kader van onderzoek c.q. weet je het niet.


Dunedain

  • Ambu CH, Verpleegkundige op SEH, MKA centralist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 225
Reactie #7 Gepost op: 8 juni 2011, 20:09:48
Was dienstdoende MKA centralist, deze info als vooraankoniging van verpleegkundige van de ambu gekregen.

Wat mij betreft betrouwbaar genoeg


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #8 Gepost op: 8 juni 2011, 20:10:42
Dan zij wij uiteraard benieuwd hoe het wel was? Of is dit beroepsgeheim in het kader van onderzoek c.q. weet je het niet.

Helaas doe ik geen uitspraken hierover hoe en wat precies gegaan is.
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #9 Gepost op: 8 juni 2011, 20:12:22
Was dienstdoende MKA centralist, deze info als vooraankoniging van verpleegkundige van de ambu gekregen.

Wat mij betreft betrouwbaar genoeg

vreemd hebben ze op MKA ook al een mening van wat en hoe er was geen bots en pijl wagen tp.

en ja ambu weten alles zo goed in GLD-zd dat ze eerst maar leren wat IM is wat betreft plaats van ambu en dergelijke.
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT