Politiehelikopters (NL)

Auteur Topic: Politiehelikopters (NL)  (gelezen 102722 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

KoenL

  • http://www.koenlaureij.nl
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 346
    • Koen Laureij Fotografie
Reactie #90 Gepost op: 2 mei 2011, 11:39:47
Het is niet de eerste keer dat ik foto's plaats van één van de politieheli's. Gister ben ik weer richting Schiphol gereden, en uiteraard kan ik niet om de politieheli's heen. Om daar nou de rest van de dag te gaan staan is ook zo wat, daarom zijn we met de scanner aan toch even doorgereden naar de spottersplaats bij de Mac, tot we 'police05 ready for landing' langs hoorde komen. Op de scooter gesprongen en richting de politieheli's. Positie ingenomen met de camera en wachten maar.

De PH-PXE kwam inderdaad aanvliegen, hij kwam dichterbij, dichterbij...en wel heel dichtbij. Toen ik even langs m'n camera keek zag ik dat ie over het plateau was gevlogen en al boven het gras hing. Daar zette de piloot het toestel even op de grond. Vervolgens steeg hij weer op en nam hij plaats op het plateau.

De piloot kwam nog even vragen of de foto's gelukt waren, en dat zijn ze naar mijn idee. Jammer dat er niet een soort 'spottersgat' in het hek zit, want op sommige foto's zie je dit helaas toch. Maargoed, het was een gave actie en ondanks het net gemaaide gras heeft het toch leuke platen opgeleverd.



Freelance fotograaf in Utrecht en omstreken voor diverse media. Een selectie van mijn werk is te zien op mijn website www.koenlaureij.nl.


Martinus

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 38
  • IVK'er 5e jaars
Reactie #91 Gepost op: 2 mei 2011, 12:40:32
Hele gave foto's van de politieheli, KoenL!!!

Toch wel geinig dat die piloot even voor de shoot ging:P
5e jaars student Integrale Veiligheidskunde


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #92 Gepost op: 5 mei 2011, 12:18:23
Het is niet de eerste keer dat ik foto's plaats van één van de politieheli's. Gister ben ik weer richting Schiphol gereden, en uiteraard kan ik niet om de politieheli's heen. Om daar nou de rest van de dag te gaan staan is ook zo wat, daarom zijn we met de scanner aan toch even doorgereden naar de spottersplaats bij de Mac, tot we 'police05 ready for landing' langs hoorde komen. Op de scooter gesprongen en richting de politieheli's. Positie ingenomen met de camera en wachten maar.

De PH-PXE kwam inderdaad aanvliegen, hij kwam dichterbij, dichterbij...en wel heel dichtbij. Toen ik even langs m'n camera keek zag ik dat ie over het plateau was gevlogen en al boven het gras hing. Daar zette de piloot het toestel even op de grond. Vervolgens steeg hij weer op en nam hij plaats op het plateau.

De piloot kwam nog even vragen of de foto's gelukt waren, en dat zijn ze naar mijn idee. Jammer dat er niet een soort 'spottersgat' in het hek zit, want op sommige foto's zie je dit helaas toch. Maargoed, het was een gave actie en ondanks het net gemaaide gras heeft het toch leuke platen opgeleverd.





Zo te zien hebben ze jou ook in beeld. Heb je nog plaatjes kunnen krijgen van jezelf?


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #93 Gepost op: 5 mei 2011, 23:51:37
Zo te zien hebben ze jou ook in beeld. Heb je nog plaatjes kunnen krijgen van jezelf?

Haha die camera blijft idd op hem gericht, goed gezien :D .
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


KoenL

  • http://www.koenlaureij.nl
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 346
    • Koen Laureij Fotografie
Reactie #94 Gepost op: 6 mei 2011, 10:31:38
Zo te zien hebben ze jou ook in beeld. Heb je nog plaatjes kunnen krijgen van jezelf?

Degene achterin de heli (die de camera bestuurd) wilde uiteraard ook meekijken. Moet ze maar eens bellen voor die beelden haha.
Freelance fotograaf in Utrecht en omstreken voor diverse media. Een selectie van mijn werk is te zien op mijn website www.koenlaureij.nl.


KoenL

  • http://www.koenlaureij.nl
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 346
    • Koen Laureij Fotografie
Reactie #95 Gepost op: 30 mei 2011, 09:43:04
Gister eindelijk de kans gekregen om de politiehelikopter buiten Schiphol te fotograferen. De foto's zijn gemaakt bij het evenement 'Volkel in de Wolken'.





Ook andere heli's waren van de partij, o.a. de traumaheli, een Chinook en een Apache.




Meer foto's van het evenement zijn via deze link te bekijken.
http://bit.ly/jkp0a9
Freelance fotograaf in Utrecht en omstreken voor diverse media. Een selectie van mijn werk is te zien op mijn website www.koenlaureij.nl.


PH-PXA

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,465
Reactie #96 Gepost op: 17 juli 2011, 21:54:03
KLPD update ;)
1.
2.
3.
4.
5.
6.

Groet


KoenL

  • http://www.koenlaureij.nl
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 346
    • Koen Laureij Fotografie
Reactie #97 Gepost op: 18 juli 2011, 00:40:46
Hele gave foto's PH-PXA. Is dit op Rotterdam Airport?
Freelance fotograaf in Utrecht en omstreken voor diverse media. Een selectie van mijn werk is te zien op mijn website www.koenlaureij.nl.


PH-PXA

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,465
Reactie #98 Gepost op: 18 juli 2011, 18:31:01
Hoi koen, ja dat klopt rotterdam airport  8)


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #99 Gepost op: 20 juli 2011, 16:58:12
Het zijn zeker weer strakke foto's!!!  O0
Brandweer Papendrecht