Gebruik van twitter bij vermiste kinderen op het strand

Auteur Topic: Gebruik van twitter bij vermiste kinderen op het strand  (gelezen 3953 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Zijn er brigades die twitter gebruiken bij het terug vinden van ouders of vermiste kinderen. Het is mogelijk een aardig medium middel om bezoekrs van het strnad mee te laten zoeken.


9910001


9910001


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #1 Gepost op: 13 juni 2011, 16:26:33
Is nog maar de vraag hoeveel mensen je daarmee bereikt natuurlijk
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #2 Gepost op: 13 juni 2011, 17:09:21
Is dit iets wat je als brigade zou moeten willen doen, of is dit een taak (en verantwoordelijkheid) voor de politie?

Daarbij heb je wel het risico dat de informatie nog lange tijd op internet te vinden zal zijn. Twitter zou je m.i. daarom moeten beperken tot de zwaardere vermissingszaken.

Niet dat dit antwoord geeft op de vraag van de topicstarter, maar dit zijn wel een aantal kritische punten die bij me opkwamen :)

Ik zou meer heil zien in cell-broadcasting, maar dat is op kleine schaal misschien moeilijk te realiseren.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #3 Gepost op: 13 juni 2011, 17:12:27
En wie gaat er op zijn twitter kijken op een druk strand...? Wat is er mis met de ouderwetse megafoon? Dan weet je in ieder geval zeker dat iedereen het hoort...
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


joostvankempen

  • REDDINGSBRIGADE
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 944
  • projectmanager ICT lokale overheid
    • Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch
Reactie #4 Gepost op: 13 juni 2011, 17:53:51
En wie gaat er op zijn twitter kijken op een druk strand...? Wat is er mis met de ouderwetse megafoon? Dan weet je in ieder geval zeker dat iedereen het hoort...

je zou verbaasd zijn hoeveel mensen de hele dag op hun mobieltje Twitter, WhatsApp en buienradar lopen te checken, waar ze ook zijn. Kwam laatst een vent tegen in de sauna die iedere paar minuten naar z'n kluisje ging om z'n mail te bekijken...  ;D

megafoon is op veel stranden tegenwoordig echt te druk voor, dat wordt dan de geluidsinstallatie op het strandvoertuig...
Bestuurslid Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #5 Gepost op: 13 juni 2011, 17:56:48
megafoon is op veel stranden tegenwoordig echt te druk voor, dat wordt dan de geluidsinstallatie op het strandvoertuig...

Ook prima, maar met megafoons/dakspeakers etc. Kan je je doel wat mij betreft beter bereiken. Met deze hulpmiddelen bereik je in ieder geval iedereen. Of mensen dan ook actief uit gaan kijken is en blijft de vraag.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Ernst Brokmeier

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 528
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #6 Gepost op: 13 juni 2011, 22:12:57
Het is wel iets waar we in Zandvoort over na denken, niet voor elke vermissing, maar wel als het langer duurt op een mooie stranddag. Voorlopig doen we het nog niet.

Samen met de buren in Bloemendaal wordt wel al voorzichtig over een strand-app gebrainstormed als aanvulling op de vlaggen en bebording:
- actuele gevaren zee (gele/rode vlag)
- advies strandbezoekers
- actualiteiten strand (kind zoek / weersverandering etc)

Actualiteiten rond zee (gelevlag etc) verspreiden we overigens wel al via twitter (@reddingsbrigade)

Wat betreft megafoon/omroep deze wordt alleen gebruikt bij vermissingen die langer duren of bij melding vermissing in het water. Het is niet te doen bij elke vermissing over 8 km strand te rijden....gelukkig zijn de meeste kinderen snel weer gevonden!
[img]/img]


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #7 Gepost op: 13 juni 2011, 22:29:52
Dit is ook weer zoiets wat naar mijn idee op landelijke schaal moet worden opgepakt. Nukrijg je weer de situatie dat iedereen het wiel staat uit te vinden, en dat het uiteindelijk overal weer net anders gaat...

Ik ben vanuit bepaalde media erg betrokken bij het gebruik van social media, en vanuit die ervaring denk ik dat je hier zeker wel wat mee kan bereiken, mits goed uitgevoerd... ::)

Op de rustige dagen, tijdens cp dienst, zet ik weleens tweetdeck open met bepaalde zoektermen... Levert zo nu en dan interresante informatie op over zaken in het bewakingsgebied.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #8 Gepost op: 13 juni 2011, 22:33:55
Tja, maar het probleem bij twitter is dat je dingen gericht moet followen/zoeken/monitoren om ergens van op de hoogte te zijn. Ikzelf zou dan eerder kiezen voor een sms alert binnen een bepaald gebied. Deze dingen zijn ook universeel voor mobieltjes. En ook de mensen met een telefoon van voor 2008 kunnen dan lezen wat er gezocht wordt...
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #9 Gepost op: 14 juni 2011, 07:10:51
Voor de uitvoering lijkt twitter mij makkelijker omdat dit op iedere internet aansluiting mogelijk is en een sms allert heb je meer voorzieningen nodig.

9910001
9910001