Gebruik van twitter bij vermiste kinderen op het strand

Auteur Topic: Gebruik van twitter bij vermiste kinderen op het strand  (gelezen 3982 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #10 Gepost op: 14 juni 2011, 09:47:40
Voor de uitvoering lijkt twitter mij makkelijker omdat dit op iedere internet aansluiting mogelijk is en een sms allert heb je meer voorzieningen nodig.

9910001
En hoeveel procent van de mensen heeft een telefoon met een twitter app? 30%? 20%?
Iedere telefoon kan een sms ontvangen.............
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Rob van Munster

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 609
Reactie #11 Gepost op: 14 juni 2011, 11:01:34
Tja, maar het probleem bij twitter is dat je dingen gericht moet followen/zoeken/monitoren om ergens van op de hoogte te zijn. Ikzelf zou dan eerder kiezen voor een sms alert binnen een bepaald gebied. Deze dingen zijn ook universeel voor mobieltjes. En ook de mensen met een telefoon van voor 2008 kunnen dan lezen wat er gezocht wordt...
En mensen met een gewone mobiele telefoon van na 2008 ook  ;)


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #12 Gepost op: 16 juni 2011, 21:14:20
Voordeel van Twitter is wel dat het interactief is. Mensen zouden dus via twitter kunnen reageren als zij bijv. 10 minuten geleden het betreffende kind hebben zien lopen.

Dus behalve informeren, kun je ook met de mensen communiceren. Of dat in de praktijk ook werkt (zitten wel wat mitsen en maren aan) is natuurlijk een tweede.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #13 Gepost op: 16 juni 2011, 23:19:48
Mening kind is er al door teruggevonden... Op het moment dat de wijkagent hier tweet dat er bijvoorbeeld een kind vermist is retweet bijna iedereen dit bericht. En ja, dat zijn metname de lokale jongeren die dat dan doen... O0  

Soms krijg ik persoonlijk al tweets van vrienden met vragen zoals "is het veilig om te zwemmen in zee vandaag?"...

Ik schat dat onder de jeugd toch al snel zo'n 50% een twitteracount heeft. Onder de oudere garde zal dat veel minder zijn, maar dat is ook logisch. Ook jongeren kunnen (en willen in sommige gevallen) hun steentje bijdragen aan de samenleving!


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,398
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #14 Gepost op: 17 juni 2011, 13:13:09
De reacties lezend is mij wel duidelijk dat twitter niet heilig verklaard wordt (iets wat anderen nog wel eens willen doen). Discussies over twitter of SMS zijn onzin. Als je moderne middelen wilt inzetten voor vermissingen moet je nooit op één paard wedden, maar het altijd in de breedte zoeken: Zoeken, informeren, melden op analoog (er zijn nog steeds scannerluisteraars), internet, twitter, SMS en (als het langer duurt) Burgernet.

Wat Erny voorstelt is waarschijnlijk de beste optie: Een app die meer bied dan alleen vermissingen, zodat het voor mensen aantrekkelijk wordt om de downloaden. Leesbaar maken via Internet voor de niet-appers (displays bij paviljoens) en waar nodig koppelen aan SMS/Burgernet.

Verder inderdaad niet overdrijven want veel kinderen worden gevonden 5 minuten nadat de ouders zich melden bij de reddingsbrigade ;-)


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #15 Gepost op: 17 juni 2011, 17:43:52
Ik zie persoonlijk ook erg veel in zo'n App. Maar dat is dan iets wat je naar mijn menig op landelijke schaal moet oppakken, anders bereik je er nooit veel mensen mee...


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #16 Gepost op: 17 juni 2011, 22:23:15
Ik zie persoonlijk ook erg veel in zo'n App. Maar dat is dan iets wat je naar mijn menig op landelijke schaal moet oppakken, anders bereik je er nooit veel mensen mee...

Dan wel dat je kan instellen op welk strand je bent. Veel mensen interesseert het niet wat er op een ander strand gebeurd.

En dan idd actuele dingen als water/wind/veiligheidsdingen erin verwerken en evt iets van nieuws.

Belangrijke dingen kun je dan via push doorgeven aan de gebruikers.
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


Evert25

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 291
  • 112 daar red je levens mee
Reactie #17 Gepost op: 19 juni 2011, 19:12:22
Zijn er brigades die twitter gebruiken bij het terug vinden van ouders of vermiste kinderen. Het is mogelijk een aardig medium middel om bezoekrs van het strnad mee te laten zoeken.


9910001

ik vind het een goeie zaak om twitter daar ook voor te gebruiken want er zijn genoeg voorbeelden dat twitter werkt bij bepaalde zoekactie dus opzich een uitstekend plan