AED kast openen met sleutel

Auteur Topic: AED kast openen met sleutel  (gelezen 8519 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

0640

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 30
Gepost op: 15 juni 2011, 19:43:25
Beste lezers,
Ik kreeg afgelopen week een AED-alert. In de sms stond dat ik de AED moest gaan halen op een bepaald adres (straat verder dan mijn huis), en vervolgens naar het adres te gaan om te reanimeren. In de sms stond ook: (sleutel: digitale pasjes). Dat betekende dat ik de AED-kast alleen open krijg met zo'n pasje.

Nu is mijn vraag, hoe kom ik dus aan zo'n pasje ?
Graag hoor ik van jullie!

Groetjes,
Wes
P.S: Hieronder zien jullie de foto van deze AED-kast!




DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #1 Gepost op: 15 juni 2011, 19:46:51
het is niet de juiste manier...maar in geval van nood zijn die ook zo wel open te krijgen met gepast geweld  e050
maar ik denk dat het handigste is om gewoon te vragen aan het adres waar de kast ook hangt.
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


0640

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 30
Reactie #2 Gepost op: 15 juni 2011, 19:59:18
het is niet de juiste manier...maar in geval van nood zijn die ook zo wel open te krijgen met gepast geweld  e050
maar ik denk dat het handigste is om gewoon te vragen aan het adres waar de kast ook hangt.

Aaaaah dus zo worden die kasten steeds geopent! hahaha :P  ;D
Maar lijkt me inderdaad wel handig om na te vragen waar de kast hangt. Deze hangt bij een Medisch Centrum!


Dokterswacht

  • fotograaf/AED bediener
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 691
Reactie #3 Gepost op: 15 juni 2011, 20:01:32
Lijkt me handig dat mensen die zich aanmelden en vervolgens worden geaccepteerd voor de alert, ook bericht krijgen waar ze een pasje of sleutel kunnen afhalen bij een SMS alert.
Nu sta je voor een gesloten kast, en kun je niets verder. Lijkt me een frustrerende zaak.


0640

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 30
Reactie #4 Gepost op: 15 juni 2011, 20:02:57
Lijkt me handig dat mensen die zich aanmelden en vervolgens worden geaccepteerd voor de alert, ook bericht krijgen waar ze een pasje of sleutel kunnen afhalen bij een SMS alert.
Nu sta je voor een gesloten kast, en kun je niets verder. Lijkt me een frustrerende zaak.

Ja precies! Dit had ik dus ook. Krijg je een AED-alert... en je kunt dus niets!


Dunedain

  • Ambu CH, Verpleegkundige op SEH, MKA centralist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 225
Reactie #5 Gepost op: 15 juni 2011, 20:12:28
Bij ons in de regio word een code meegezonden bij het SMSje, met deze code kun je de kast openmaken.


0640

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 30
Reactie #6 Gepost op: 15 juni 2011, 20:16:00
Bij ons in de regio word een code meegezonden bij het SMSje, met deze code kun je de kast openmaken.

Ja dit zijn voor de kasten die met een codeslot zijn afgesloten.


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #7 Gepost op: 15 juni 2011, 20:27:09
Bij ons in de regio word een code meegezonden bij het SMSje, met deze code kun je de kast openmaken.

dat hebben wij hier ook..
maar nu weet eigenlijk de AED'ers van de locale werkgroep bijna allemaal de "onderhouds"code waarmee alle kasten van de werkgroep open kunnen  998765
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


0640

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 30
Reactie #8 Gepost op: 15 juni 2011, 20:29:49
dat hebben wij hier ook..
maar nu weet eigenlijk de AED'ers van de locale werkgroep bijna allemaal de "onderhouds"code waarmee alle kasten van de werkgroep open kunnen  998765

Enig idee hoe je aan zo'n ''onderhouds''code kunt komen ?


Moon

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 665
  • Instructeur EHBO/EHaK/(P)BLS/AED
Reactie #9 Gepost op: 15 juni 2011, 20:34:24
De codes die beheerders hebben blijven bij ons lekker bij degene die de AED's beheren. Als iedereen bij alle kasten kan komen, wordt het toch wel een 'gevoelig' systeem. Plus dat iedere kast een unieke code heeft, moet je dus met een hele lijst op stap.

Pasjes vind ik bijzonder onpraktisch. Dan moet je dus altijd een pasje bij je hebben...even naar de buren verderop, even de hond uitlaten, etc, o jee....wel mijn tas mee met het pasje. Een code die op je mobiel binnenkomt is meer dan handig genoeg ;)
facebook.com/Burgeraedhoorn facebook.com/ehboblokkerzwaag  A universe is trapped inside a tear