AED kast openen met sleutel

Auteur Topic: AED kast openen met sleutel  (gelezen 8513 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

0640

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 30
Reactie #10 Gepost op: 15 juni 2011, 20:36:56
De codes die beheerders hebben blijven bij ons lekker bij degene die de AED's beheren. Als iedereen bij alle kasten kan komen, wordt het toch wel een 'gevoelig' systeem. Plus dat iedere kast een unieke code heeft, moet je dus met een hele lijst op stap.

Pasjes vind ik bijzonder onpraktisch. Dan moet je dus altijd een pasje bij je hebben...even naar de buren verderop, even de hond uitlaten, etc, o jee....wel mijn tas mee met het pasje. Een code die op je mobiel binnenkomt is meer dan handig genoeg ;)

Helemaal mee eens! Een code die gewoon mee wordt verzonden in het smsje is veel handiger dan een pasje!
En uiteraard word het een gevoelig systeem als iedereen die code's weet. Kan iedereen aan de AED komen!


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #11 Gepost op: 15 juni 2011, 20:56:49
Enig idee hoe je aan zo'n ''onderhouds''code kunt komen ?

dat kan volgens mij een organisatie zelf (laten) instellen. Bij ons is het gezegd op een van de herhalingslessen.
Ik ga er vanuit dat het ook alleen voor de kasten van de werkgroep geldt en niet voor alle soortgelijke kasten.

De codes die beheerders hebben blijven bij ons lekker bij degene die de AED's beheren. Als iedereen bij alle kasten kan komen, wordt het toch wel een 'gevoelig' systeem. Plus dat iedere kast een unieke code heeft, moet je dus met een hele lijst op stap.
de "onderhouds"code is voor alle kasten gelijk dus daar heb je geen lijst voor nodig...de kasten hebben ook allemaal een unieke code (de code die ook meegezonden wordt in de sms)
daarbij is het volgens mij toch redelijk bekend dat die kasten niet heel erg stevig zijn en dus makkelijk te kraken
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


Bengi

  • P-GLM
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 239
Reactie #12 Gepost op: 15 juni 2011, 21:23:41
Iemand enig idee of de kasten van de NS ook gebruikt worden wanneer er een AED melding uitgaat aangezien wij er aardig veel hebben hangen op centrale plaatsen?
"de door mij gepubliceerde uitingen vertegenwoordigen uitsluitend mijn persoonlijke mening en niets meer dan dat"


Moon

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 665
  • Instructeur EHBO/EHaK/(P)BLS/AED
Reactie #13 Gepost op: 15 juni 2011, 21:25:04
De NS kasten worden niet gebruikt voor een AED-alert. Wij hebben hier al contact over opgenomen met de NS. Je mag 3x raden.....nog geen antwoord.
facebook.com/Burgeraedhoorn facebook.com/ehboblokkerzwaag  A universe is trapped inside a tear


0640

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 30
Reactie #14 Gepost op: 15 juni 2011, 21:26:54
Iemand enig idee of de kasten van de NS ook gebruikt worden wanneer er een AED melding uitgaat aangezien wij er aardig veel hebben hangen op centrale plaatsen?

Uhm... zover ik weet zijn deze kasten alleen te gebruiken/bedienen door NS-personeel!
Tenminste bij ons is dat, daar zit een codeslot op en is dus alleen te openen door het personeel.


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #15 Gepost op: 15 juni 2011, 21:33:41
Uhm... zover ik weet zijn deze kasten alleen te gebruiken/bedienen door NS-personeel!
Tenminste bij ons is dat, daar zit een codeslot op en is dus alleen te openen door het personeel.
dat is op alle stations zo, dat met die codesloten.
ik weet dat dat alle stations de zelfde code gebruiken en deze ook bij niet NS-personeel wel veel bekend is
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


Bengi

  • P-GLM
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 239
Reactie #16 Gepost op: 16 juni 2011, 01:34:08
Klopt, elk station de zelfde automatische AED en de zelfde pincode voor de kluis.

Burgers kunnen tegenwoordig bellen met een nummer (sticker op de kast) en dan krijgen ze de code bij een eventuele reanimatie.
"de door mij gepubliceerde uitingen vertegenwoordigen uitsluitend mijn persoonlijke mening en niets meer dan dat"


Bengi

  • P-GLM
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 239
Reactie #17 Gepost op: 16 juni 2011, 01:36:47
De NS kasten worden niet gebruikt voor een AED-alert. Wij hebben hier al contact over opgenomen met de NS. Je mag 3x raden.....nog geen antwoord.

Vind ik wel heel slecht van de NS trouwens!! Aangezien die toch vaak voorop loopt. Aan de aantal AED's zal het niet liggen. Alleen op Arnhem al 7! ( à publiek dan, Die binnen gebouwen nog niet eens mee gerekend.)
"de door mij gepubliceerde uitingen vertegenwoordigen uitsluitend mijn persoonlijke mening en niets meer dan dat"


treintje

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 29
Reactie #18 Gepost op: 16 juni 2011, 16:11:52
die van de ns heeft inderdaat en code en staat ook leuk vermeld op de stiker bij nood kun je bij ns personeel te recht of naar het nummer bellen maar alleen in nood als je een AED nodig heb lijkt het mij altijd nood maar goed


JelZo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,258
  • Brandweerman / Brandweerduiker
    • JelZo Fotografie
Reactie #19 Gepost op: 17 juni 2011, 00:06:52
Uhm... zover ik weet zijn deze kasten alleen te gebruiken/bedienen door NS-personeel!
Tenminste bij ons is dat, daar zit een codeslot op en is dus alleen te openen door het personeel.

En ze hangen binnen bij het servicepunt. Hoe kom ik daarin als er 's nachts iemand een hartstilstand krijgt op het station?