Bekeuren/straffen aan de hand van een zelfgemaakte videofilm, Ja of nee?

Auteur Topic: Bekeuren/straffen aan de hand van een zelfgemaakte videofilm, Ja of nee?  (gelezen 9613 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Er is nog zo'n filmpje van een Nissan GTR rond Haarlem. Op de A9 als ik me niet vergis. Kan het filmpje alleen zelf niet meer vinden
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Zijn we die 2 gasten inmiddels al vergeten die een jaar of 2 geleden alle media (en zelfs TV-shows zoals Jensen) haalden met hun gemanipuleerde video's waarin ze deden alsof ze de omroepinstallatie van de NS hadden gehackt, matrixborden boven de snelwegen en nog meer wat me zo 1,2,3 even ontschoten is. Zag er levensecht uit, maar was allemaal gemanipuleerd.

Snelweg platgooien :)
Hoogste gebouw van Amsterdam verduisteren!!!
Hacked the Dutch Railways - subtitled
NS DEEL 2: UTRECHT CS!!!


vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Hunter je weet dat uiteindelijk bleek dat dit een reclame was voor geloof de een of andere ICT-opleiding, dus niet zomaar door twee jochies op hun kamer gemaakt?

Ben het wel met je eens dat met enig verstand van zaken en software het redelijk makkelijk is beelden te manipuleren


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Uh zoveel heb je daar echt niet voor nodig. Tien jaar geleden misschien wel, vandaag de dag trek je alles van internet. Zijn we die 2 gasten inmiddels al vergeten die een jaar of 2 geleden alle media (en zelfs TV-shows zoals Jensen) haalden met hun gemanipuleerde video's waarin ze deden alsof ze de omroepinstallatie van de NS hadden gehackt, matrixborden boven de snelwegen en nog meer wat me zo 1,2,3 even ontschoten is. Zag er levensecht uit, maar was allemaal gemanipuleerd.

In dit specifieke geval zou het slechts een kwestie zijn van het aanpassen van de snelheidsindicatie (voor zover die al klopt?) en de beelden versneld afspelen. De bijbehorende audio valt ook wel recht te breien zodat dat niet raar gaat klinken. Het belangrijkste gegeven in dit filmpje is de snelheid waarmee overige weggebruikers worden gepasseerd. Dat is niet 1,2,3 te manipuleren, er vanuitgaande dat de gemiddelde weggebruiker de aldaar maximale snelheid rijdt.

En dan nog die snelheidsmeter natuurlijk, maar ik denk dat ook dat te manipluren valt.

Overigens maak ik uit het filmpje niet op dat de auto op de foto ook de daadwerkelijke auto is waarin gereden is. de foto kan best van internet geplukt zijn, dan is het kenteken dus nooit gelijk.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Hunter je weet dat uiteindelijk bleek dat dit een reclame was voor geloof de een of andere ICT-opleiding, dus niet zomaar door twee jochies op hun kamer gemaakt?

En wie zegt dat dit persoon (of iemand die niet in beeld is, net als bij mijn andere voorbeelden) geen kennis van zaken heeft?
Beeldmanipulatie is aan de orde van de dag. Ik beweer niet dat dat hier ook het geval is, maar er kan niet blind vanuit worden gegaan dat alles daadwerkelijk klopt.

@Luke, niet zozeer de meter, maar meer de snelheidsindicator en die noemde ik ook al ;)

Ook de reaktie van de vader kan in scene zijn gezet, net als dat bij die andere gasten ook diverse omstanders in het complot zaten.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Ik als semi-leek op verkeershandhavings gebied denk toch dat het aan de hand van
het filmpje lastig word om de bestuurder te pakken op de snelheid. Denk dat er eerder
aan art 5 gedacht moet worden. Al weet ik niet of je hierbij dan ook gelijk de auto inbeslag
kan nemen. Want ik vind wel op moment dat iemand zo met een auto omgaat deze niet
meer met een gemotoriseerd voertuig in aanraking mag komen. Misschien jammer van de auto
maar inbeslag, verbeurt laten verklaren en in de autopers zal hem wel leren.

En aangezien de drie meren weg in ons gebied ligt denk ik dat ik maar eens men ogen open
houd, even als de heren en dames van Kennemerland denk ik.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
En aangezien de drie meren weg in ons gebied ligt denk ik dat ik maar eens men ogen open
houd,

Ik denk dat de N205-Drie Merenweg, samen met N201-Weg om de Noord een van de meest gecontroleerde wegen van Noord Holland is ...
Deze jongens rijden echter een aantal keren heen en weer om er zeker van te zijn dat er niets staat en dan gaat het gas er pas op.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Politie hoort rappe gek
De politie hoort maandagavond de snelheidsduivel die op een filmpje van GeenStijl te zien is terwijl hij 310 km per uur rijdt buiten de bebouwde kom en 150 km per uur binnen de bebouwde kom.
Het Openbaar Ministerie heeft besloten om de politie de zaak nader te laten onderzoeken. De vermoedelijke bestuurder van de auto is samen met de eigenaar ontboden op het politiebureau, waar ze worden gehoord.
“Wat er daarna gebeurt, gaan we nog bezien”, aldus de zegsman. “Dit gaat om buitensporig rijgedrag, dat crimineel is en dat we levensgevaarlijk vinden. De zaak is alleen moeilijk te bewijzen, omdat de bestuurder niet is gefilmd tijdens het rijden, alleen daarvoor. Het filmpje kan zijn gemanipuleerd.”

http://www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland/2011/06/politie-hoort-rappe-gek
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
In het kader van het bestraffen aan de hand van beelden:
De zondag ochtend Tour

Als deze agent die de heren staande houd wat personalia heeft genoteerd zou hier een artikel 5'je wel op zijn plaats zijn....
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
In het kader van het bestraffen aan de hand van beelden:
De zondag ochtend Tour

Als deze agent die de heren staande houd wat personalia heeft genoteerd zou hier een artikel 5'je wel op zijn plaats zijn....

Dit is bij mij in de buurt dus ik ken de situatie daar zeer goed. Enige nadeel is dat ik zo geen snelheden ziet
maar ik denk dat die niet vaak onder het max van 60 zijn geweest. Plus je hebt daar (zeker in het weekend
als dit daadwerkelijk op een zondag is gefilmd) veel fietsers. Dus ik hoop inderdaad dat de agent deze beelden
te zien krijgt en nog weet om welke motor het ging. Want deze mag dan wel een bezoekje krijgen.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v