Bekeuren/straffen aan de hand van een zelfgemaakte videofilm, Ja of nee?

Auteur Topic: Bekeuren/straffen aan de hand van een zelfgemaakte videofilm, Ja of nee?  (gelezen 9497 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #40 Gepost op: 8 november 2011, 16:16:37
Ik moet wel zeggen dat hij wel erg veel lef heeft om dit zijn Austin aan te doen.
Ben al een paar keer door belgie gereden (voornamelijk snelweg) en daar werd ik niet
blij als ik met maar 100 reed. Dan heb ik toch liever een 30km zone met klinkers, dan
word er minder van je schokdempers gevraagd.

Echter hoop ik wel dat ze hem kunnen pakken (al zal het lastig zijn wederom) want hoe hij
rijd lijkt echt nergens op. Op hoge snelheid vlak langs auto's en vrachtwagens rijden, rechts
inhalen etc. Als hij in nederland zo was gepakt denk ik dat hij zijn auto voor een hele lange tijd
kwijt zou zijn. Of dat hij hem misschien terug kon kopen via de Domeinen.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #41 Gepost op: 8 november 2011, 16:22:00
Met 292 km/u over E17



Snelheidsduivel E17 is bekend

De bestuurder van een Aston Martin die op de E17 in Waasmunster tegen een snelheid van 293 kilometer per uur over de snelweg scheurt in een filmpje op YouTube, kan gemakkelijk worden opgespoord omdat de de nummerplaat van de wagen ook in andere internetfilmpjes opduikt.

De man kan vervolgd worden voor de snelheidsovertreding op basis van het beeldmateriaal en eventueel de getuigenis van de passagier. De bestuurder riskeert een geldboete tot 2.750 euro en tot vijf jaar rijverbod. De politierechter kan in uitzonderlijke gevallen de wagen ook verbeurdverklaren.

 

Enkele citaten uit:

http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20111108_109


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #42 Gepost op: 10 november 2011, 21:57:17
Op www.telegraaf.nl staat een filmpje over een motorrijder die zijn eigen dodemansritje filmt.
Wat een idiote waaghals.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/10900124/__Waaghals_filmt_dodemansrit__.html?p=3,1
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #43 Gepost op: 10 november 2011, 22:40:39
En we hebben er weer een in nederland:

Dodemansrit met motor op de A10
Een motorrijder die zich 'Sebastiaan553' noemt heeft een video op Youtube gezet van een dodemansrit over de A10. De man rijdt in het drukke verkeer 240 kilmeter per uur, waar 100 is toegestaan.

http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/opmerkelijk/)/components/actueel/rtlnieuws/2011/11_november/10/opmerkelijk/dodemansrit_over_de_a10_op_motor.xml

voor het filmpje
http://www.rtl.nl/xl/#/u/1db2d032-ccc3-4499-b69a-d67a2effaa41/

En ik maar denken dat de A10 geheel onder de trajectcontrole valt  98uiye 98uiye. Ik denk dat de heren van de RSA binnenkort het
druk krijgen met een motorrijder van het asfalt schraapen.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #44 Gepost op: 10 november 2011, 22:46:04

Dodemansrit met motor op de A10

Probeert duidelijk onze Ghostrider te kopiëren:

GhostRider Runs from the Police

 :-X


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #45 Gepost op: 10 november 2011, 22:47:02
Probeert duidelijk onze Ghostrider te kopiëren:

GhostRider Runs from the Police

 :-X
Waarvan er al een aantal zijn geweest en die zich ook kapot hebben gereden.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #46 Gepost op: 10 november 2011, 22:54:58
En ik maar denken dat de A10 geheel onder de trajectcontrole valt  98uiye 98uiye. Ik denk dat de heren van de RSA binnenkort het
druk krijgen met een motorrijder van het asfalt schraapen.

Jammer he, alleen tussen afslag Sloterdijk en de spliting A10/A4, of te wel de ring West.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #47 Gepost op: 10 november 2011, 22:55:35
Hij zal z'n plaatje wel omgevouwen hebben, neem ik aan.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #48 Gepost op: 11 november 2011, 12:28:31
Ik snap niet dat de meesten overdag zo snel rijden met het drukke verkeer :-X
Ik rij regelmatig in de avond en nachturen, moet je kijken wat een vrijheid je dan hebt :P  998765
Risico is dan wel dat je na een flinke klap uren later wordt gevonden, maja risico van het vak zeg ik maar.


Nachtbroeder1978

  • verpleegkundige, evenementen verkeersregelaar, niet gecertificeerde hoogtewerker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 164
Reactie #49 Gepost op: 17 november 2011, 10:24:14
Echtheid filmpje snelheidsduivel onderzocht

Laatste update:  28 juni 2011 16:37
HAARLEM - De technische recherche verricht onderzoek naar de echtheid van het filmpje op de website GeenStijl, waarin met hoge snelheid door Heemstede en Haarlemmermeer wordt gereden.

Dat heeft een woordvoerder van het Openbaar Ministerie (OM) in Haarlem dinsdag laten weten.

Het filmpje veroorzaakte grote opschudding, omdat lijkt alsof de bestuurder van een Nissan GTR 150 kilometer per uur over de Dreef in Heemstede en met 308 kilometer over de N205 in Haarlemmermeer rijdt. Of dat echt zo is of dat de beelden zijn gemanipuleerd, wordt nu onderzocht.



Verdachten

Bestuurder Pieter K. uit Spaarndam en de eigenaar van de auto zijn vorige week als verdachten door de politie gehoord. Ook heeft zich een getuige gemeld, die op de N205 zou zijn ingehaald.

Of de verdachten daadwerkelijk worden vervolgd, is volgens de woordvoerder van het OM nog niet duidelijk. Daarover wordt later een besluit verwacht. De moeilijkheid voor het bewijs in de zaak is dat de politie de vermeende snelheidsovertreding niet zelf heeft gemeten.


Bron: http://www.nu.nl/binnenland/2551409/echtheid-filmpje-snelheidsduivel-onderzocht.html

En die Pieter K is dan zo handig zijn volledige naam op internet (in het filmpje) te zetten, maakt t wel een stuk makkelijker opsporen natuurlijk.

Ik ken dat stukje Heemsteedse dreef vrij goed, rijd er dagelijks voor mijn werk, de gemiddelde snelheid ligt er vaak al boven de max.50, lange brede rechte weg die redelijk overzichtelijk is. Het volgende deel is het vaak nog erger (breder en vier banen gescheiden door middenberm. Staan nu wel twee flitspalen maar daarna/voor gaat er vaak het gas op bij mensen. Helaas is het een geliefd stukje om even te scheuren.

(Persoonlijke noot )Weet ik helaas maar al te goed, zo'n malloot heeft daar in 1991 mijn zus geschept met 120 door rood. Zij op de fiets door groen, maar kon het na acht dagen coma niet meer navertellen. De straf toen, een jaar gevangenis en vijf jaar ontzegging.

Deze jongens hebben mazzel dat er geen fietsers door rood gaan op die kruising waar za na t eerste groene licht oversteken, is een plek waar dat meer dan vaak gebeurt.  Dit soort gasten, meteen een flinke boete geven + EMG en vooral een enorme voorwaardelijke straf, bij nogmaals de fout in gaan(+ 20 BBK en + 40 buiten BBK of alcohol / meer dan drie keer in t jaar rood licht (kan soms ook echt zijn om de algehele veiligheid te bevorderen) binnen tien jaar, meteen vijf jaar ontzegging en opnieuw rijbewijs halen daarna.

GreetZ,
Nachtbroeder1978
ook al heb je ergens geen verstand van, kan je er toch een mening over hebben.