Signalering op voertuigen van de Verkeerspolitie

Auteur Topic: Signalering op voertuigen van de Verkeerspolitie  (gelezen 122694 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Gepost op: 25 december 2010, 00:16:52


Dienst: KLPD Verkeerspolitie
Steunpunt: ?
Soort voertuig: Surveillance - Snelwegen
Wagenparknummer: **47
Merk & type: Volvo V50 2.4 D5
Kenteken: 67-LDT-4
Bijzonderheden: Lichtbalk ipv losse lamp

Ook opmerkelijk: imperial met daarop de lichtbalk, in plaats van de lichtbalk middels een barclay 'onderbak' direct op het dak.
ter vergelijking:



Waar heb je deze foto gemaakt als ik vragen mag? :)


Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Wouwie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 766
Reactie #1 Gepost op: 25 december 2010, 00:18:04
Vandaag op de A50 thv Apeldoorn, bij een ongeval met een gekantelde vrachtwagen ;)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #2 Gepost op: 25 december 2010, 00:40:12
Als ik mij goed heb laten informeren, wordt dit de landelijke look van de nieuwe KLPD voertuigen  :o

3-2-1 .... and we have a lift-off ....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


MarcoV

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
Reactie #3 Gepost op: 25 december 2010, 00:53:22


Dienst: KLPD Verkeerspolitie
Steunpunt: Assen
Soort voertuig: Surveillance - Snelwegen
Wagenparknummer: **47
Merk & type: Volvo V50 2.4 D5
Kenteken: 67-LDT-4
Bijzonderheden: Lichtbalk ipv losse lamp

De had eerst gewoon de standaard opbouw, zoals dat is/was bij alle andere KLPD Verkeerspolitie Volvo's


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #4 Gepost op: 25 december 2010, 00:56:05
De plaatsing op de imperiaal heeft te maken met het windgeruis. Dat moet op deze manier minder zijn. Er is nog geen foto van maar de nieuwe 7131 van Amsterdam-Amstelland heeft dezelfde opbouw.


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #5 Gepost op: 25 december 2010, 13:01:08
Hopelijk werkt dit...
De lichtopbrengst en mogelijkheden met de Vista balk zijn prima maar het wind geruis is echt zeer hinderlijk!
Vanaf 50 a 60 km/h uur is het al nadrukkelijk aanwezig icm de barclay onderbak!


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #6 Gepost op: 25 december 2010, 13:13:06
Hopelijk werkt dit...
De lichtopbrengst en mogelijkheden met de Vista balk zijn prima maar het wind geruis is echt zeer hinderlijk!
Vanaf 50 a 60 km/h uur is het al nadrukkelijk aanwezig icm de barclay onderbak!

Ik hoorde laatst van iemand dat een nieuwe Volvo V50, met Vista gemonteerd op de dakrails én nieuwe sirene hoogstwaarschijnlijk teveel interieurgeluid produceerd. Geloof dat de ARBO daar een meting voor ging verrichten  :-X

Lekker eigenwijs, in plaats van eens bij de VP van Rotterdam-Rijnmond te gaan kijken  3hj
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


YNPD

  • Agent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 393
Reactie #7 Gepost op: 25 december 2010, 14:13:47
Zo'n Vista ziet er niet uit, maar geef mij één balk met dezelfde opties als de Vista. Volgens mij is die lastig te krijgen. Ik vond die Traffic Advisor voorheen echt onzin, totdat je er zelf in rijdt en dat ding dus echt goed werkt.


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #8 Gepost op: 25 december 2010, 14:39:49

Lekker eigenwijs, in plaats van eens bij de VP van Rotterdam-Rijnmond te gaan kijken  3hj
Jet spijt me zeer, maar de hoeveelheid amber dat de RR set-up produceert (en ook bijv. Utrecht met de losse pitjes) is echt vééls te weinig voor op de snelweg. Bijzonder slecht zichtbaar. De Vista produceert wel een behoorlijke puist met (amber) licht.


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #9 Gepost op: 25 december 2010, 14:42:12
De vista-dakset op de roofrails scheelt 4 db aan geluid (binnenin). Daarom hebben wij de dakset direct op de roofrails laten zetten ipv op de barclaybak. Desondanks is er nog steeds een behoorlijke geluidsoverlast binnen in het voertuig. Het irritatie-niveau begint ergens rondom de 160 km/h. Vanaf die snelheid is door het wind-geruis de mobilofoon (portofoon in carkit) echt niet meer verstaanbaar. Daar er aan het volume-niveau van deze carkit niets meer te verbeteren valt, en de vista-dakset echt niet van het voertuig afgehaald zal worden, zal de enige oplossing van dit probleem gelegen zijn in het monteren van een mobilofoon waarvan het volume wel is op te schroeven. Vraag is dan of dat dan nog wel arbo-verantwoord is...... . Derhalve zie ik al gebeuren dat er speciale oordoppen zullen komen die gedragen moeten worden.... . De sirene van de 7131 geeft trouwens binnenin het voertuig ook een aardige geluidsoverlast. Ik weet niet of dat bij het KLPD ook zo ervaren wordt.