Signalering op voertuigen van de Verkeerspolitie

Auteur Topic: Signalering op voertuigen van de Verkeerspolitie  (gelezen 123186 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #190 Gepost op: 20 december 2011, 15:47:10
Mag ik vragen in welke context je dat ziet? Volgens mij voldoe je gewoon aan de richtlijnen en de omschrijving in het RVV.

Voldoen aan een richtlijn en RVV, wil niet persé zeggen dat het het gewenste effect berijkt wordt  98uiye
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,332
Reactie #191 Gepost op: 20 december 2011, 15:52:38
Misschien dan de richtlijn en het RVV eens aanpassen aan het verkeer anno 2011 (of 2012) ? 't zou prettig zijn voor iedereen als de dames en heren bestuurders van dit land eens wat meer vanuit de praktijk gingen denken... :(


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #192 Gepost op: 20 december 2011, 20:04:43
Mag ik vragen in welke context je dat ziet? Volgens mij voldoe je gewoon aan de richtlijnen en de omschrijving in het RVV.

Waarom moest het KLPD ineens zonodig van hun volprezen enkele draaiertje af ? Juist, omdat de zichtbaarheid van het voertuig (zonder de extra geplaatste ondersteunende verlichting, zoals de dashboard-lamp en het tweede paar frontflitsers in de mistlampgaten) ernstig te wensen overliet. En daar alle ondersteunende verlichting met de komst van de nieuwe richtlijnen verboden zijn kwam er dus de volledige dakset. Dit zodat de zichtbaarheid gewaarborgd zou zijn. En de Vista doet dat, het zichtbaar maken van het voertuig. Dat er aan de Vista weer andere problemen kleven mogen duidelijk zijn. Om dan maar meteen weer terug te rennen naar het enkele lampje op het dak doet mij ernstig twijfelen aan het onderzoekende vermogen van het KLPD, en daar ben ik niet de enige in. Er zijn veel, heel veel alternatieven op de markt die de Vista zouden kunnen opvolgen en die vele malen beter zichtbaar zijn als dit suffe lampje van TM-CS. En de hockey-puk waar HIT het over heeft is ook al zo'n fantastisch TM-CS product.  En Matthijs begrijpt het tenminste. Maar de bezuiningingsdrang begint overal zijn/haar tol te eisen. Kijk maar eens naar de daksets van nieuwe autospuiten voor Driemond, Landelijk Noord, Ouderkerk en Aalsmeer. Die van Driemond en Landelijk Noord staan al op de pier. De andere twee komen deze of volgende week. Deze daksets hebben alleen maar led-units op de hoeken en verder niets, anders werd ie te duur.......................... . En hij voldoet zo aan de eisen,. Tja, dan ben je wel uitgel..d.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #193 Gepost op: 20 december 2011, 20:47:25
Waarom .......de eisen,. Tja, dan ben je wel uitgel..d.

 :o Mooi stukje proza! En ik ben het roerend eens met Andre Welten: het wordt tijd dat we naar de praktijk gaan kijken, dat scheelt (licht)BAKKEN vol met geld!
Ik heb nog en hele mooie berekening liggen waarin ik keihard en onomstotelijk kan aantonen (kei harde feiten middels TNO onderzoek) dat die vreselijk mooie aan alle eisen voldoenende lichtbakken van de KLPD op de RSA's Amsterdam, aan extra aan brandstof kosten. Tel daarbij de extra aanschafkosten (in vergelijking van de Rotterdamse opzet) op en ik kan je zeggen dat je de blubber schrikt ......
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #194 Gepost op: 20 december 2011, 20:52:21
Mag ik vragen in welke context je dat ziet? Volgens mij voldoe je gewoon aan de richtlijnen en de omschrijving in het RVV.

Matthijs en 7131 hebben het antwoord al gegeven.

Het voldoet en daarmee is alles gezegd. Ik bedoel je kan toch niet toegeven dat je straks in fend-off staat met je V70 met daarop zo'n klein blauw pitje. Dan kan de VISTA niet ideaal zijn maar in fend-off heb ik toch liever die dan maar op het dak staan.

Wat 7131 ook al zegt er zijn diverse opties die vele malen beter zijn als die troep van TM-CS.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #195 Gepost op: 20 december 2011, 21:16:09
Er zijn veel, heel veel alternatieven op de markt die de Vista zouden kunnen opvolgen en die vele malen beter zichtbaar zijn als dit suffe lampje van TM-CS.

Dat roep ik (en samen met mij vele anderen) al vanaf dag 1 dat men begon te testen met allerhande lichtbalken. Tevens is er vele malen aangegeven dat een Vista niet gaat werken op een auto waar je dagelijks gemiddeld met 140 kilometer per uur mee rijd. 'Toen is er ook al gezegd dat men misschien wel eens naar Amerikaanse oplossingen moest kijken.

Waar ik (nog steeds) nieuwschierig naar ben, neem eens de Volvo V50 van de VP Zeeland en test deze eens qua decibellen in het interieur. Neem vervolgens een V50 in de R-R setup, in de (oude&nieuwe) KLPD set up en kijk eens naar de verschillen ....

Met de nieuwe eisen kún je heel veel leuks doen, alleen men doet nog steeds té bekrompen, mede door het prachtige aanbesteden....

Kijk maar eens naar de daksets van nieuwe autospuiten voor Driemond, Landelijk Noord, Ouderkerk en Aalsmeer. Die van Driemond en Landelijk Noord staan al op de pier. De andere twee komen deze of volgende week. Deze daksets hebben alleen maar led-units op de hoeken en verder niets, anders werd ie te duur.......................... . En hij voldoet zo aan de eisen,. Tja, dan ben je wel uitgel..d.

Moet zeggen dat deze balken goed zichtbaar zijn (en dat bij Uithoorn het halogeen draailampje in het midden nauwelijks opvalt )
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #196 Gepost op: 25 december 2011, 15:12:20
Een van mijn favoriete lijfspreuken is: voor elk probleem is een oplossing.

Mocht je voor het probleem niet 1-2-3 een oplossing hebben, denk dan out-of-the-box. Gooi alles overboord en verzin de meest gekke oplossingen. Er zit altijd iets tussen waar je anders nooit aan gedacht had.
Mooi plaatje met een hoop lampjes waar vast wat uit te halen valt:


By moppersmurf at 2011-12-25

Dat zoeklicht en rijden met 200 km/u dan wil ik niet weten wat dat voor herrie geeft en met het verbruik doet, zal dus een inschuif/kliksysteem moeten zijn.
Lampjes in de spiegels is al vaak standaard, maar waarom plaatsen we geen lampen in/ naasst de B- of C-stijl? en onder het achterruit. Met LED is zoveel mogelijk! Op het werk heb ik een plaatje van een BMW met LED in de B-stijl, zo gaaf! Carbon motors is daar ook al heel ver mee.

Wat mij steeds opvalt is dat wij zoeken naar een lamp.... wij moeten juist bij de lampenkenners (TM-CS/ Vista/ weet ik veel welk ander merk) aangeven wat wij willen! Wie het niet maken kan/ wil heeft pech en zal dus de centen missen!
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Gast

  • Gast
Reactie #197 Gepost op: 25 december 2011, 15:19:54
Die spotlight bedien je met een hendeltje van binnenuit en maakt al bij 100km/u een leuke ruis ;) Daarom kun je hem ook wegdraaien naar rechts en dan kantelen zodat hij met de lamp-zijde tegen je stijl aan rust en de rest van de gestroomlijnde behuizing nauwelijks nog lawaai oplevert. Maar in een achtervolging maakt de sirene meer lawaai dan het geruis van de wind langs je spotlight ;)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #198 Gepost op: 25 december 2011, 15:31:04
Je moet/kan de vraag nog leuker stellen! Waarom heeft men in andere landen al die problemen niet en is Nederland het enige (bekende) land waar men loopt te klooien ....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #199 Gepost op: 25 december 2011, 19:03:24
Heel simpel voor mijn gevoel Jerommeke.
Ze denken hier altijd zelf het wiel opnieuw te moeten uitvinden en vinden dat hun ding het beste is van de wereld
en kijken niet verder dan hun eigen ego en neus lang is.
En luisteren naar het personeel ? Wat is personeel en wat doen zij ? Zouden zij ergens verstand van kunnen hebben ?

Nee wij met onze stropdassen en asociaal hoge salarissen zijn de mensen die alles beter weten dus waarom zullen
wij van een ander iets aannemen en onderzoeken of dat een positief effect kan hebben.

Maar 1 kleine troost misschien dat denken ze in de beveiliging ook dus jullie staan er niet alleen zo "slecht" voor.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen