Signalering op voertuigen van de Verkeerspolitie

Auteur Topic: Signalering op voertuigen van de Verkeerspolitie  (gelezen 123172 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #210 Gepost op: 26 december 2011, 12:47:20
Of zoals op deze C3 opgelost, amber verwerken in de steunen van de balk. Als je dit zowel voor als achter op de hoeken doet heb je ook 360 graden amber!
Past ook bij een (goed gevulde) LFL of andere platte balk :)

Kan, echter ga je dan je werkverlichting missen. Daarnaast kun je hier ANPR op monteren, dat doen ze in Amerika ook.
Nadeel van een LFL is dat hij (veel) minder fel is dan de Legend.

1 telefoontje van de luyden van VTSPN naar een (of meer) MMT-teams en ze weten het (zonder een hoop geëxperimenteer). Hoe simpel kan het zijn...

Dat kun je niet vergelijken. Geluidsvergelijkingen zul je echt op een specifiek voertuig moeten doen. Op een Transporter hoor je de Vista ook veel minder als op de Touran.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,332
Reactie #211 Gepost op: 26 december 2011, 12:56:24
Dus als ze het echt goed (en objectief) hadden willen doen had men van elk beschikbaar merk meerdere typen balken moeten nemen om daar mee te testen (en niet alleen maar FedSig en Pintsch-Bamag, maar ook Whelen,Code3, Premier Hazard en Tomar, om eens enkele andere mogelijkheden te noemen.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #212 Gepost op: 26 december 2011, 13:11:29
Dus als ze het echt goed (en objectief) hadden willen doen had men van elk beschikbaar merk meerdere typen balken moeten nemen om daar mee te testen (en niet alleen maar FedSig en Pintsch-Bamag, maar ook Whelen,Code3, Premier Hazard en Tomar, om eens enkele andere mogelijkheden te noemen.

Tsja, dat auto-fabrikanten hier in Nederland met bepaalde merken werken wil niet zeggen dat ze niet in het gamma van dat merk geen alternatieven hebben. Er worden allerlei wensen gesteld, alleen wordt er (weer eens) niet gekeken naar wat het effect van zo'n balk is ...

Federal Signal = Volvo Nederland, PON (VAG-voertuigen) = Whelen. De Legend kan ook uitgevoerd worden met een vier unit's tellende traffic-advisor én een amber lampje. Daarnaast kun je werkverlichting intergreren of op de steunen monteren. ANPR camera's idemdito.

Federal Signal heeft zowiezo de Legend en de Arjent al in het model-gamma zitten.

Overigens werkt Volvo in Engeland en in de rest van Europa wél gewoon met Whelen producten (o.a. met het police-package)


Sinds de komst van de (nieuwe) MMT voertuigen ben ik fan van de Legend, zeker gezien de felheid die er uit komt  8)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #213 Gepost op: 11 januari 2012, 12:20:55
Hier de nieuwste Volvo:

http://www.flickr.com/photos/nikondirk/6673487065/#in/photostream/

topsnelheid 250 km/p

Nice! O0

Die pitjes hebben wij ook op een aantal wijkauto's zitten. Het is niet zoveel licht als een gevulde lichtbalk maar het valt mij niets tegen. Erg fel en goed zichtbaar.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #214 Gepost op: 11 januari 2012, 13:31:27
zichtbaarheid van voren, toch het belangrijkst bij snelweg politie, lijkt mij bedroevend slecht. Slechts 2 grille flitsertjes... :'( :-\

Qua verlichting is deze volvo er in alle opzichten achteruit gegaan. Voorheen op de oude V70s had men 5 front flitsers en een draaipitje achterop en daarnaast nog een extra flitser op de achterruit. Met de laatste v50s een fulled vista en 2 frontflitsers...zonde zonde.


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #215 Gepost op: 11 januari 2012, 13:36:44
Zitten ook flitsertjes in de bumper?.. en op dashboard of was dat ANPR


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #216 Gepost op: 11 januari 2012, 13:49:08
Zitten ook flitsertjes in de bumper?.. en op dashboard of was dat ANPR
De bumper weet ik niet zeker (zou heel goed flitsertjes kunnen zijn zoals we ze ook zien bij de nieuwe RAVU ambu's) en het dashboard lijkt mij een flitser aangezien de vorige V70's daar ook flitsers hadden zitten

Maar wat een super gave bak is dat  O0  :-*
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #217 Gepost op: 11 januari 2012, 14:10:22
Achter de voorruit is gewoon ANPR.

Maar inderdaad op de voorbumper zitten nog 2 kleine LEDS. hmm..nouja eerst maar eens in actie zien om te bepalen of het goed zichtbaar is ;)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #218 Gepost op: 11 januari 2012, 16:56:10
Die lampen in de bumper zijn zeker fel, mooie bak  8)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #219 Gepost op: 11 januari 2012, 17:34:13
Die lampen in de bumper zijn zeker fel, mooie bak  8)

Het nut van de flitsers op de bumper, voorop gesteld dat het flitsers zijn, ontgaat mij geheel. Wie moeten ze attenderen, overstekend wild ?
In ieder geval geen voertuigen die voor de Volvo rijden. De bumper loopt daar schuin en zo te zien zijn de objecten "plat" op de bumper gemonteerd en stralen dus niet recht vooruit. Voorts zitten ze veel te laag. De signalering is idd bedroevend weinig. Kijk naar de ruimte tussen de grill-flitsers en het lampje op het dak, daartussen zit niets. Het KLPD kon destijds de enkele draailamp handhaven omdat er allerlei ondersteunende verlichting was gemonteerd, en dat mag niet meer, en dus moet je dit niet willen. Want waarom moesten ze ook alweer van de enkele lamp af en kwam er de dakset ?