Signalering op voertuigen van de Verkeerspolitie

Auteur Topic: Signalering op voertuigen van de Verkeerspolitie  (gelezen 123187 keer)

0 gebruikers (en 11 gasten bekijken dit topic.

TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #250 Gepost op: 16 maart 2012, 20:35:06
Maar ook als je verder achter je voorganger rijdt, heeft een dashboardflitser naar mijn ervaring een hogere attentiewaarde dan grillflitsers. Een dashflitser zit gewoon precies op de plek waar je in je achteruitkijkspiegel naar kijkt.


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #251 Gepost op: 16 maart 2012, 20:43:23
De onderste flitsers had ik trouwens links en rechts op de bumper geplaatst. Op die manier had je er in fendoff nog iets aan, of bij het nemen van snelle kruisingen. Die 2e set blauwe flitsers zit zo laag, dat je er toch effectief niks aan hebt....

maar goed, dat zal wel weer jaren duren, voordat we dat in NL gaan doen. In Skandinavië en Engeland is dit al gemeengoed op uitrukvoertuigen.
Ik mag toch hopen dat er oranje flitsers in het voertuig aanwezig zijn op het moment dat de achterklep open gaat, anders valt dat enkele oranje pitje op het dak weg.

Groeten, Ruud


WRRacing

  • Geinteresseerde
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 231
  • AED's redden een leven
Reactie #252 Gepost op: 16 maart 2012, 22:50:40
is het een V70 T6 of D5 ? op dat filmpje ?
De ene zijn dood is de andere zijn brood. Doe ff normaal, dan doe je al gek genoeg. Behandel de mensen in alles zoals je wilt dat ze jullie behandelen


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #253 Gepost op: 16 maart 2012, 23:31:41
Ik mag toch hopen dat er oranje flitsers in het voertuig aanwezig zijn op het moment dat de achterklep open gaat, anders valt dat enkele oranje pitje op het dak weg.

Groeten, Ruud
Er is iets dat me influistert dat we daaromtrent niet al te veel hoop mogen koesteren...  :(
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


jos81

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 6
Reactie #254 Gepost op: 17 maart 2012, 00:51:43
Het is de T6. De D5 zal er niet anders uit gaan zien. Bij de VP van RR hebben ze al een V70 D5 met zelfde opbouw. Inderdaad wel oranje flitsers in de onderzijde van de achterklep. Opvallend verder de rode reflectiebanen aan de binnenzijde van de portieren en in de stijlen van de achterklep.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #255 Gepost op: 17 maart 2012, 01:10:39
Ben wel benieuwd hoe dat er uitziet en gemonteerd is die rode reflectiebanen aan de binnenzijde van de portieren en
stijlen van de achterklep. Lijkt me dat ze dat niet plakken zoals op de autolak zelf.
Wie heeft daar de 1e foto's van ?
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #256 Gepost op: 17 maart 2012, 01:38:12
Die reflectie wordt gewoon geplakt aan de binnenzijde van de deuren (cq. deurstijlen). Dit in plaats van het ''ene'' reflectie-stipje wat je nu meestal terug vind.

Overigens vind ik de auto van voren af goed zichtbaar, in combinatie met het knipperend groot licht kom je daar mee niets te kort.
Achterzijde hebben we het al over gehad, een setje extra flitsers achter het achteruit zouden welkom zijn.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #257 Gepost op: 17 maart 2012, 01:42:32
Ahh helder verhaal Jerommeke. Zoals ik het las kwam het over als op de bekleding van de deur namelijk en dat vond ik vreemd.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #258 Gepost op: 17 maart 2012, 01:45:15
Ahh helder verhaal Jerommeke. Zoals ik het las kwam het over als op de bekleding van de deur namelijk en dat vond ik vreemd.

Het zou kunnen zijn dat er alsnog iets anders van hebben gemaakt, wat ik begreep is dat het ''witte'' verf gedeelte van deur wordt voorzien van reflectie-materiaal.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #259 Gepost op: 17 maart 2012, 02:39:26
We zullen het snel genoeg merken hoop Jerommeke als er foto's van op de site komen hier.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen