Signalering op voertuigen van de Verkeerspolitie

Auteur Topic: Signalering op voertuigen van de Verkeerspolitie  (gelezen 123185 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #260 Gepost op: 17 maart 2012, 16:30:22
De onderste flitsers had ik trouwens links en rechts op de bumper geplaatst. Op die manier had je er in fendoff nog iets aan, of bij het nemen van snelle kruisingen. Die 2e set blauwe flitsers zit zo laag, dat je er toch effectief niks aan hebt....

maar goed, dat zal wel weer jaren duren, voordat we dat in NL gaan doen. In Skandinavië en Engeland is dit al gemeengoed op uitrukvoertuigen.
Ik mag toch hopen dat er oranje flitsers in het voertuig aanwezig zijn op het moment dat de achterklep open gaat, anders valt dat enkele oranje pitje op het dak weg.

Groeten, Ruud

Die onderste flitsers zitten op die plek om de juist in de buitenspiegels op te vallen. Dus eigenlijk het zelfde als de dashboard flitser.... die niet meer mogen in het officiele NL.

En mbt het nemen van snelle kruisingen zijn die flitsers aan de zijkant onzin! Kruising zonder voorrang stapvoets berijden, zo hoort het in NL. En tegen de tijd dat een flitser om het hoekje kijkt is het met een snelle kruising al te laat (zoals we regelmatig zien in de topic gecrashte voertuigen!

En uit ervaring kan ik zeggen dat de V70 van de achterzijde echt voldoende opvalt. Heb hier al eerder geroepen dat de mensen die niet opletten zelfs een full-led Vista over het hoofd zien......


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #261 Gepost op: 17 maart 2012, 16:37:52
Die onderste flitsers zitten op die plek om de juist in de buitenspiegels op te vallen. Dus eigenlijk het zelfde als de dashboard flitser.... die niet meer mogen in het officiele NL.

En mbt het nemen van snelle kruisingen zijn die flitsers aan de zijkant onzin! Kruising zonder voorrang stapvoets berijden, zo hoort het in NL. En tegen de tijd dat een flitser om het hoekje kijkt is het met een snelle kruising al te laat (zoals we regelmatig zien in de topic gecrashte voertuigen!

En uit ervaring kan ik zeggen dat de V70 van de achterzijde echt voldoende opvalt. Heb hier al eerder geroepen dat de mensen die niet opletten zelfs een full-led Vista over het hoofd zien......

Dashbordflitsers worden nog regelmatig gebruikt omdat er nog steeds niet geheel duidelijk is wat men nou onder ''één set'' goedgekeurde signalering vind vallen ... Kijk onder andere naar de nieuwe MMT voertuigen en de nieuwe container-ambulance's van Zuid Holland Zuid.

Men kijkt bij het KLPD en bij de andere afnemers helaas erg beperkt om zich heen, de nieuwe ambulance's van de RAVU hebben namelijk ook flitsers onder de spiegels (op het breedste punt van de auto) zodat ze goed in de spiegels van de voorgaande auto's schijnen.

Dat mensen een Vista over het hoofd zien zegt inderdaad iets, dat de voertuigen dan niet genoeg opvallen zegt ook iets ... Helaas heeft het KLPD de nieuwe Volvo's nog niet voorzien van de nieuwe contour-markering  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #262 Gepost op: 17 maart 2012, 22:17:04
Helaas heeft het KLPD de nieuwe Volvo's nog niet voorzien van de nieuwe contour-markering  ::)

Dat is iets wat mij ook heel erg tegenvalt. Zou dat nog komen ? Het rapport lijkt mij toch vrij helder wat geschreven is.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #263 Gepost op: 3 april 2012, 18:42:36
http://www.youtube.com/watch?v=UAzIVsy2BYU

Bron: Federal Signal

Type goedkeuring er op voor Europa, testen in de windtunnel én ik gok dat we een goed alternatief hebben...

Oranje, blauw en wit (spot's en/of knipper)  O0
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


r.bles

  • Ambuchauff
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 506
Reactie #264 Gepost op: 3 april 2012, 20:36:32


Type goedkeuring er op voor Europa, testen in de windtunnel én ik gok dat we een goed alternatief hebben...

Oranje, blauw en wit (spot's en/of knipper)  O0

Komt ook als beacon  O0

groot voordeel je kunt delen van de 360 graden apart uit /aan zetten

Of als wit werklicht

vb: alleen voor of alleen rechts
1:87 modelletjes:  


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #265 Gepost op: 4 april 2012, 00:00:51
Die onderste flitsers zitten op die plek om de juist in de buitenspiegels op te vallen. Dus eigenlijk het zelfde als de dashboard flitser.... die niet meer mogen in het officiele NL.

En mbt het nemen van snelle kruisingen zijn die flitsers aan de zijkant onzin! Kruising zonder voorrang stapvoets berijden, zo hoort het in NL. En tegen de tijd dat een flitser om het hoekje kijkt is het met een snelle kruising al te laat (zoals we regelmatig zien in de topic gecrashte voertuigen!

En uit ervaring kan ik zeggen dat de V70 van de achterzijde echt voldoende opvalt. Heb hier al eerder geroepen dat de mensen die niet opletten zelfs een full-led Vista over het hoofd zien......

Waar staat dat dashboard flitsers niet meer mogen ? Ik kan het namelijk niet vinden. Wat ik wel kan vinden is dat er een set ondersteunende verlichting geplaatst mag worden, in de lengte-richting van het voertuig gericht en geplaatst tussen de 0.40 en 1.20 meter boven het wegdek als ik mij niet vergis. Dus als men ervoor kiest om deze set ondersteunende verlichting op het dashboard van het voertuig te monteren lijkt mij dat geen enkel probleem. Het aan de zijkant plaatsen van verlichting heeft wel degelijk zin. Op die manier kan namelijke de lengte van het voertuig duidelijk gemaakt worden. Heel handig als je bv in fend-off staat met je voertuig. Nu staat er alleen maar een dakset op het dak die licht (enigzins) uitstraalt naar de zijkant. En dat de onderste flitsers van de V70 juist daar geplaatst zijn om in de spiegels van de voorliggers te projecteren waag ik ernstig te betwijfelen. Dat zou namelijk inhouden dat de desbetreffende personen bij het KLPD (en dan heb ik het niet over de collega's KLPD van de werkvloer) ergens over nagedacht hebben, en dat is iets wat er bij mij niet in gaat. Hadden deze desbetreffende personen er namelijk over nagedacht, dan waren ze tot de conclusie gekomen dat de plaatsing van die flitsers helemaal niet mag. En als ze echt hadden nagedacht dan hadden ze een Movia SL led blauw/amber geplaatst en ledflitsers in de spiegelkappen. Deze combinatie overdag ondersteund met de knipperende koplampen was vele malen beter geweest als de rotzooi die er nu wordt gemonteerd.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #266 Gepost op: 4 april 2012, 08:31:13
En uit ervaring kan ik zeggen dat de V70 van de achterzijde echt voldoende opvalt. Heb hier al eerder geroepen dat de mensen die niet opletten zelfs een full-led Vista over het hoofd zien......

Even mijn logika: je zegt dat de flitsers genoeg opvallen maar dat de mensen niet opletten. Is het niet de bedoeling dat de flitsers ervoor zorgen dat mensen gaan opletten???

Even een beeldspraakje:

"Ik tuf lekker van A naar B (met mijn gedachten bij mijn niet bij het autorijden en deelnemen aan het verkeer) lekker een beetje bellen en luisteren naar de muziek..... ooooo jee  :o een auto met blauwe lampen  :D.....  waarom stoort hij mij in mijn rust >:(..... ik moet remmen .....   :D of moet ik toch maar opzij gaan  ??? .... ik ga maar opzij dan kan ik weer verder luisteren want ik hoor de muziek nu niet meer door de sirene  >:( ja ik ga opzij..... oooooojee er rijdt nog een andere auto.... die ***** politie ook waarom moeten ze nou weer hier rijden? Ze zullen wel moeten gaan eten "

 98uiye

Dat ene pitje met knippers in de grill is echt niet voldoende. Knippers in de spiegels erbij en een knipper achter de spiegel/ voorruit. En ik ben ook een voorstander van knippers aan de zijkant in de B-stijl.

En ik kan je uitleggen waarom: omdat we moeten opvallen. Mede daarom dragen wij ook gele jassen!

En tel trouwens de hoeveelheid lampen op een ambu of brandweerwagen eens. Dat zijn er veel meer dan 3!
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Gast

  • Gast
Reactie #267 Gepost op: 4 april 2012, 12:44:10
Als dat ene pitje op het dak niet voldoende zichtbaar is, dan kan er toch met alle plezier weer een grote Vista op het dak gezet worden... ownee, wacht..... iets met geluid en snelheid  0098
Het "downscalen" aan hoeveelheid licht op het dak, van balk naar pitje, ook al voldoet het aan de normen, is toch een resultaat van de klachten over geluidsoverlast en minder hoge snelheden/brandstofverbruik?

Relatief simpel is de voorraam bovenin vol te hangen met LED-verlichting, de zgn. "Inner-Edge" of welke andere soort er van andere producenten zijn. Maar já, dát mag weer niet van die "Halleluja daar ZIJN ze weer" verlichtingseisen uit 2009.....


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #268 Gepost op: 4 april 2012, 13:01:21
Dan zouden we ook meteen een mooie oplossing hebben voor de onopvallende wagens... Laatst kwam er tijdens m'n rijles een wagen onverwachts, door rood, over een kruising waarvoor ik nog net optijd kon stoppen. Het eerste wat me opviel "He wat doet hij nou en staat daar op het dak?!" "Oh het is een blauw pit" "mmm staat die wel aan?!" "oja toch wel" :-\

Daarnaast gister het verschil gezien tussen twee van die platte ledlampen op elkaar en de pit van hansich (?) uit de nieuwe aanbesteding, in de vorm van politie motor met blauw v.s. RWS motor met amber. Het amber was duidelijk zichtbaar van een grote afstand, het blauw zag ik pas toen we erlangs reden...