Signalering op voertuigen van de Verkeerspolitie

Auteur Topic: Signalering op voertuigen van de Verkeerspolitie  (gelezen 123174 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Gast

  • Gast
Reactie #280 Gepost op: 9 april 2012, 23:33:46
De fotootjes die ik ooit eens irgendwo und überall gevonden heb zijn niet van mij en ik wil niemands copyright schenden, maar gezien de kentekens en setup moeten het oudjes zijn !
Heerlijk balkje, moet ik nog maar eens namakenl 2x EB6 erin, 4 turbo-tubes, 4 Micro-Max, SA40 in het midden.
ik voel weer een klusmiddagje aankomen ;)


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #281 Gepost op: 13 april 2012, 22:56:16
Waar staat dat dashboard flitsers niet meer mogen ? Ik kan het namelijk niet vinden. Wat ik wel kan vinden is dat er een set ondersteunende verlichting geplaatst mag worden, in de lengte-richting van het voertuig gericht en geplaatst tussen de 0.40 en 1.20 meter boven het wegdek als ik mij niet vergis. Dus als men ervoor kiest om deze set ondersteunende verlichting op het dashboard van het voertuig te monteren lijkt mij dat geen enkel probleem. Het aan de zijkant plaatsen van verlichting heeft wel degelijk zin. Op die manier kan namelijke de lengte van het voertuig duidelijk gemaakt worden. Heel handig als je bv in fend-off staat met je voertuig. Nu staat er alleen maar een dakset op het dak die licht (enigzins) uitstraalt naar de zijkant. En dat de onderste flitsers van de V70 juist daar geplaatst zijn om in de spiegels van de voorliggers te projecteren waag ik ernstig te betwijfelen. Dat zou namelijk inhouden dat de desbetreffende personen bij het KLPD (en dan heb ik het niet over de collega's KLPD van de werkvloer) ergens over nagedacht hebben, en dat is iets wat er bij mij niet in gaat. Hadden deze desbetreffende personen er namelijk over nagedacht, dan waren ze tot de conclusie gekomen dat de plaatsing van die flitsers helemaal niet mag. En als ze echt hadden nagedacht dan hadden ze een Movia SL led blauw/amber geplaatst en ledflitsers in de spiegelkappen. Deze combinatie overdag ondersteund met de knipperende koplampen was vele malen beter geweest als de rotzooi die er nu wordt gemonteerd.

Deze week vernomen in het WIS dat er bij de Volvo in Beesd een hele rij met nieuwe V70 D5 staat voor diverse verkeersdiensten..... ze mogen alleen niet gebruikt worden omdat de auto's zijn afgekeurd door het geweldige VTSPN...... Dit zou ook de reden zijn dat de T6 operationeel in de nachten nog niet ingezet mag worden, alleen de opleidings ritten mogen gedaan worden.

De extra flitsers in de bumper, de 2 rondjes onderin de hoeken zijn afgekeurd. Volgens de regels alleen de flitsers in de grill toegestaan!

Tevens is de striping afgekeurd op de achterzijde! Hij is te laag, zoals al jaren gereden word op de snelwegen, en wat voor de zichtbaarheid vanaf de achterzijde toch echt beter is.

Als resume is er nu een giga voertuigen tekort, staan er nieuwe auto's vierkante wielen te kweken.... en frustreert de VTSPN het operationele werk.....

Zijn er meer mensen die dit verhaal kunnen aanvullen eventueel?


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #282 Gepost op: 13 april 2012, 23:03:55
Zijn er meer mensen die dit verhaal kunnen aanvullen eventueel?

Ja hoor ik kan het wel aanvullen.
Mierenneukerij van de bovenste plank door een voor mijn gevoel totaal inlevingsloos orgaan die de prioriteiten op de verkeerde plek legd en geen en/of (voldoende) verstand van zaken heeft.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


piet60

  • vkr-pop
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 628
Reactie #283 Gepost op: 13 april 2012, 23:11:54
Zie oa op 0:24
==========
Verkeerspolitie prio 1 naar auto over de kop Amsterdam 2001
 

En hier de 33.
Politie prio 1 naar groot verkeersongeluk A2/A9 Amsterdam 2001
PolitieNostalgie
Wat opvalt is de jas oranje\wit. Die fluor-gele vandaag zijn wel een stuk beter zichtbaar. Ook die vd VKR's, zie de colleg's al kilometersver lopen.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #284 Gepost op: 15 april 2012, 02:05:24
Zijn er meer mensen die dit verhaal kunnen aanvullen eventueel?

Ik heb wel vanaf het begin af aan aangegeven dat ik het zéér vreemd vind dat (zéker ''het'') KLPD zich niet houdt aan de uitslagen van het stripingsonderzoek. De nieuwe contourmarkering zou daarin verplicht worden.

De regelgeving omtrent signalering is duidelijk (nee, niet wenselijk), en daarin kun je ook mazen vinden. Zie onder andere de voertuigen van de Connexxion-ambulancegroep. Volgens mij kloppen er nog véél meer voertuigen niet, neem onder andere zo'n beetje alle (nieuwe) noodhulpvoertuigen van Politie Amsterdam-Amstelland & Kennemerland (qua patroon van de balk) of de ambulance's van de RAVU.

Er is volgens mij nog steeds niet exact bekend wat men nou onder ''1-set'' signalering vind vallen. Zijn dat vier flitsers met een goedgekeurd patroon of zijn dat twee flitsers in een goedgekeurd patroon...
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #285 Gepost op: 16 april 2012, 07:01:16
Deze week vernomen in het WIS dat er bij de Volvo in Beesd een hele rij met nieuwe V70 D5 staat voor diverse verkeersdiensten..... ze mogen alleen niet gebruikt worden omdat de auto's zijn afgekeurd door het geweldige VTSPN...... Dit zou ook de reden zijn dat de T6 operationeel in de nachten nog niet ingezet mag worden, alleen de opleidings ritten mogen gedaan worden.

De extra flitsers in de bumper, de 2 rondjes onderin de hoeken zijn afgekeurd. Volgens de regels alleen de flitsers in de grill toegestaan!

Tevens is de striping afgekeurd op de achterzijde! Hij is te laag, zoals al jaren gereden word op de snelwegen, en wat voor de zichtbaarheid vanaf de achterzijde toch echt beter is.

Als resume is er nu een giga voertuigen tekort, staan er nieuwe auto's vierkante wielen te kweken.... en frustreert de VTSPN het operationele werk.....

Zijn er meer mensen die dit verhaal kunnen aanvullen eventueel?

Verrassend....................... . Ik heb ook mogen vernemen dat de bedieningsconsole van de "toeters en bellen" niet geheel naar wens functioneerd (uitvalt etc). Verder verbaas ik me nergens meer over. Heb alleen wel het idee dat wanneer eea door Honac was geleverd cq ingebouwd, deze problemen zich niet hadden voorgedaan.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #286 Gepost op: 16 april 2012, 13:21:53
Verrassend....................... . Ik heb ook mogen vernemen dat de bedieningsconsole van de "toeters en bellen" niet geheel naar wens functioneerd (uitvalt etc). Verder verbaas ik me nergens meer over. Heb alleen wel het idee dat wanneer eea door Honac was geleverd cq ingebouwd, deze problemen zich niet hadden voorgedaan.

Hadden de problemen zich dan niet voorgedaan of had VTSPN het dan wel goedgekeurd en onder de noemer ''ontwikkelingspunt'' weggezet ?
HONAC plaatst overigens ook de nieuwe contour-markering niet op de nieuwe dienstvoertuigen  :(
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #287 Gepost op: 16 april 2012, 16:45:12
Hadden de problemen zich dan niet voorgedaan of had VTSPN het dan wel goedgekeurd en onder de noemer ''ontwikkelingspunt'' weggezet ?
HONAC plaatst overigens ook de nieuwe contour-markering niet op de nieuwe dienstvoertuigen  :(

Geen idee, maar er zou eens geluisterd moeten gaan worden naar "ervarings-deskundigen" in plaats van iedere keer zelf het wiel willen uitvinden. Jaren lang heeft het KLPD goede ervaringen gehad met flitsers achter het voorruit. Waarom dan weer iets nieuws willen uitvinden ? Als ze zouden luisteren naar de werkvloer dan zouden ze gewoon weer flitsers achter het voorruit plaatsen ipcv onderin de bumper. Dat in combinatie met knipperende koplampen en een goeie lamp op het dak en klaar ben je.


Mikey

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 345
Reactie #288 Gepost op: 14 mei 2012, 21:23:20


Dienst: KLPD Verkeerspolitie
Steunpunt: ?
Soort voertuig: Surveillance - Snelwegen
Wagenparknummer: 03
Merk & type: Volvo V70
Kenteken: 01-SPX-5
Bijzonderheden: Gespot bij bezoekje vandaag in Lelystad. Geen werkend blauw ed gezien. Had verder geen tijd om nader te bekijken of iemand erover te spreken.

Ik blijf het toch vreemd vinden, dat kleine blauwe lampje op het dak. Het is zelfs nog kleiner geworden... Geeft dat echt voldoende zichtbaarheid?

Wel een fantastische wagen die V70  :P


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #289 Gepost op: 14 mei 2012, 21:57:48
Ik heb laatst de nieuwe Golf variant van het KLPD met spoed zien rijden en ik vind (zeker hedendaags) van niet  :(
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !