Signalering op voertuigen van de Verkeerspolitie

Auteur Topic: Signalering op voertuigen van de Verkeerspolitie  (gelezen 123171 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #290 Gepost op: 15 mei 2012, 08:06:41
Laten we het eens anders bekijken wanneer heb je dat pitje nu nodig. Het is er alleen neergezet omdat het de minste lucht weerstand heeft. Het zit er dan alleen vanwege de 360 graden zichtbaarheid. Dat pitje heeft geen functie op het moment dat ik met ogs rij immers het zit te hoog voor de gemiddelde bestuurder. Ik denk dat er om die reden dan ook andere belangrijkere dingen zijn om ons druk te maken, voor zover dat nut heeft.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #291 Gepost op: 15 mei 2012, 09:45:08
Ik denk dat er om die reden dan ook andere belangrijkere dingen zijn om ons druk te maken, voor zover dat nut heeft.

 O0
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #292 Gepost op: 15 mei 2012, 09:57:55
Laten we het eens anders bekijken wanneer heb je dat pitje nu nodig. Het is er alleen neergezet omdat het de minste lucht weerstand heeft. Het zit er dan alleen vanwege de 360 graden zichtbaarheid. Dat pitje heeft geen functie op het moment dat ik met ogs rij immers het zit te hoog voor de gemiddelde bestuurder. Ik denk dat er om die reden dan ook andere belangrijkere dingen zijn om ons druk te maken, voor zover dat nut heeft.

De brigadier is het ten dele met je eens. De lamp heeft wel degelijk een functie. Auto's worden/zijn steeds geluidsdichter gemaakt en radio's en andere geluidsdragers kunnen steeds meer volume produceren. Het licht wordt (of is eigenlijk al) steeds belangrijker bij het rijden met OGS en dus wel degelijk een onderdeel waar we ons denk ik druk over moeten maken, mede omdat onze rechtspositie in het verkeer er vanaf hangt. Ik ben toch niet graag de bestuurder die er toe bijdraagt dat het inzicht van de zichtbaarheid niet helemaal "je van het" was en dat nav een ongeval eea toch maar aangepast moet worden. Het licht geeft nog altijd geen vrijbrief in het verkeer, maar je kunt niet ontkennen dat de noodzaak ervan aanwezig is. Als het al te hoog zou zitten is het juist aan ons om daar iets van te vinden. Wellicht geeft deze wijze van plaatsing de mogelijkheid om de "lege" ruimte op te vullen met een aanvullend lichtarmatuur ? Ook het anders positioneren van de grill-flitsers zou kunnen bijdargen tot ee verhoogde zichtbaarheid. Bij de VTSPN / LAPV heeft men echter in alle "wijsheid" besloten dat de spiegelkappen geen deel uitmaken van de voorzijde van het voertuig, daar waar de ENIGE set ondersteunende verlichting gemonteerd mag worden. En of het nu beter is of niet, er wordt gewoon geen gebruik van gemaakt.  

Nog even een tip: doe de achterklep van de V70 eens open en kijk of je blauwe lamp dan nog altijd 360 graden rondom zichtbaar is.................. .

Ik ben het ook met je eens dat het af en toe "vechten tegen de bierkaai" is en dat je over een hele lange adem en engelengeduld moet beschikken om eea gedaan te krijgen. Zodra de eerste van vijf voor ons is opgebouwd moeten we maar eens met beide voertuigen samen komen en een vergelijking maken. Wellicht dat "het zien" de inzichten doet veranderen. Wie niet waagt die niet wint !


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #293 Gepost op: 15 mei 2012, 10:25:46
Zodra de eerste van vijf voor ons is opgebouwd moeten we maar eens met beide voertuigen samen komen en een vergelijking maken. Wellicht dat "het zien" de inzichten doet veranderen. Wie niet waagt die niet wint !

En mocht je dan toch van mening veranderen: de grotere lampen zijn uiteraard tegen een leuk prijsje te koop  ;D
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #294 Gepost op: 15 mei 2012, 10:31:20
En mocht je dan toch van mening veranderen: de grotere lampen zijn uiteraard tegen een leuk prijsje te koop  ;D

of je vraagt aan Caprice9C1 of die een supersonische, luchtweerstands verminderende, geluidsarme lichtbak in elkaar sleutelt. Hij heeft toch "troep" genoeg liggen.  998765


Gast

  • Gast
Reactie #295 Gepost op: 15 mei 2012, 10:34:32
Nou nou, genoeg "troep" thuis liggen  ;)  ;) Dit soort voertuigen, en hun taakstelling, zijn toch juist de ideale voertuigen om tegen het voorraam bovenin "binnen-balken" te monteren. Daar heb je echt niet veel LEDjes voor nodig....


..en inderdaad ga ik voor mezelf al zo'n binnen-lichtbalk maken van wat ik hier "genoeg" heb liggen  0098

Ik zie liever op tijd en vanaf afstand een enorme bak aan knipperend licht in mijn achteruitkijkspiegels dan dat ik schrik van een voertuig die zonder OGS of met één half sinasappeltje blauw zich probeert een weg te banen door het verkeer. Meer anticipatie van de overige weggebruikers zorgt in ieder geval ervoor dat je zelf minder hoeft te zoeken naar mogelijke gaten of inhaal-opties.

Kijkende naar de verlichting waarmee ik het moet doen tijdens een A1 rit, een mini-balkje met 2 draaiers hoog op het dak van de Berlingo en 2 TIR3 LEDs onderin de bumper, en daartussenin helemaal niets. Als ik niet op tijd wordt opgemerkt dan gaan ze echt niet voor me aan de kant zodra ik ergens vlak achter zit, simpelweg omdat het blauw boven en onder ze doorschijnt.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #296 Gepost op: 15 mei 2012, 10:46:44
Wat ik me afvraag, zal VTSPN gekeken hebben naar de V50 van de VP Zeeland ?
En naar de mogelijkheid om, naast het pitje, twee goedgekeurde dashbordflitsers op zonnenklephoogte te hangen? Dan zou je, in combinatie met knipperend groot licht al een eind komen O0
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #297 Gepost op: 15 mei 2012, 13:13:35
Wat ik me afvraag, zal VTSPN gekeken hebben naar de V50 van de VP Zeeland ?
En naar de mogelijkheid om, naast het pitje, twee goedgekeurde dashbordflitsers op zonnenklephoogte te hangen? Dan zou je, in combinatie met knipperend groot licht al een eind komen O0

Ook dahboardflitsers worden niet geaccepteerd door de VTSPN, om de zelfde rede dat de spiegelkapflitsers niet worden geaccepteerd...........achter het voorruit is niet aan de voorzijde van het voertuig. Kansloos.


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #298 Gepost op: 15 mei 2012, 13:14:30
En mocht je dan toch van mening veranderen: de grotere lampen zijn uiteraard tegen een leuk prijsje te koop  ;D

Mocht wie van mening veranderen ? Ik heb het over de deskundigen van de VTSP...........


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #299 Gepost op: 15 mei 2012, 20:16:36
Laten we het eens anders bekijken wanneer heb je dat pitje nu nodig. Het is er alleen neergezet omdat het de minste lucht weerstand heeft. Het zit er dan alleen vanwege de 360 graden zichtbaarheid. Dat pitje heeft geen functie op het moment dat ik met ogs rij immers het zit te hoog voor de gemiddelde bestuurder. Ik denk dat er om die reden dan ook andere belangrijkere dingen zijn om ons druk te maken, voor zover dat nut heeft.

Idd helemaal goed. Heb ik ook al diverse keren geroepen.... maar ja. Het vreemde vind ik ook dat mensen vervolgens klagen als ze een lichtbalk hebben en er geluidsoverlast is en wat minder snelheid door de weerstand!
Maar ja. Gewoon dit pitje en gaan met die banaan.

Is de Rotterdamse V70 ook al in gebruik? Wat zijn de objectieve ervaringen qua rijden en de duidelijke verschillende met de oude Mercedes. (Niet stiekem vergelijken met de VROS....

Begreep dat de handleiding van de Volvo spreekt over de D stand en de S stand van de automaat. Is dit echt een merkbaar verschil? Of alleen bij de T6 te merken.