Signalering op voertuigen van de Verkeerspolitie

Auteur Topic: Signalering op voertuigen van de Verkeerspolitie  (gelezen 122227 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

nrkvbdnh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,153
  • nrk verbindingsdienst noord holland
Reactie #40 Gepost op: 22 februari 2011, 11:34:21
rijd men nu al officieel rond met deze balk of is dit nog testfase?
moet ook wel zeggen dat ze nu met deze balk beter zichtbaar zijn dan alleen met dat ene pitje op het dak
nederlandse rode kruis verbindingsdienst noord holland  AED bediennaar/matriaalbeheerder VBD-NW


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #41 Gepost op: 22 februari 2011, 14:10:04
Het is al een tijdje definitief. De eerste voertuigen reden nog met een barclay bak onder de lichtbalk en de nieuwere staan op de dakrails om zo het windgeruis te verminderen :).
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #42 Gepost op: 22 februari 2011, 17:06:22
Het is al een tijdje definitief. De eerste voertuigen reden nog met een barclay bak onder de lichtbalk en de nieuwere staan op de dakrails om zo het windgeruis te verminderen :).

Waardoor het nu nog maar 86 decibel is in het vtg.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #43 Gepost op: 22 februari 2011, 17:15:19
Op normale snelheid? Arbotechnisch moet je dan gehoorbescherming dragen.. :-X
Ik wist dat het nog steeds veel herrie maakte maar dit is wel heel veel...
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #44 Gepost op: 22 februari 2011, 17:22:58
Op normale snelheid? Arbotechnisch moet je dan gehoorbescherming dragen.. :-X
Ik wist dat het nog steeds veel herrie maakte maar dit is wel heel veel...
Ik heb gehoord dat men in Haaglanden de arbeidsinspectie metingen heeft laten uitvoeren in het vtg, en dat het door het geluid dus is afgekeurd als een arbo-technische veilige plek door het lawaai.

86 decibel is boven de 140 km/u


MarcoV

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
Reactie #45 Gepost op: 22 februari 2011, 17:25:50
Ik heb gehoord dat men in Haaglanden de arbeidsinspectie metingen heeft laten uitvoeren in het vtg, en dat het door het geluid dus is afgekeurd als een arbo-technische veilige plek door het lawaai.

86 decibel is boven de 140 km/u

Dus bij een normale surveillancesnelheid heb je continu 86db. Lijkt me niet echt prettig.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #46 Gepost op: 22 februari 2011, 17:51:44
waarom word er dan gekozen voor zo'n grote balk en niet voor een hele dunne, dat zal veel geluid reduceren denk ik.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #47 Gepost op: 22 februari 2011, 19:11:29
dakhemel eruit, noise killer plaatsen, dakhemel erin.

Net boven de vooruit een klein rubberen strip lijmen en je bent van je geluidsellende af. Vermoedelijk zal hier echter in Nl eerst nog 5 jaar overheen gaan en een paar heel erg dure onderzoeken voordat ze erachterkomen ;)

Groeten, Ruud


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #48 Gepost op: 23 februari 2011, 22:54:08
Ik heb gehoord dat men in Haaglanden de arbeidsinspectie metingen heeft laten uitvoeren in het vtg, en dat het door het geluid dus is afgekeurd als een arbo-technische veilige plek door het lawaai.

86 decibel is boven de 140 km/u

Is een meting geweest op de RDW baan in Lelystad. Zelfde baan waar de 2 ´nieuwe´ voertuigen zijn getest (BMW en Volvo). Haaglanden rijdt nog met de barclaybalk onder de Vista. Geluid is bij de huidige KLPD setup op de rail geen issu meer. Alleen de topsnelheid ligt lager. Alleen dat maakt tussen de Vista en de Whelen geen verschil is getest. Dus vandaar nog de Vista. Voor de snelheid dan is eigenlijk alleen de opbouw van RR met de 2 doppen een optie. Of nog beter de oude setup met een nieuwe lamp welke blauw en oranje kan uitstralen. Geluidsmetingen zijn uitgevoerd door het LVBT van het KLPD. Daaruit is de optie dakrail gekomen. Verder heb ik nog begrepen dat Haaglanden wellicht weer naar een 4wd auto gaat voor de verkeersdienst (mogelijk zelfde als de nieuwe hondenauto's van Haaglanden).


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #49 Gepost op: 24 februari 2011, 10:59:51
sorry maar jij wil zeggen dat wij met oordoppen rondrijden ivm de pitten op het dak. Kan je echt vertellen dat ik niet met oordoppen in de auto zit en dit ook niet nodig is. Kan gewoon praten tot welke snelheid dan ook.
Heb met de test setting gereden. Bij 30 - 70 km heb je een irritante fluittoon en daarna begint het echt. + 120 km moet je gewoon schreeuwen tegen elkaar anders hoor je elkaar gewoon niet normaal.

Ik heb al eerder geroepen die balk is voor een verkeersauto echt niet nodig en verplicht