Signalering op voertuigen van de Verkeerspolitie

Auteur Topic: Signalering op voertuigen van de Verkeerspolitie  (gelezen 123188 keer)

0 gebruikers (en 12 gasten bekijken dit topic.

7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #230 Gepost op: 12 januari 2012, 08:18:24
Het is allemaal erg leuk en aardig, maar wat ik hier lees is dat de mensen die er daadwerkelijk mee moeten gaan werken het te weinig vinden en dat eea (alweer) verzonnen is door ballpoint-chauffeurs. En nogmaals, het enkele draaiertje voldeed alleen omdat er voldoende ondersteunende verlichting was geplaatst. Flitsers op een bumper gemonteerd, op een schuin vlak en vlak boven de grond hebben geen nut. Het licht moet daar schijnen waar het gezien (kan) worden, namelijk op spiegelhoogte. Dus voor de binnenspiegel of desnoods op het dashboard monteren en in/op de spiegelbehuizing. Voor overdag de grootlicht schakeling en op het dak, thv de B-stijl aan weerszijde een Movia Sl-led in tweekleur-uitvoering op een opsteeekvoetje, of een links voor en een rechtsachter. Stopbord in de zonnenklep en een volldige tekstkrant binnenzijde achterklep en we zijn klaar. En tuurlijk, s'avonds zal het allemaal best wel te zien zijn. Maar het vervelende is dat de auto's die overdag de weg op zullen gaan net zo worden opgebouwd, en dan is het toch echt te weinig. En waarom ze dan die kleine flitsers van de bumper niet op de spiegels hebben gezet is me echt een raadsel.


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #231 Gepost op: 12 januari 2012, 10:15:59
bericht op verzoek van plaatser verwijderd.


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #232 Gepost op: 12 januari 2012, 10:25:00
Daarom had ik hem in de andere topic een link bijgezet O0


mfrankena

  • MoWIS IM+
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
  • MoWis
    • Familie site
Reactie #233 Gepost op: 12 januari 2012, 11:52:04
Jammer dat het gebruik van foto's zonder enige link waar hij vandaan komt nog steeds door gaat. Foto graag verwijderen dus!

opgelost door HGL ;)
Groeten, Martin.  MOtor WegInSpecteur (IM+) -- Rijkswaterstaat -- VWM Randstad  LET OP: Ik verkondig alleen mijn EIGEN mening, NIET die van mijn werkg


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #235 Gepost op: 12 januari 2012, 12:00:27

Er wordt gesproken over set's signalering, niet over stuk's  ;). De ambulance's met vier flitsers (twee in de grill en twee op de spiegels) voldoen ook gewoon aan de eisen  ;)

Oke. Dacht idd dat er over stuks werd gesproken!

Volgens mij moeten we maar eens zien hoe het allemaal rijdende zichtbaar is met ingeschakelde verlichting.

Heb altijd de ervaring dat mensen die niks willen zien het nooit zien (zelfs niet de full-led versie van Vista en de grootlicht schakeling erbij). Dan maar liever het comfort van de enkele pit.

Ben verder erg benieuwd naar de flitsers in de bumper. Voordeel van de lage stand is dat ze wel in de spiegels schijnen en reflecteren van een voorganger. Op hoogte van een binnenspiegel heeft alleen zin op korte achterstand. En we willen juist dat de voorgangers ruim op tijd naar rechts gaan, dus dat we snelheid kunnen houden. Als je dan op grotere afstand rijdt maakt het niet zo uit waar de extra flitsers zitten. De huidige LED verlicht alles wat voor de auto zit.

En in Fend-off staat er een auto met zeer felle pit erop. Duidelijk zat. Is met motoren bij een afzetting ook altijd goed te zien met de huidige serie verlichting op de achterzijde!

Laten we eerst maar eens zien hoe het er rijdende uit ziet! Wellicht zit er nog een verrassing achter de achterruit. Dat komt nu niet uit de foto's naar voren!


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #236 Gepost op: 12 januari 2012, 19:03:18
Het is allemaal erg leuk en aardig, maar wat ik hier lees is dat de mensen die er daadwerkelijk mee moeten gaan werken het te weinig vinden en dat eea (alweer) verzonnen is door ballpoint-chauffeurs. En nogmaals, het enkele draaiertje voldeed alleen omdat er voldoende ondersteunende verlichting was geplaatst. Flitsers op een bumper gemonteerd, op een schuin vlak en vlak boven de grond hebben geen nut. Het licht moet daar schijnen waar het gezien (kan) worden, namelijk op spiegelhoogte. Dus voor de binnenspiegel of desnoods op het dashboard monteren en in/op de spiegelbehuizing. Voor overdag de grootlicht schakeling en op het dak, thv de B-stijl aan weerszijde een Movia Sl-led in tweekleur-uitvoering op een opsteeekvoetje, of een links voor en een rechtsachter. Stopbord in de zonnenklep en een volldige tekstkrant binnenzijde achterklep en we zijn klaar. En tuurlijk, s'avonds zal het allemaal best wel te zien zijn. Maar het vervelende is dat de auto's die overdag de weg op zullen gaan net zo worden opgebouwd, en dan is het toch echt te weinig. En waarom ze dan die kleine flitsers van de bumper niet op de spiegels hebben gezet is me echt een raadsel.

 :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-*

Waar is die smiley die kusjes geeft???  ;D  O0 ;D  O0 ;D  O0 ;D  O0 ;D  O0 ;D  O0 ;D
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #237 Gepost op: 12 januari 2012, 19:10:12
Ik ga trouwens maar mijn eigen onder-de-zijspiegel-plakbare-ledlampjes-op-sigaretten-aansluiting aanschaffen. Ff ebay-en denk ik  :D
Die kantoorklerken kunnen aan het gas met hen belachelijke ideëen. Zij rijden niet met onze auto's en ergeren zich ook nog eens aan knipperende koplampen, te harde sirenes en blauwe flitsen in de kamer als ze liggen te slapen. Braaf*** gedoe elke x

Een OGS voertuig moet opvallen! Dus volplakken met toeters en bellen, reflectie stickers en het liefst nog met een knop voor een enorme vliegenmepper  098uo
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


sylvester1986

  • Gast
Reactie #238 Gepost op: 12 januari 2012, 21:36:54
Waar is die smiley die kusjes geeft???
-->  :-* :-* <--  ;D ;D


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #239 Gepost op: 13 januari 2012, 17:04:50
Laten we eerst maar eens zien hoe het er rijdende uit ziet! Wellicht zit er nog een verrassing achter de achterruit. Dat komt nu niet uit de foto's naar voren!
[/quote]

Ik mag hopen dat je achter de voorruit bedoeld, want achter het achterruit zie ik het nut niet van. Ik heb eea al in werking gezien op een Golf Variant voor de Divisie spoor, en geloof me, het is echt te weinig. Zoals ik reeds zei, zal het tijdens duisternis prima opvallen, maar voor de dag-uren is het gewoon te weinig.