Signalering op voertuigen van de Verkeerspolitie

Auteur Topic: Signalering op voertuigen van de Verkeerspolitie  (gelezen 122096 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Carv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 540
Reactie #240 Gepost op: 13 januari 2012, 17:30:05
Laten we eerst maar eens zien hoe het er rijdende uit ziet! Wellicht zit er nog een verrassing achter de achterruit. Dat komt nu niet uit de foto's naar voren!


Ik mag hopen dat je achter de voorruit bedoeld, want achter het achterruit zie ik het nut niet van. Ik heb eea al in werking gezien op een Golf Variant voor de Divisie spoor, en geloof me, het is echt te weinig. Zoals ik reeds zei, zal het tijdens duisternis prima opvallen, maar voor de dag-uren is het gewoon te weinig.

De Volvo op de foto is een T6 welke is bestemd voor de nachtelijke uren. Misschien dat de V70 D5 wel andere signalering krijgt.... wie zal het zeggen?!


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #241 Gepost op: 13 januari 2012, 21:57:43
De discussie over het voertuig zelf afgesplist naar het topic http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=2583.msg979680#msg979680

Daar is het beter op zijn plaats, kunnen we hier verder gaan over de signalering.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #242 Gepost op: 18 januari 2012, 00:17:31
Overigens lijkt er in de nieuwe Volvo wél een flitser achter het voorruit te zitten, ter hoogte van de binnenspiegel. Ik doel dus niet op het ANPR-systeem op het dashboard.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #243 Gepost op: 18 januari 2012, 08:09:28
Gisteren gingen 2 KLPDers met de nieuwe Volvo vanuit Driebergen de A12 op. Omstreeks 14.15 uur. Weet niet of dat een surveillancerit was, of een testrit ofzo. In elk geval werd hij dus overdag gebruikt.
greetz,  Enrique


htcdesire

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 7
Reactie #244 Gepost op: 18 januari 2012, 20:04:17
rijopleiding


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #245 Gepost op: 20 januari 2012, 09:51:19
Overigens lijkt er in de nieuwe Volvo wél een flitser achter het voorruit te zitten, ter hoogte van de binnenspiegel. Ik doel dus niet op het ANPR-systeem op het dashboard.
Moet ook wel lijkt me want dat ene pitje en de twee flitsers in de grill lijkt me wat weinig... en zeker als mensen ons via de binnen spiegel moet gaan zien, is een binnen flitser echt een vereiste!
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


jos81

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 6
Reactie #246 Gepost op: 16 maart 2012, 11:49:53
http://www.youtube.com/watch?v=hK6qNf7TSTY

Nieuwe signalering en optische signalen Volvo V70 KLPD Verkeerspolitie.
Overigens zijn er geen flitsers achter de voorruit en achterruit aanwezig.


FlyingDutchman

  • HV-geďnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #247 Gepost op: 16 maart 2012, 12:45:38
http://www.youtube.com/watch?v=hK6qNf7TSTY

Nieuwe signalering en optische signalen Volvo V70 KLPD Verkeerspolitie.
Overigens zijn er geen flitsers achter de voorruit en achterruit aanwezig.

 >:( Dus van achteren is alleen dat ene pitje op het dak zichtbaar (of zitten er misschien nog flitsers op de achterklep)? Dat 1 pitje lijkt me niet echt voldoende...

Verder ben ik het met moppersmurf eens, grillflitsers zijn wel leuk maar zitten voor veel moderne auto's (kleine & hoog geplaatste achterruiten) te laag om gezien te worden als de politiewagen dichtbij komt.
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #248 Gepost op: 16 maart 2012, 13:27:30
>:( Dus van achteren is alleen dat ene pitje op het dak zichtbaar (of zitten er misschien nog flitsers op de achterklep)? Dat 1 pitje lijkt me niet echt voldoende...

Verder ben ik het met moppersmurf eens, grillflitsers zijn wel leuk maar zitten voor veel moderne auto's (kleine & hoog geplaatste achterruiten) te laag om gezien te worden als de politiewagen dichtbij komt.

Ja mee eens. Daarom ben ik een groot voorstander van dashboard flitsers of of flitsers aan / in de buiten spiegels.


jos81

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 6
Reactie #249 Gepost op: 16 maart 2012, 19:25:11
Zal ook met een achterliggende gedachte zijn dat je niet te dicht achter op de bumper van je voorligger gaat rijden. Als je netjes afstand houdt dan valt de auto echt wel op. Met name met de knipperende koplampen. De pit op het dak heeft ook een amberlicht optie. Geen flitsers op de achterzijde. Ook niet op de achterklep.