Bij welke snelheid word een scooter / certificaat in beslag genomen ?

Auteur Topic: Bij welke snelheid word een scooter / certificaat in beslag genomen ?  (gelezen 21660 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
dank u zeer duidelijk  O0

Hoop dat je er wat aan heb. Ik zeg doe je voordeel ermee.Kan heb ook gewoon bij een brommerzaak laten terugbrengen naar de constructiesnelheid, scheelt een hoop geld en zorgen. Dit deed ik ook toen ik 16 was  :P ;D


peug5008

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 14
geen idee of ik hier nu iets relevants meld maar als de man die de eerste vraag stelde van mening is dat hij met een certivicaat mag rijden dan heeft hij er toch denk ik een extra probleem bij??

niet kunnen tonen van een geldig rijbewijs???


bartbev

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 332
  • bevelvoerder aspiranten-- 2010 beste jun. bev. nl.
    • www.blusgroeploppersum.nl
geen idee of ik hier nu iets relevants meld maar als de man die de eerste vraag stelde van mening is dat hij met een certivicaat mag rijden dan heeft hij er toch denk ik een extra probleem bij??

niet kunnen tonen van een geldig rijbewijs???

jah sorry , noemde het nog certificaat , maar ga gewoon via de normale regels , morgen theorie examen , en dan (als ik slaag) inschrijven praktijk.


Moon

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 665
  • Instructeur EHBO/EHaK/(P)BLS/AED
En hoe zit het met scooters die opgevoerd zijn (geweest), maar nu een begrenzer hebben? Ik heb mij laten vertellen dat je dan een boete krijgt voor de begrenzer en daar bovenop de boete die de scooter loopt op de rollerbank zonder begrenzer. (pfff...ben blij dat dat kreng verkocht is en deze zoon gelukkig een rijbewijs/auto heeft).
facebook.com/Burgeraedhoorn facebook.com/ehboblokkerzwaag  A universe is trapped inside a tear


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
En hoe zit het met scooters die opgevoerd zijn (geweest), maar nu een begrenzer hebben? Ik heb mij laten vertellen dat je dan een boete krijgt voor de begrenzer en daar bovenop de boete die de scooter loopt op de rollerbank zonder begrenzer. (pfff...ben blij dat dat kreng verkocht is en deze zoon gelukkig een rijbewijs/auto heeft).

Dat heb je, je goed laten vertellen.


Moon

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 665
  • Instructeur EHBO/EHaK/(P)BLS/AED
hahaha, eindelijk heeft moeders ook eens gelijk, dank u!!!  :D.

Maar daarnaast vind ik het niet netjes dat de dealer (een erkende dealer) het destijds naar mij vertelde als dat mijn zoon volledig safe was met de begrenzer. Hij mocht van mij geen opgevoerd ding (uiteraard werd het stiekem wel gedaan), maar de verkoper zei:" mevrouw, maak u niet druk, met deze begrenzer is het weer helemaal goed".  :-\
facebook.com/Burgeraedhoorn facebook.com/ehboblokkerzwaag  A universe is trapped inside a tear


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
ja zo gaat dat. Men verkoopt van alles, alleen mag het niet allemaal op de scooter.

Een begrenzer op je scooter hebben betekent overtreding van n084 wat een OM zaak is en dan de const snel heid nog erbij


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Alleen bij een regelbare begrenzer die als doel heeft de meting van de maximale constructiesnelheid te beïnvloeden natuurlijk. Bromfietsen zijn namelijk standaard begrenst in Nederland ;)

(5.6.8 lid 2 regeling voertuigen)
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
ahha waar dacht je dat ik het dan over had.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Ik verduidelijk het enkel. Omdat jij en ik het weten maar Truus uit Delft kent dat verschil niet  O0
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein