Spitsmuis van Rijkswaterstaat.

Auteur Topic: Spitsmuis van Rijkswaterstaat.  (gelezen 8814 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Nebh

  • Stagaire
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 52
Gepost op: 23 juni 2011, 08:39:54
Hallo allemaal,

Ik ben heel benieuwd naar jullie ( en met name de weginspecteurs) ervaringen met de spitsmuizen van RWS.

het gaat om deze beestjes:




Spitsmuizen zijn knuffels die de weginspecteurs bij zich hebben om aan kinderen te geven die betrokken zijn bij ongevallen of pechgevallen die een langdurige afwikkeling hebben.

gebruiken jullie deze muizen ook en zoja merken jullie een positief resultaat?
of hoeft het allemaal niet?


Wel heb ik destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk… Dus blijf ik lopen door de sloten, liefst in zeven tegelijk.


Vigilance

  • 4 streper eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 508
  • Homo sacra res homini
Reactie #1 Gepost op: 23 juni 2011, 08:57:04
ik had hier nog nooit van gehoord  e050
Ook ik ben benieuwd !


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #2 Gepost op: 23 juni 2011, 10:22:43
Ik heb ze wel eens gezien. Dit is echter al jaren geleden. Toen hadden ze volgens mij nog een jasje aan met RWS kleuren.

Ik had laatst trouwens tot mij verbasing 2 GGD-beertjes in de kofferbak liggen ipv politie-beertjes. Ach ja voor een kind is een knuffel een knuffel.

Het is iig een goed initiatief.


vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Reactie #3 Gepost op: 23 juni 2011, 10:28:57
Na Flippo's, Duncans, Beesies en weet ik wat veel meer, de nieuwste rage onder de kids: Je verzameling HV-knuffels compleet zien te maken.  ;D


Nebh

  • Stagaire
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 52
Reactie #4 Gepost op: 23 juni 2011, 10:38:31
Hier in het wegendistrict worden ze nog veel gebruikt (naja relatief veel).
ze zijn er ook heel positief over.


@vesalius, laten we het niet hopen :D
gezien de omstandigeheden wanner je meestal zo'n knuffel in de handen gedrukt krijgt.
Wel heb ik destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk… Dus blijf ik lopen door de sloten, liefst in zeven tegelijk.


mfrankena

  • MoWIS IM+
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
  • MoWis
    • Familie site
Reactie #5 Gepost op: 23 juni 2011, 10:59:44
goedemorgen.

Klopt: die met oranje hesje is nog een hele "oude", nice. O0  Tegenwoordig zijn ze beiden met het geel/oranje hesje aan.

Ja, ik gebruik ze zelf vaak, zeker bij een wat groter/ernstiger incident geef ik dan een grote aan een kind. Het effect is duidelijk merkbaar, kinderen maar ook de ouders reageren er op en zijn meteen afgeleid van het incident. Heel grappig om dat te zien.
 
De kleintjes gebruik ik ook wat vaker bij simpele incidentjes of wanneer een kind heel erg onder de indruk is van wat er allemaal om hem heen gebeurd. Zelfs bij een pechgeval ;-)
Groeten, Martin.  MOtor WegInSpecteur (IM+) -- Rijkswaterstaat -- VWM Randstad  LET OP: Ik verkondig alleen mijn EIGEN mening, NIET die van mijn werkg


WIS IM+

  • Iets met asfalt en witte strepen erop
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 105
  • IM is geweldige uitvinding
Reactie #6 Gepost op: 24 juni 2011, 17:17:25
Ja .... Ook bij ons worden ze nog veel gebruikt.

Wat mijn collega hierboven al omschrijft, het help ter afleiding.

Top uitvinding.... En misschien i.d.d. een campagne opzetten.. "SPAAR ZE ALEMAAL"    ;D
Multidiciplinair zorgen voor een goede afloop  *** Alle uitspraken op dit forum zijn mijn persoonlijke uitspraken en meningen. ***


Berger

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 413
Reactie #7 Gepost op: 25 juni 2011, 09:56:04
Er zit zo'n grote hier naar mij te kijken, vanaf een kast.
Je krijgt weleens wat.  O0


Nebh

  • Stagaire
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 52
Reactie #8 Gepost op: 27 juni 2011, 09:59:12
Alleen maar positieve reacties dus :D
uit feedback van "slachtoffers" kwamen ook alleen maar leuke reacties.
Wel heb ik destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk… Dus blijf ik lopen door de sloten, liefst in zeven tegelijk.


Berger

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 413
Reactie #9 Gepost op: 27 juni 2011, 12:29:12
Ik zie het regelmatig bij aanrijdingen, als kinderen na vertrek bij mij in de auto zitten, dat ze dolblij zijn met muis, en de hele botsing allang vergeten zijn.
Werelddag, eerst een botsing, dan een muis, en ook nog mee in de vrachtwagen!