Vraag prive rijden in ex ambulance

Auteur Topic: Vraag prive rijden in ex ambulance  (gelezen 5388 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

peug5008

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 14
Gepost op: 27 juni 2011, 09:37:04
beste ik heb heden een ambulance gekocht deze zal na vervoer naar mijn loods ondaan worden van striping enz en de kappen worden ambergeel ( word gebruikt als ondersteunings voertuig werkverkeer )


mijn vraag ik heb deze auto gekocht en nu moet ik hem vervoeren naar mijn loods ongeveer 100 km

mag ik met deze auto de weg op of is dat een groot probleem!?

dank voor uw andwoord!




CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Reactie #1 Gepost op: 27 juni 2011, 09:45:49
Goedemorgen,

Ik denk niet dat het een probleem is, ik zou je wel adviseren om de lampen te demonteren of af te plakken want dat kan wel problemen opleveren. De striping is verder geen probleem. Wij hebben hier een begrafenisondernemer met een voertuig met ambulancestriping en dat wordt ook allemaal goed gevonden.

Ik zou zeggen, de lampen afplakken en lekker gaan!!

Toch wel goed dat je de moeite doet om de vraag te stellen, hoor!  O0

CM
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon


sylvester1986

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 27 juni 2011, 10:59:06
De overheid bezit de rechten van de BiZa striping, dus zouden kunnen eisen dat de striping er af moet.
Waarom zou je de striping überhaupt laten zitten als het een ondersteuningsvoertuig (werkverkeer) wordt, dit trekt denk ik onnodige aandacht.
Verder zou ik de lampen inderdaad afplakken en/of een hoes overheen doen.


CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Reactie #3 Gepost op: 27 juni 2011, 11:05:33
De overheid bezit de rechten van de BiZa striping, dus zouden kunnen eisen dat de striping er af moet.
Waarom zou je de striping überhaupt laten zitten als het een ondersteuningsvoertuig (werkverkeer) wordt, dit trekt denk ik onnodige aandacht.
Verder zou ik de lampen inderdaad afplakken en/of een hoes overheen doen.

Hij zegt toch ook dat hij de striping verwijdert... het gaat alleen om het rijden van de ophaalplaats tot aan de loods.
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon


sylvester1986

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 27 juni 2011, 11:15:23
Ja, dat lees ik inderdaad, maar een gewaarschuwd mens telt toch voor 2?
En door jouw zin: Wij hebben hier een begrafenisondernemer met een voertuig met ambulancestriping en dat wordt ook allemaal goed gevonden...zou het kunnen lijken dat het laten zitten van striping goed is, tenminste zo lees ik die zin ;)


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #5 Gepost op: 27 juni 2011, 23:50:28
Zolang je hem alleen maar van ophaalplaats naar je loods verplaatst dan denk ik niet dat je hier problemen mee ondervind.
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #6 Gepost op: 28 juni 2011, 00:02:08
CM bedoeld zeer waarschijnlijk deze Mortulance.


Bron: http://www.uitvaartsupport.nl/Diensten/Mortulance

En hij rijd al een aardig tijdje rond in GLM volgens mij..
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
Reactie #7 Gepost op: 28 juni 2011, 00:13:23
Wat is het nut van een "mortulance" met zwaailichten en biza striping? (Misschien idee voor ander topic?)
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 28 juni 2011, 00:16:29


peug5008

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 14
Reactie #9 Gepost op: 28 juni 2011, 13:58:25
ga het er gewoon op wagen denk ik kan aan de hand van het kenteken bewijs en factuur immers aanduiden dat deze net gekocht is en ik er zeker geen raare bedoelingen mee heb!  


dank voor de andwoorden