Rare melding, iemand een idee?

Auteur Topic: Rare melding, iemand een idee?  (gelezen 2497 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

112Bemmel

  • Gast
Gepost op: 27 juni 2011, 23:02:05
Deze melding kwam net bij brandweer Gelderland Midden binnen

Vanaf heden tno korpsalarmering ivm uitval GMS. Geen actie naar meldkamer svp

Iemand een idee wat dit betekend?




PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672


112Bemmel

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 27 juni 2011, 23:05:15
ik kan hier niet uithalen wat het betekend....


riesbruins

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 421
Reactie #3 Gepost op: 27 juni 2011, 23:17:03
het betekend dat gms is uitgevallen en dat er een aangepaste (korps) alarmering is. Deze zal via de PANCRAS gedaan worden
Brandweerdoctrine de theorie achter het brandweer vak. twitter: @brandweerdoctri  Alles wat ik post doe ik op persoonlijke titel


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #4 Gepost op: 27 juni 2011, 23:44:49
Enerzijds bevat GMS alle dienstroosters en weet dus welke groep(en) er voor welke melding gepiept moet(en) worden. Als GMS uitvalt dan worden er noodgedwongen complete korpsen gealarmeerd (beter teveel dan te weinig) en de alarmeringsteksten zullen handmatig ingevoerd moeten worden. Daarnaast wordt er niet volgens KVT gealarmeerd, maar zal de centralist zelf moeten inschatten welk korps gealarmeerd moet worden.


112Bemmel

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 28 juni 2011, 13:17:30
Enerzijds bevat GMS alle dienstroosters en weet dus welke groep(en) er voor welke melding gepiept moet(en) worden. Als GMS uitvalt dan worden er noodgedwongen complete korpsen gealarmeerd (beter teveel dan te weinig) en de alarmeringsteksten zullen handmatig ingevoerd moeten worden. Daarnaast wordt er niet volgens KVT gealarmeerd, maar zal de centralist zelf moeten inschatten welk korps gealarmeerd moet worden.
Ok bedankt voor de goede uitleg :)