GRIP 4 Ongeval na overval op geldtransporteur Amsterdam | Rijksweg A2 - Waardenburg 29-06-2011

Auteur Topic: GRIP 4 Ongeval na overval op geldtransporteur Amsterdam | Rijksweg A2 - Waardenburg 29-06-2011  (gelezen 69475 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Ik snap de hele discussie over het optreden van de politie niet. Dit soort criminelen, dat is niet iets waar men dagelijks mee te maken krijgt (gelukkig). In hoeverre kun je je voorbereiden op zo'n grootschalige, gewelddadige en gevaarlijke overval? Ja, je kunt apaches neerzetten, maar beman die maar eens 24/7.. dat zou (ook) een financiële strop zijn.

Is dit incident dan een reden om de politie verwijten te maken? Absoluut niet!
De politie heeft geprobeerd de criminelen te pakken. De agenten zijn bedreigd, beschoten en hebben in angst gezeten. Ze verdienen juist respect. Respect omdat ze de ballen hebben gehad om de achtervolging te staken, voordat er slachtoffers zouden vallen. Respect, omdat zij op de plaats waren, om te proberen het geweld een halt toe te roepen. En respect, omdat ze heelhuids naar hun man/vrouw en kinderen hebben kunnen terugkeren.

Dank u voor u woord. Namens een betrokken diender. O0 O0

Dit is het eerste en laatste wat ik hier in dit topic zal plaatsen.


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Dank u voor u woord. Namens een betrokken diender. O0 O0

Dit is het eerste en laatste wat ik hier in dit topic zal plaatsen.
Ongeacht wat sommige altijd zullen zeggen; jullie hebben puik werk afgeleverd!  O0


superfly

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 499
Als ik alles zo lees, hebben we hier te maken met lieden die echt nergens voor terugdeinzen, en alles en iedereen die op hun weg komt uit willen schakelen, die gezien een eventuele link met de belgische criminelen als en getrainde unit te werk gaan, maar ook zeer ijdel zijn.
Hier ligt wat mij betreft een zeer schone taak voor de verschillende inlichtingendiensten zowel civiel als militair, want als ik alles zo zie zullen ze de handen ineen moeten slaan om ze op te rollen cq uit te schakelen.


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Ik denk inderdaad dat het een kwestie van rechercheren is. Hopen op een fout, hopen dat men ergens een spoor achterlaat, hopen op het vinden van een patroon en dan, op moment dat alle puzzelstukjes op een plaats liggen; afdeling binnen zonder kloppen inschakelen. Als dat gaat gebeuren, deze gasten zijn erg geraffineerd.


Snyper

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 614
Als deze figuren werkelijk zo gevaarlijk zijn is het niet wijzer om deze personen (dood of levend) uit te schakelen?

Ik bedoel dit niet als kritiek op de Politie. Maar meer van dalijk hebben we weer slachtoffers/doden onder ontschuldige andere mensen waar ze het op gemunt hebben.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Als deze figuren werkelijk zo gevaarlijk zijn is het niet wijzer om deze personen (dood of levend) uit te schakelen?

Ik bedoel dit niet als kritiek op de Politie. Maar meer van dalijk hebben we weer slachtoffers/doden onder ontschuldige andere mensen waar ze het op gemunt hebben.
Met aanhouden schakel je ze ook uit, ze kunnen namelijk niet meer doen wat ze deden. Echter hiervoor
zal je ze toch eerst moeten vinden.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Als deze figuren werkelijk zo gevaarlijk zijn is het niet wijzer om deze personen (dood of levend) uit te schakelen?

Ik bedoel dit niet als kritiek op de Politie. Maar meer van dalijk hebben we weer slachtoffers/doden onder ontschuldige andere mensen waar ze het op gemunt hebben.
Dan moeten we niet vergeten eerst de wet (en de basis van het hele Nederlandse recht) aan te passen...
greetz,  Enrique


Snyper

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 614
Dan moeten we niet vergeten eerst de wet (en de basis van het hele Nederlandse recht) aan te passen...

Als er geschoten wordt door de betreffende personen mag je niet terugschieten (om ze uit te schakelen)?


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Als er geschoten wordt door de betreffende personen mag je niet terugschieten (om ze uit te schakelen)?

Jawel hoor, om jezelf te verdedigen (noodweer) of ter aanhouding. Maar niet om ze 'dood of levend' uit te schakelen, dat riekt meer naar een standrechtelijke executie en laat dat nou net niet de bedoeling zijn in een rechtsstaat.
Senior GGP / Oost-Brabant


Snyper

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 614
Jawel hoor, om jezelf te verdedigen (noodweer) of ter aanhouding. Maar niet om ze 'dood of levend' uit te schakelen, dat riekt meer naar een standrechtelijke executie en laat dat nou net niet de bedoeling zijn in een rechtsstaat.

Mag ik je even helpen herinneren dat: deze personen met automatische wapens schieten en er niet voor terug deinzen om andere ontschuldige mensen te doden. Om dit soort potentiele moordenaars uit te schakelen zul je iets moeten doen. Volgens mij blijft er niet veel meer over dan te schieten.
Of wachten we rustig af tot een volgende overval, dat hun weer erop los schieten.