SBS6 - Overtreders

Auteur Topic: SBS6 - Overtreders  (gelezen 69157 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Gepost op: 30 juni 2011, 12:08:55
Een nieuw programma van Sbs6.

Citaat
In het nieuwe Nederlandse programma Overtreders volgt de camera politieagenten en handhavers die tijdens hun dagelijkse werkzaamheden oog in oog komen te staan met kleine en grote overtreders van de wet. Notoire zwartrijders, overlastveroorzakers, maar ook hondeneigenaren die hun huisdier los laten lopen. Ze kunnen allemaal – zonder pardon – rekenen op een bekeuring en dat leidt veelal tot pittige discussies of erger. Overtreders is vanaf zondag 10 juli om 20.30 uur te zien bij SBS 6.

Boetes, het zijn misschien wel onze grootste ergernissen. Bellen achter het stuur: 180 euro. Je vuilniszak te vroeg op straat zetten: 60 euro. Zwartrijden met het openbaar vervoer: 35 euro. Wildplassen: 90 euro. In Overtreders is te zien hoe belangrijk het werk van politie en handhavers is als het gaat om het behoud van orde en rust op straat, maar tegelijkertijd ook hoe zij omgaan met de agressie en het geweld – zelfs al bij kleine overtredingen. Van een beetje discussie schrikken de dienstdoende ambtenaren allang niet meer terug, maar het gaat soms verder dan een heftige woordenwisseling. De camera gaat mee tijdens reguliere dag- en nachtdiensten en met speciaal opgezette controleacties van verschillende politiekorpsen en handhavingsdiensten door het hele land, wat spannende situaties oplevert.

Elke aflevering van Overtreders bestaat uit meerdere situaties waarin overtredingen centraal staan. Indien bekend, wordt gecommuniceerd wat de hoogte van de sanctie is en of er eventuele justitiële gevolgen zijn voor de overtreder.


Naast politie en handhaving komen nog meer diensten aan bod die de bevoegdheid hebben om bekeuringen uit te schrijven, zoals de Koninklijke Marechaussee en bijzondere opsporingsambtenaren van het openbaar vervoer en ProRail.

Voor voorproefje: http://www.sbs6.nl/web/show/id=1517626/langid=43

Vanaf aanstaande zondag om 20.30 uur.


"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #1 Gepost op: 30 juni 2011, 12:10:13
Ik verwacht er niet veel van, maar het concept klinkt heel bekend van Handhavers. Ik ben toch wel nieuwsgierig genoeg om eens te kijken zondag. Iets wat ik bij Wegmisbruikers allang had opgegeven.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #2 Gepost op: 30 juni 2011, 12:22:17
Het wordt tijd om de oude formats eens uit de kast te halen en af te stoffen. 'Bij de politie' was geloof ik zo'n programma dat goed aansloeg. Een beetje ŕ la de politie op je hielen. Nou is het misschien wat minder spectaculair hier in Nederland maar een gemiddelde nachtdienst of horecadienst levert volgens mij genoeg leuke beelden op. En dat is ook waar mensen op zitten te wachten, niet op een of ander belerend programma waarin het gaat over overtredingen en boetes.

Maar goed, zondagavond toch maar eens kijken. Misschien valt het mee  ;).
Senior GGP / Oost-Brabant


sylvester1986

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 30 juni 2011, 12:32:47
Door de tekst: Ze kunnen allemaal – zonder pardon – rekenen op een bekeuring, krijg ik het idee dat de diender weer neer wordt gezet als bonnenschrijver. Liever zie ik hoe agenten hulp verlenen i.p.v. bonnen schrijven.


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #4 Gepost op: 30 juni 2011, 12:35:13
Door de tekst: Ze kunnen allemaal – zonder pardon – rekenen op een bekeuring, krijg ik het idee dat de diender weer neer wordt gezet als bonnenschrijver. Liever zie ik hoe agenten hulp verlenen i.p.v. bonnen schrijven.

Kijk, dat is precies wat ik bedoel!
Senior GGP / Oost-Brabant


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #5 Gepost op: 30 juni 2011, 12:45:08
Ik neem aan dat dit betekend dat onze grote vriend Koos Spee (die altijd alles verteld wat we allemaal allang wisten) eindelijk van de buis verdwijnt  098uo 0098

Het zal mij benieuwen wat het word. Ik hoop dat het wat anders word als een programma wat puur op sensatie gericht is.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #6 Gepost op: 30 juni 2011, 14:39:15


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #7 Gepost op: 30 juni 2011, 14:50:16
Ik neem aan dat dit betekend dat onze grote vriend Koos Spee (die altijd alles verteld wat we allemaal allang wisten) eindelijk van de buis verdwijnt  098uo 0098


Dan heb ik slecht nieuws voor je. Koos Spee stopt bij het BVOM per vandaag. Echter blijft hij zijn medewerking verlenen aan het programma  WEGMISBRUIKERS.
Stond vandaag een stuk over in de Telegraaf.


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #8 Gepost op: 30 juni 2011, 14:55:42
Dan heb ik slecht nieuws voor je. Koos Spee stopt bij het BVOM per vandaag. Echter blijft hij zijn medewerking verlenen aan het programma  WEGMISBRUIKERS.
Stond vandaag een stuk over in de Telegraaf.

Sinds januari 2009 was hij al weg bij het BVOM (althans als hoofd daarvan) omdat het bureau sindsdien onder het landelijk parket valt. Hij bleef wel landelijk verkeersofficier, dus wellicht dat hij daar nu ook mee gestopt is? Bron hiervan is een interview/artikel in het magazine Blauw van december 2009. In te zien via de leestafel op politiekennisnet.
Senior GGP / Oost-Brabant


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #9 Gepost op: 30 juni 2011, 14:59:46
Sinds januari 2009 was hij al weg bij het BVOM (althans als hoofd daarvan) omdat het bureau sindsdien onder het landelijk parket valt. Hij bleef wel landelijk verkeersofficier, dus wellicht dat hij daar nu ook mee gestopt is? Bron hiervan is een interview/artikel in het magazine Blauw van december 2009. In te zien via de leestafel op politiekennisnet.
Ja dat bedoel ik ook. Sorry ben net wakker. Zit in de nachtdienst modus.

Hij is nu helemaal weg en gaat voorzich zelf beginnen.