SBS6 - Overtreders

Auteur Topic: SBS6 - Overtreders  (gelezen 69569 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #120 Gepost op: 13 november 2011, 17:08:10
Vanavond 20.30 begint zoals gezegd een nieuwe reeks van "Overtreders"  op SBS6. Ben benieuwd.

Nieuwe afleveringen van Overtreders bij SBS 6!
sbs6nl
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #121 Gepost op: 13 november 2011, 21:41:37
Vond het een zeer leuke aflevering. Was wel grappig om een bekende collega die nu in t noorden zit te zien,
en om de heren van de DV&O aant werk te zien.

Bij die aanhouding in Haarlem moet ik wel zeggen dat zij vrij lang hebben gewacht. Al weet ik natuurlijk niet
hoe zij zijn getraind in dit soort situaties. Maar zelf (en ik denk ook de blauwe heren) had 1x vragen, 2x vorderen
en misschien nog een 3x extra duidelijk maken dat hij het nu moet geven anders is hij aangehouden en mag hij
even zitten. Nu was het een beetje leuren tot de politie er was en dat straalt ook niet veel daadkracht uit.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Meneer

  • Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
    • Politieserie
Reactie #122 Gepost op: 13 november 2011, 23:29:33
Vond het ook een leuke aflevering.

Wel erger ik me aan het Nederlands van sommige handhavers. Begrijp me niet verkeerd, zo iemand zet zich vol in en doet zijn uiterste best. Het is helaas wel zo dat de boodschap niet altijd even duidelijk aankomt of ongelukkig geformuleerd wordt.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #123 Gepost op: 14 november 2011, 00:08:17
Vond het ook een leuke aflevering.

Wel erger ik me aan het Nederlands van sommige handhavers. Begrijp me niet verkeerd, zo iemand zet zich vol in en doet zijn uiterste best. Het is helaas wel zo dat de boodschap niet altijd even duidelijk aankomt of ongelukkig geformuleerd wordt.
Nu moet ik zeggen dat zelfs ik als 100% nederlander het af en toe wel eens lastig heb met de nederlandse taal. Zeker als jij in bepaalde wetgeving
aan het denken bent, die moet uitleggen aan een leek en dan ook nog bepaalde handelingen of op een bepaald stressniveau zit.
Is het vaak even rust, 2x ademhalen en dan rustig weer uitleggen wat er gaat gebeuren.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #124 Gepost op: 14 november 2011, 21:31:06
Vond het ook een leuke aflevering.

Wel erger ik me aan het Nederlands van sommige handhavers. Begrijp me niet verkeerd, zo iemand zet zich vol in en doet zijn uiterste best. Het is helaas wel zo dat de boodschap niet altijd even duidelijk aankomt of ongelukkig geformuleerd wordt.

Ik denk dat je doelt op de handhaver uit Haarlem, maar in mijn ogen valt het reuze mee. Ken collega's die met een dialect uit het Oosten in Amsterdam werken. Ik vraag me af wat erger is...


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #125 Gepost op: 14 november 2011, 22:16:09
Ik denk dat je doelt op de handhaver uit Haarlem, maar in mijn ogen valt het reuze mee. Ken collega's die met een dialect uit het Oosten in Amsterdam werken. Ik vraag me af wat erger is...

Zeker vergeleken met het vorige seizoen valt dit inderdaad reuze mee. Ik denk dat men bij sbs6 / de meewerkende diensten ingezien heeft dat niet elke handhaver geschikt is om op tv te verschijnen...
Senior GGP / Oost-Brabant


jeffrey010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 604
Reactie #126 Gepost op: 14 november 2011, 22:37:16
Zeker vergeleken met het vorige seizoen valt dit inderdaad reuze mee. Ik denk dat men bij sbs6 / de meewerkende diensten ingezien heeft dat niet elke handhaver geschikt is om op tv te verschijnen...


Haha ik ben het daar helemaal mee eens  O0 Ik noem een Dordrecht  ;D ;D
Met Vriendelijke Groet.....


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #127 Gepost op: 15 november 2011, 01:06:40
Tsja, de gemiddelde nette inwoner uit Suriname (zoals de handhaver uit Haarlem) spreekt beschaafder Nederlands als de gemiddelde inwoner uit Nederland ... Dat het wennen is, dat zal allemaal wel, maar hij staat er wel !
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Meneer

  • Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
    • Politieserie
Reactie #128 Gepost op: 15 november 2011, 22:53:21
Ik doe ook niets af aan zijn manier van doen hoor. Het is niet zijn uitspraak, maar de zinsbouw of manier van brengen, ik weet het niet.
Heb het even terug bekeken en het ging om de volgende zin:

"U bent in overtreding meneer. U mag hier niet verschijnen met een scooter. Daar ga je een bekeuring voor geven."

Dan ga je erop letten en begin je je eraan te irriteren. Ligt wellicht meer aan mij dan aan meneer in kwestie.
Maar inderdaad, ze staan er wel.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #129 Gepost op: 16 november 2011, 01:39:22
"U bent in overtreding meneer. U mag hier niet verschijnen met een scooter. Daar ga je een bekeuring voor geven."

De ideale zin had bijvoorbeeld kunnen zijn:
Meneer u bent in overtreding vanwege het feit dat dit een voetgangersgebied is en u hier niet mag rijden met de scooter.
U krijgt hiervoor een bekeuring. Als u had gelopen met de scooter was er niets aan de hand geweest.


Dan maak je in 1 keer duidelijk wat en waarom hij een bekeuring krijgt ( waakzaam ) en je draagt gelijk een oplossing aan ( dienstbaar ).
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen