SBS6 - Overtreders

Auteur Topic: SBS6 - Overtreders  (gelezen 69517 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #140 Gepost op: 30 november 2011, 13:01:23
Oke, en stel dat hij wel geduwd heeft, wat is de gemiddelde straf? En valt dit onder mishandeling of onder iets anders?

Tsja, verzet bij aanhouding en/of mishandeling. Als de betrokken politieagent er pijn of letsel aan over heeft gehouden komt mishandeling daarbij. Meestal (indien de agent aangifte doet) zit daar een gedeelte smartegeld en een strafverhoging aan vast.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


sylvester1986

  • Gast
Reactie #141 Gepost op: 6 december 2011, 18:57:22
Op www.youtube.nl staan diverse fragmenten onder de gebruikersnaam overtreders  
bijv:
 - Overtreders - S01E01 - Openstaande boete


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #142 Gepost op: 7 december 2011, 04:15:53
Dit deel uit de uitzending van afgelopen zondag vond ik echt heel opvallend.
Hoe blind moet je zijn om:
A: de borden niet te zien dat het een wandelgebied is en
B: hoe verdomd moeilijk is het om een voetgangers gebied te onderscheiden van een fietspad.

Soms vraag ik me echt af hoe dom een hoop mensen kunnen zijn.
Ik vind € 40,00 nog weinig dat mag van mij gerust naar € 75,00 vanwege hufterig en asociaal gedrag.

sbs6 overtreders S00E10 clip verboden te fietsen

Geüpload door overtreders op 6 dec 2011
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


sylvester1986

  • Gast
Reactie #143 Gepost op: 7 december 2011, 08:34:01
Van afstand lijken het net agenten.


HBm

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 851
  • Overleden, maar niet vergeten
    • "Hulpverleningsforum, een dagelijkse bron voor leering en vermaak"
Reactie #144 Gepost op: 7 december 2011, 09:15:19

sbs6 overtreders S00E10 clip verboden te fietsen

Geüpload door overtreders op 6 dec 2011

Ik weet dat het bord helder aangeeft dat het een wandelgebied is, maar de inrichting van de openbare ruimte is hier wel erg verwarrend. De fietsenstalbeugels staan allemaal elders op het plein, maar niet bij het begin van het voetgangersgebied. De suggestie wordt daarmee gewekt dat je tot daar door mag fietsen....
Voorheen helm met twee strepen - Overleden 21 april 2012


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #145 Gepost op: 7 december 2011, 17:29:02
Van afstand lijken het net agenten.
Dat viel mij ook al op.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #146 Gepost op: 12 december 2011, 01:10:13
http://www.sbs6.nl/programmas/overtreders/videos/seizoen-0/aflevering-11/overtreders


Zojuist de laatste afl. bekeken. Valt mij op dat 2 maal gereden wordt op een inbraak, met toeters en bellen. Nu weten wij allemaal wel dat men met herrie rijdt en een paar blokken vanaf het meldadres de herrie eraf haalt zodat je enige kans maakt op een heterdaadje.
Maar, waarom komt dit niet naar voren in deze items? Ik vind dat een gemiste kans. Altijd dat gezeur waarom de politie door rood rijdt zonder OGS, ze doen dit zonder OGS, en dat, blabla. Nu heeft zo'n programma een keer de kans te laten zien waarom e.e.a. zo geschiedt, en pakt men die kans niet. Dat ligt dan aan de montage-crew van dit programma, maar ook een beetje aan de meewerkende overheidsapparaten of niet? De meewerkende agenten kunnen toch ook aangeven dat de politie niet met herrie de straat in komt rijden bij een melding inbraak-gaande? Gemiste kans, jammer.

De term homo-achtige handelingen van 1 der BOA's, uit de betrefffende aflevering zullen we het maar niet over hebben, maar was best opmerkelijk.   ;D


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #147 Gepost op: 12 december 2011, 01:17:18
Dat is in mijn ogen niet zo moeilijk hoor Dinges.
Bij SBS draait het in mijn ogen meer om de sensatie terwijl als Leo de Haas het had gemaakt het meer een
educatieve lading zou hebben gehad.
Daarom zal ik ook altijd mensen willen adviseren om naar Blik op de weg te kijken dan naar Wegmisbruikers omdat je
bij BODW meer leert over het hoe en wat en waarom.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #148 Gepost op: 12 december 2011, 01:23:02
Daarom zal ik ook altijd mensen willen adviseren om naar Blik op de weg te kijken dan naar Wegmisbruikers omdat je
bij BODW meer leert over het hoe en wat en waarom.

Ik snap je vergelijking tussen BODW en wegmisbruikers, maar ik zie geen link met Overtreders...Mijn punt is dat de meewerkende organisaties, in dit geval onze politie, wat meer zeggenschap zou moeten krijgen v.w.b. de invulling van zo'n programma, sensatiebelust of educatief laat ik dan in het midden.


brandweerman511

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 273
Reactie #149 Gepost op: 12 december 2011, 01:24:43
http://www.sbs6.nl/programmas/overtreders/videos/seizoen-0/aflevering-11/overtreders


Zojuist de laatste afl. bekeken. Valt mij op dat 2 maal gereden wordt op een inbraak, met toeters en bellen. Nu weten wij allemaal wel dat men met herrie rijdt en een paar blokken vanaf het meldadres de herrie eraf haalt zodat je enige kans maakt op een heterdaadje.
Maar, waarom komt dit niet naar voren in deze items? Ik vind dat een gemiste kans. Altijd dat gezeur waarom de politie door rood rijdt zonder OGS, ze doen dit zonder OGS, en dat, blabla. Nu heeft zo'n programma een keer de kans te laten zien waarom e.e.a. zo geschiedt, en pakt men die kans niet. Dat ligt dan aan de montage-crew van dit programma, maar ook een beetje aan de meewerkende overheidsapparaten of niet? De meewerkende agenten kunnen toch ook aangeven dat de politie niet met herrie de straat in komt rijden bij een melding inbraak-gaande? Gemiste kans, jammer.

De term homo-achtige handelingen van 1 der BOA's, uit de betrefffende aflevering zullen we het maar niet over hebben, maar was best opmerkelijk.   ;D

ik ben het indd wel eens met dinges. Ik vind dit niet een progamma wat over het werk van de politie gaat, maar meer in de trand van sensatie.
er is geen mooier weer dan brandweer!  Niv 3 Politie Rotterdam