SBS6 - Overtreders

Auteur Topic: SBS6 - Overtreders  (gelezen 69522 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #160 Gepost op: 24 december 2011, 14:44:28
2x geen vervoersbewijs, maar wel 2 verschillende geldbedragen (€25/€39), waarom is dit?
Het is toch hetzelfde feit?
Het ligt er per vervoersbedrijf en zelfs per controleur er aan of deze zgn 'controlekaarten' heeft, a 20 of 25 euro per stuk. Dit is een laag-tarief bekeuring, maar die moet je direct kunnen voldoen (cash of pinnen) en je kan er niet tegen in bezwaar gaan. De duurdere variant (37,50 euri) is de 'gewone' bekeuring die je thuisgestuurd krijgt en kan betalen bij de klantenservice of per giro, en je kan er tegen in bezwaar gaan.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #161 Gepost op: 24 december 2011, 15:02:42
Geven die controleurs dan ook aan dat men wel of niet in bezwaar kan gaan?


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #162 Gepost op: 24 december 2011, 15:03:44
Geven die controleurs dan ook aan dat men wel of niet in bezwaar kan gaan?

Dat is aan de overtreder, ze mogen zelf kiezen ;)
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #163 Gepost op: 24 december 2011, 15:04:30
Geven die controleurs dan ook aan dat men wel of niet in bezwaar kan gaan?

Ja, want dat heb ik al diverse malen voorbij zien en horen komen in het programma. Kijk jij met het geluid uit..?  ;D


sylvester1986

  • Gast
Reactie #164 Gepost op: 24 december 2011, 15:07:17
Ik doe op dit moment eigenlijk van alles  ;D ;D  e050 e050
 - Was draaien
 - internetten
 - Muziek luisteren


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #165 Gepost op: 24 december 2011, 16:23:11
een vraagje in  aflevering 11 zijn handhavers bezig om bepaalde plekken te controleren of geen "donkere" activiteiten bezig zijn
ze kwamen bij een busje  maar daar vroegen zij om de persoongegevens van een inzittende van een busje,  er was niets te bewijzen.
De gegevens werden opgenomen zodat /misschien bij een volgende keer de gegevens gebruikt kunnen worden .....  

Ik vraag me af of een handhaver om persoonsgegevens mag vragen indien deze nog niets strafbaars heeft gedaan.
Wat gaat de handhaver er mee doen?

De handhaafster had het ook over "als ik je in het systeem natrek..."   in welk systeem kan een handhaver in zien?

Ik vind haar heel erg suggestief richting de vrouw    ....en eigenlijk niet correct.    

Wie kan / wil mij het eea uitleggen over deze handelswijze


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #166 Gepost op: 24 december 2011, 17:29:22
Volgens de site van de gemeente Breda zijn deze handhavers BOA's. Ik weet niet precies hoe het geregeld is maar ik neem aan dat ze om een identiteitsbewijs mogen vragen in situaties waarin de politie dit ook mag.

Gezien de feiten en omstandigheden vind ik het niet meer dan logisch dat hier een mutatie van gemaakt wordt. Ik ga er vanuit dat deze handhaver in het politiesysteem personen kan natrekken om te kijken of iemand nog boetes heeft openstaan en waarvoor de betrokkene in aanraking is gekomen met politie.

Deze handhaver kent de mevrouw schijnbaar van gezicht (ik vermoed als tippelaar?) en ik zie niet wat er mis is....

(de directe link naar de clip is trouwens deze)

Een busje op een (bekende?) duistere en rustige plek, een man en een vrouw erin, waarbij de gulp van de man openstaat..... Genoeg voor een onderzoek.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Bengi

  • P-GLM
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 239
Reactie #167 Gepost op: 24 december 2011, 21:14:54
Bij de NS was het simpel,

Geen kaartje is = ritprijs + wettelijke verhoging van €35,- voldoen. Dit word niet strafrechtelijk behandeld maar als "onderlinge" betaling tussen de NS en reiziger. Kan direct contant (geen legitimatie nodig) of per acceptgiro (wel legitimatie nodig)

Deze zgn uitstel van betaling (UVB) is tevens ontwerp proces verbaal dus er wordt om een verklaring gevraagd nadat de cautie is afgenomen.

Wordt deze UVB niet betaald binnen de gestelde termijn wordt het UVB omgezet naar PV en gaat het richting OM.
"de door mij gepubliceerde uitingen vertegenwoordigen uitsluitend mijn persoonlijke mening en niets meer dan dat"


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #168 Gepost op: 25 december 2011, 09:18:55
Volgens de site van de gemeente Breda zijn deze handhavers BOA's. Ik weet niet precies hoe het geregeld is maar ik neem aan dat ze om een identiteitsbewijs mogen vragen in situaties waarin de politie dit ook mag.

Ik ben even gaan zoeken op het internet en het mag inderdaad


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #169 Gepost op: 25 maart 2012, 21:54:47
Vanaf volgende week zondag weer nieuwe aflevering van Overtreders. Om 20:30 op SBS6
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.