SBS6 - Overtreders

Auteur Topic: SBS6 - Overtreders  (gelezen 69808 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #40 Gepost op: 10 juli 2011, 23:26:54
Nou, dat betwijfel ik helaas. Ik denk dat veel mensen niet bepaald onder de indruk zijn van het optreden dat we nu gezien hebben. De BOA's bij de scooterrijder in het voetgangersgebied deden het wel aardig, maar verder zie ik vooral een ontzettend groot verschil in professionaliteit met de politie en andere controlerende instanties. Op zich is dat ook wel begrijpelijk (qua opleidingen, selectie e.d.), maar het publiek verwacht toch meer qua daadkracht en communicatieve vaardigheden.
[...]

Dat ben ik met je eens, maar ik zag bij Wegmisbruikers ook regelmatig  optreden van likmevestje. Dat straalt gewoon door in dit programma. Waar ik meer op doelde is dat bij het publiek nog slecht bekend is dat veel toezichthouders ook (soms vergaande) bevoegdheden hebben. Dat is een stukje waar ik nog wel eens mag komen opdraven terwijl dat prima zelf geregeld had kunnen worden.

Ik ga hier niet heel inhoudelijk op het optreden in. Het kan zijn dat de betrokkenen hier mee lezen. En ik zie ook graag hun kant van het verhaal voor ik inhoudelijk wordt. Er lijkt bovendien een flink stuk uitgeknipt te zijn tussen het praten en dat meneer ineens wegloopt. Het is wel zo dat het optreden van de toezichthouders Dordrecht ook hier vanaf de bank wat commentaar kregen en dat bij alle filmpjes ik het idee had dat deze twee niet heel erg op elkaar ingespeeld zijn.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #41 Gepost op: 11 juli 2011, 00:17:10
Dat ben ik met je eens, maar ik zag bij Wegmisbruikers ook regelmatig  optreden van likmevestje. Dat straalt gewoon door in dit programma. Waar ik meer op doelde is dat bij het publiek nog slecht bekend is dat veel toezichthouders ook (soms vergaande) bevoegdheden hebben. Dat is een stukje waar ik nog wel eens mag komen opdraven terwijl dat prima zelf geregeld had kunnen worden.

Ik ga hier niet heel inhoudelijk op het optreden in. Het kan zijn dat de betrokkenen hier mee lezen. En ik zie ook graag hun kant van het verhaal voor ik inhoudelijk wordt. Er lijkt bovendien een flink stuk uitgeknipt te zijn tussen het praten en dat meneer ineens wegloopt. Het is wel zo dat het optreden van de toezichthouders Dordrecht ook hier vanaf de bank wat commentaar kregen en dat bij alle filmpjes ik het idee had dat deze twee niet heel erg op elkaar ingespeeld zijn.

Ok, dan zitten we helemaal op één lijn!  :)
Senior GGP / Oost-Brabant


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #42 Gepost op: 11 juli 2011, 07:52:06
Wat ik me wel afvroeg, die 2 Belgen die aan de kant waren gezet en waarvan de vrouw nog een boete open had staan, kunnen ze zomaar de auto in beslag nemen als het voertuig van de man is, maar de boete voor de vrouw?

Heb het item niet gezien, dus misschien zit ik er naast.

Als iemand een MBG (Mulder Buiten Gebruikstelling) heeft open staan (een bekeuring n.a.v. overtreding wet mulder, welke niet betaald is) dan kan de politie (of andere instantie's) het voertuig buiten gebruik stellen. De bestuurder van het voertuig moet het voertuig afstaan óf het openstaande geldbedrag direct betalen. Kan men niet betalen gaat het voertuig mee.

Kosten voor het afslepen zijn overigens in eerste instantie voor het CJIB, daarna gaan ze volgens mij naar degene met de schuld en/of gebruikt men dat bij het verbeurd verklaren.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


RamonVersteeg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,163
Reactie #43 Gepost op: 11 juli 2011, 08:50:56
Ik heb weer heel erg gelachen om die vent op het laatst  0098


sylvester1986

  • Gast
Reactie #44 Gepost op: 11 juli 2011, 10:43:21
@ Jerommeke,

Het gebeurde tijdens de grenscontrole, waar ook de KMar en Douane aan mee deed.
Alleen in dit geval reed de vrouw niet, zij zat als passagier in een auto en zij bleek dus nog een boete hebben open staan.
Nu heb ik niet gehoord of de auto van de vrouw was, maar anders kunnen ze toch niet zomaar die auto in beslag nemen?


Piecke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 597
Reactie #45 Gepost op: 11 juli 2011, 11:37:03
Heb ook maar even gekeken en ik vond dit erg veel op het concept van Op de bon lijken


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #46 Gepost op: 11 juli 2011, 13:07:04
Vind het communicatief handelen van de Dordrechtse toezichthouders op zijn minst gezegd belabberd. Je, jouw , slecht geformuleerde zinnen... En wat ik ook niet snap is dat er maar gewoon gevraagd wordt naar een verklaring zonder cautie.
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #47 Gepost op: 11 juli 2011, 13:23:34
Ik vraag me af of dit ten goede komt van de populariteit van stadswachten/toezichthouders e.d. ::)

Over het algemeen hebben de mensen naar mijn idee al niet een al te hoge pet op van toezichthouders, maar als je dan dat tenenkrommende stukje van die Dordtse toezichthouders ziet kan ik me niet voorstellen dat er iemand een positiever beeld krijgt. Lijkt een beetje op het plagen op een basisschool; als je het zelf niet kan winnen roep je de hulp van de juffrouw (in dit geval de agenten) maar in. En dat voor 'slechts' een officiële waarschuwing.........

Vind het communicatief handelen van de Dordrechtse toezichthouders op zijn minst gezegd belabberd. Je, jouw , slecht geformuleerde zinnen... En wat ik ook niet snap is dat er maar gewoon gevraagd wordt naar een verklaring zonder cautie.

Jep. Bij de politie worden mensen gescreend op 'natuurlijk overwicht', als ik me niet vergis. Misschien een tip om de toezichthouders ook iets selectiever uit te zoeken.
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #48 Gepost op: 11 juli 2011, 13:31:50
Ik vraag me af of dit ten goede komt van de populariteit van stadswachten/toezichthouders e.d. ::)

Over het algemeen hebben de mensen naar mijn idee al niet een al te hoge pet op van toezichthouders, maar als je dan dat tenenkrommende stukje van die Dordtse toezichthouders ziet kan ik me niet voorstellen dat er iemand een positiever beeld krijgt. Lijkt een beetje op het plagen op een basisschool; als je het zelf niet kan winnen roep je de hulp van de juffrouw (in dit geval de agenten) maar in. En dat voor 'slechts' een officiële waarschuwing.........

Jep. Bij de politie worden mensen gescreend op 'natuurlijk overwicht', als ik me niet vergis. Misschien een tip om de toezichthouders ook iets selectiever uit te zoeken.
Mhmh, je merkt ook meteen dat Agent Danny ( van de grenscontrole ) zijn communicatieve vaardigheden wél beheerst :) De handhavers van Arnhem maken wel een goede beurt op me, ook een mooi lampje op zijn pet! Erg handig.

Het einde van de aflevering is tenenkrommend, ik zou mijn lach moeilijk kunnen inhouden als een aangehouden verdachte zegt "ik ga maar verder en rondje lopen door het park want ik kan jullie koppen niet aanzien",en de reactie van de handhaver is "ja prima ik loop wel even met u mee".  ::) :-X
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #49 Gepost op: 11 juli 2011, 16:09:36
Nu heb ik niet gehoord of de auto van de vrouw was, maar anders kunnen ze toch niet zomaar die auto in beslag nemen?

Ik weet eerlijk gezegd niet of men de auto buiten gebruik mag stellen als men alleen passagier is en de auto wél op naam staat.
Leuke casus.

In ieder geval ben ik het eens met de vorige reactie's. Helaas blijkt dat de BOA's van diverse gemeenten en instantie's communicatief niet vaardig (genoeg) zijn voor het werk wat zij uitvoeren.  :-X
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !