SBS6 - Overtreders

Auteur Topic: SBS6 - Overtreders  (gelezen 69164 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

jeffrey010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 604
Reactie #50 Gepost op: 11 juli 2011, 21:04:18
Ik vind dat die 2 BOA's in dordrecht zich TOTAAL belachelijk maken en ik denk dat dit niet ten goede komt voor het beeld wat ze neer willen zetten.
Met Vriendelijke Groet.....


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #51 Gepost op: 11 juli 2011, 21:07:38
Ik sluit me helemaal aan bij de rest wat betreft de BOA's uit Dordrecht  O0 . Ik vond daarintegen de BOA's in Arnhem wel OK overkomen. Er werd duidelijk gesproken en kwamen goed uit hun woorden.. Waar Georgios nog wat problemen mee had  0098 .

Het is iig een programma dat ik vaker ga kijken, vond het leuk om te zien  O0 .
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #52 Gepost op: 11 juli 2011, 21:10:18
Ik vind dat die 2 BOA's in dordrecht zich TOTAAL belachelijk maken en ik denk dat dit niet ten goede komt voor het beeld wat ze neer willen zetten.

Eens, echter deed die vent met dat hondje dat ook...


jeffrey010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 604
Reactie #53 Gepost op: 11 juli 2011, 21:38:48
Eens, echter deed die vent met dat hondje dat ook...

Daar ben ik het ook mee eens  ;D

Die Boa's in arnhem vond ik trouwens wel  O0

Ik verbaas me soms echt hoe sommige "personen" de boa hebben kunnen halen, hier in rotterdam lopen er ook een aantal en die kunnen amper nederlands praten, dan klopt er volgens mij iets niet als je een "voorbeeldfunctie" heb.
Met Vriendelijke Groet.....


Hammie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 642
  • Avatar by Sylvester
Reactie #54 Gepost op: 12 juli 2011, 18:58:11
Dat zie je verkeerd, dat is dan de afspiegeling van de maatschappij, dat heeft met het selectiebeleid te maken, dit wil men blijkbaar graag.
"Waakzaam en dienstbaar"  Uitspraken op dit forum zijn


GLD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 76
Reactie #55 Gepost op: 12 juli 2011, 19:28:42
Dat zie je verkeerd, dat is dan de afspiegeling van de maatschappij, dat heeft met het selectiebeleid te maken, dit wil men blijkbaar graag.

Inderdaad willen ze een afspiegeling van de maatschappij, maar ik mag toch hopen dat ze daarvoor al kijken of je wel aan enkele harde eisen voldoet. Een normale eis lijkt me toch het goed beheersen van de Nederlandse taal...


YNPD

  • Agent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 393
Reactie #56 Gepost op: 12 juli 2011, 19:54:41
Ik weet eerlijk gezegd niet of men de auto buiten gebruik mag stellen als men alleen passagier is en de auto wél op naam staat.
Leuke casus.

In ieder geval ben ik het eens met de vorige reactie's. Helaas blijkt dat de BOA's van diverse gemeenten en instantie's communicatief niet vaardig (genoeg) zijn voor het werk wat zij uitvoeren.  :-X
Bij een buitengebruikstelling mag het voertuig dat op de buitengebruikstelling genoemd staat buiten gebruik worden gesteld. Anderzijds mag ook een voertuig dat door die persoon bestuurd wordt worden 'ingenomen'. Maarja, zij is bijrijder, dus dat is inderdaad een leuke.


Ehv-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
Reactie #57 Gepost op: 13 juli 2011, 02:23:20
Ik heb het stukje van de 2 Boa's uit Dordrecht met de niet aangelijnde hond ook gezien. En ik kan de frustraties die hier staan niet helemaal plaatsen. De Boa, Georgios spreekt de baas van de hond netjes aan over de overtreding. Waarna hij een waarschuwing wil geven. Daarna besluit hij zijn ID te vorderen, dat mag hij, dus doet hij dat. Dat de baas van dat hondje daar lastig over wil doen dat is niet de schuld van de 2 Boa's. Georgios houdt de man nog niet aan maar belt politie. Vervolgens wil de man weglopen en gaat hij wel aanhouden. Dat Georgios met de man meeloopt door het park tot de politie er is, dat vind ik begrijpelijk.

Wat had hij anders moeten doen? De man met geweld tegen de grond werken en op hem gaan zitten? Dan had iedereen gezegd dat de boa's buitenproportioneel geweld hadden gebruikt, en dat ze dat niet mogen doen. Ik vind dat de 2 boa's het redelijk hebben gedaan al verdient het niet de schoonheidsprijs. De man die uiteindelijk aangehouden werd had blij mogen zijn dat hij geen prent krijgt, maar als hij dan toch niet wil meewerken maakt hij het er zelf naar in mijn ogen. De boa's waren erg coulant met de "overtreder" alleen hij niet met de boa's.

Misschien hadden de boa's hem gelijk een prent moeten uitschrijven en niet waarschuwen? Maar dat is achteraf.

Handhaver (MTV of HTV) is een MBO niveau 2/3 functie. Daarom vind ik dat je van handhavers zoals in het filmpje niet kan verwachten dat zij de Nederlandse taal op MBO 4 of hbo niveau beheersen. Wat ik in het filmpje heb gehoord voldeed volgens mij aan het niveau mbo 2 / 3.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #58 Gepost op: 13 juli 2011, 10:40:29
Officieel is agent ook een niveau 3 functie en surveillant een niveau 2 functie. Toch wordt van iedere sollicitant verwacht dat ze vloeiend Nederlands spreken. Overigens vind ik het taalgebruik van Georgios niet zo erg. Ik heb ze veel slechter gehoord.

Op het moment dat je iemand staandehoudt moet hij blijven staan. Op het moment dat je iemand aanhoudt gaat het op jou manier en ga jij niet achter iemand door het park aanhobbelen. En dat kan heel goed zonder dat het gebruikte geweld buitenproportioneel wordt.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #59 Gepost op: 13 juli 2011, 10:48:11
Officieel is agent ook een niveau 3 functie en surveillant een niveau 2 functie. Toch wordt van iedere sollicitant verwacht dat ze vloeiend Nederlands spreken. Overigens vind ik het taalgebruik van Georgios niet zo erg. Ik heb ze veel slechter gehoord.

Op het moment dat je iemand staandehoudt moet hij blijven staan. Op het moment dat je iemand aanhoudt gaat het op jou manier en ga jij niet achter iemand door het park aanhobbelen. En dat kan heel goed zonder dat het gebruikte geweld buitenproportioneel wordt.
O0
Jij bent de baas, dus jij beslist, om het maar even simpel te stellen.

Achteraf kijk je een paard in z'n hol, maar Georgios zou een vlotte zin kunnen neergooien in de zin van "Goedemiddag , ik zie dat u *overtreding uitleggen*, we hanteren een waarschuwingsbeleid dus u krijgt bij deze een waarschuwing maar ik wil graag uw gegevens noteren , want na X waarschuwingen krijgt u een bekeuring, mag ik uw ID gegevens even noteren?".

Dan weet de VD wat er aan de hand is , weet hij dat hij is staande gehouden, en is het niet steeds achter de feiten aanlopen. Want eerst geeft Georgios nu een waarschuwing, dan wil hij de ID gegevens zien, en dan zodra hij ze ziet wil hij ze eventjes noteren, zonder echt duidelijk uit te leggen waarom.
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.