SBS6 - Overtreders

Auteur Topic: SBS6 - Overtreders  (gelezen 69579 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #60 Gepost op: 13 juli 2011, 17:17:02
Heb de uitzending ook zojuist bekeken:

http://www.sbs6.nl/web/show/id=1637926/langid=43

Aantal meningen gelezen omtrent het Dordtse handhaverskoppel, maar ik ben van mening dat de dame van dit koppel minder sociaal vaardig is dan die Georgios...


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #61 Gepost op: 13 juli 2011, 21:49:25
Mij gaat het er om dat iemand die bepaalde bevoegdheden heeft en daar gebruik van maakt ook op een bepaald niveau opgeleid moet zijn. Als dat het niveau is dat we op TV zagen, is in mijn ogen de standaard te laag. Als je niet uitgelegd krijgt dat iemand zijn ID ter inzage moet afgeven en niet doortastend kan/wil optreden, dan hoor je geen dwangmiddelen toe te mogen passen. Dit heeft ook niet zozeer te maken met al dan niet vloeiend Nederlands spreken, maar wel met duidelijk communiceren. Overigens komt dit ook tot uiting in het 'Noodzaakcriterium' waarin wordt gesteld dat er aanleiding is voor toekenning van geweldmiddelen/-bevoegdheden als sociale vaardigheden en conflictbeheersingstechnieken niet meer afdoende zijn. Dat verondersteld dat er toch een zeker basisniveau moet zijn op communicatief vlak.

Maar goed, misschien waren het de zenuwen voor de camera en is dit een uitzondering. Helaas is dit een regelmatig terugkerend beeld van de BOA....
Overigens zijn er ook genoeg voorbeelden van BOA's die absoluut hun meerwaarde hebben bewezen hoor! Ik ben niet anti-BOA, maar vindt wel dat er een goede selectie moet plaatsvinden en een bijpassende opleiding.
Senior GGP / Oost-Brabant


denkweb

  • Manager meldkamer van Amerongen Berging
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 232
  • en door!
Reactie #62 Gepost op: 14 juli 2011, 02:05:50
Grappig... van Amerongen Facilitair BV aan het werk voor de Gemeente Arnhem bij het verwijderen van fietsen... en ondergetekende die er in zijn vrije tijd stom toevallig live staat te twitteren, hahaha  ::)

 8)


jeffrey010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 604
Reactie #63 Gepost op: 17 juli 2011, 20:51:15
De toezichthouders in Dordrecht hebben wederom moeite met de nederlandse taal. Ik vindt dat echt om te  :'(
Met Vriendelijke Groet.....


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #64 Gepost op: 17 juli 2011, 21:03:07
Sorry, ik zeg het echt niet snel, maar ik vindt sommige BOA's echt te triest voor woorden. Ten eerste de beheersing van de Nederlandse taal, maar ook hun optreden, zowel verbaal als fysiek...


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #65 Gepost op: 17 juli 2011, 21:37:39
Mijn punt heb ik wel duidelijk gemaakt hier.
Toch een dikke pluim voor de gemeente Hoorn, hun medewerkers deden het deze aflevering zeer goed!  O0
Senior GGP / Oost-Brabant


jeffrey010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 604
Reactie #66 Gepost op: 17 juli 2011, 21:42:42
De bikers in hoorn deden het inderdaad  O0

Wat ik me nog afvroeg:
Die dame en heer van politie hollands-midden, waren dat allebei vrijwilligers?
Ik dacht namelijk dat een vrijwilliger altijd met een beroeps opstap moest met surveillance.
Met Vriendelijke Groet.....


Hv noord-holland

  • Beveiliger,verkeersregelaar,EHBO er
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 112
Reactie #67 Gepost op: 17 juli 2011, 21:49:02
ik vroeg me ook al af waarom hun niet met pro1 naar de brand gingen maar we ingehaalt werden door een golf plus met pro 1

mag een vrijwilliger niet met pro1 rijden weet iemand dat


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #68 Gepost op: 17 juli 2011, 21:49:48
Wat is Pro 1 ?


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #69 Gepost op: 17 juli 2011, 21:50:15
Vond dat deze keer de Dordtse BOA's beter reageerde dan de vorige. Daarnaast vind ik het wel
erg veel toezicht/handhavings gericht. Politie is zowel eerste al 2e aflevering alleen als zijnde verkeers
controle bezig. En ja ik weet dat vrijwillige politie ook politie is maar ik denk dat de mensen hier
wel weten wat ik bedoel.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v