SBS6 - Overtreders

Auteur Topic: SBS6 - Overtreders  (gelezen 69550 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

s.strijk

  • BOA Domein 1 (niet beëdigd)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,316
Reactie #70 Gepost op: 17 juli 2011, 21:52:43
En zoals al opgemerkt: Dordrecht valt echt buiten de boot. Krijg het idee dat je als je daar soliciteerd je direct wordt geschoold! Verder heb ik me een beetje geërgerd aan de vrachtwagen controle van hollands midden, zowel container chauffeur als bij die met de betonplaaten. Dat vond ik een beetje muggensiften. Men heeft met het punt van "je hebt er liever niemand aan" gelijk maar ik ken geen oplossingen voor uitstekend betonvlechtdraad (het enige wat ik ken is een speciale trailer voor staand vervoer van ongeveer €40000). Ken zelfs een bedrijf die alleen dat betonvlecht vervoerd uitsteekt en niet beschermd is, en rijden in tegenstelling tot de chauffeur uit de aflevering zonder zwaailichten! Bij die chauffeur met de container is eigenlijk het zelfde alleen hier is het ook nog zo dat de lading bij op 3 meter hoogte zit!
Zou graag jullie mening hierover horen!


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #71 Gepost op: 17 juli 2011, 21:58:04
(..)Verder heb ik me een beetje geërgerd aan de vrachtwagen controle van hollands midden, zowel container chauffeur als bij die met de betonplaaten. Dat vond ik een beetje muggensiften. Men heeft met het punt van "je hebt er liever niemand aan" gelijk maar ik ken geen oplossingen voor uitstekend betonvlechtdraad (het enige wat ik ken is een speciale trailer voor staand vervoer van ongeveer €40000).(..)
Zou graag jullie mening hierover horen!
Die uitvouwende borden is al iets wat de chauffeur voor aanvang al had kunnen doen. Je kan de platen dusdanig neerleggen dat
die pinnen niet zover uitsteken (dus iets opschuiven naar andere kant). En hij had ook schuimblokken op de punten kunnen doen
en daar dan een zeil over, dan is het helemaal opgelost.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #72 Gepost op: 17 juli 2011, 21:58:27

ik vroeg me ook al af waarom hun niet met pro1 naar de brand gingen maar we ingehaalt werden door een golf plus met pro 1

mag een vrijwilliger niet met pro1 rijden weet iemand dat
Ik gok dat ze nog geen broa opleiding gevolgd hebben.

Verder heb ik me een beetje geërgerd aan de vrachtwagen controle van hollands midden, zowel container chauffeur als bij die met de betonplaaten. Dat vond ik een beetje muggensiften. Men heeft met het punt van "je hebt er liever niemand aan" gelijk maar ik ken geen oplossingen voor uitstekend betonvlechtdraad (het enige wat ik ken is een speciale trailer voor staand vervoer van ongeveer €40000). Ken zelfs een bedrijf die alleen dat betonvlecht vervoerd uitsteekt en niet beschermd is, en rijden in tegenstelling tot de chauffeur uit de aflevering zonder zwaailichten! Bij die chauffeur met de container is eigenlijk het zelfde alleen hier is het ook nog zo dat de lading bij op 3 meter hoogte zit!
Zou graag jullie mening hierover horen!
Ik persoonlijk vind dit ook gevaarlijk, desnoods wikkel je er wat zachte materialen (doeken) omheen. Dat is wat mij betreft al voldoende bescherming. Dit is inderdaad levensgevaarlijk. Als hier iemand tegenaan fietst/rijd......
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


jeffrey010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 604
Reactie #73 Gepost op: 17 juli 2011, 22:00:41
Ik gok dat ze nog geen broa opleiding gevolgd hebben.
Ik persoonlijk vind dit ook gevaarlijk, desnoods wikkel je er wat zachte materialen (doeken) omheen. Dat is wat mij betreft al voldoende bescherming. Dit is inderdaad levensgevaarlijk. Als hier iemand tegenaan fietst/rijd......

Vrijwilligers krijgen toch geen broa opleiding?
Met Vriendelijke Groet.....


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #74 Gepost op: 17 juli 2011, 22:06:36
Vrijwilligers krijgen toch geen broa opleiding?
Nou, bij ons is het zo dat je voor het surveilleren toch echt je broa a opleiding moet hebben.
Volgens mij rijd een van de vrijwilligers.....

Maar ik weet het verder ook niet. Ik ben niet zo thuis in het vrijwilligersgebeuren.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #75 Gepost op: 18 juli 2011, 00:09:30
Wij hebben aan het wkt ook een vrijwillige HAP :P Die draait gewoon de noodhulp en rijd op de ULM. Hij is dus in het bezit van BROA A en B en de ULM-applicatie.


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #76 Gepost op: 18 juli 2011, 10:39:29
Het ligt aan de regio of de vrijwillige politie wel of niet een rij-opleiding krijgen. In de regio Utrecht krijgen vrijwilligers sinds kort de BROA A en B. Hiermee mogen zij echter niet met O&G rijden, maar wel met vrijstellingen.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #77 Gepost op: 18 juli 2011, 13:04:22
Dat vond ik een beetje muggensiften. Men heeft met het punt van "je hebt er liever niemand aan" gelijk maar ik ken geen oplossingen voor uitstekend betonvlechtdraad (het enige wat ik ken is een speciale trailer voor staand vervoer van ongeveer €40000). Ken zelfs een bedrijf die alleen dat betonvlecht vervoerd uitsteekt en niet beschermd is, en rijden in tegenstelling tot de chauffeur uit de aflevering zonder zwaailichten! Bij die chauffeur met de container is eigenlijk het zelfde alleen hier is het ook nog zo dat de lading bij op 3 meter hoogte zit!

Muggenziften ...

Men (beroepsvervoerders) weten héél erg goed wat de regels zijn en waar ze aan moeten voldoen. Het gebeurd (helaas) nog steeds te vaak dat men de lading onveilig, onafgedekt en/of met scherpe delen vervoerd. En daar wordt inderdaad gewoon tegen op getreden, proces-verbaal en de lading op een andere wijze op zijn plaats van bestemming krijgen.
Men (beroepsvervoerders) maken de keus om op deze wijze op stap te gaan (en om kosten/tijd) uit te sparen om wél even een zeil/net te spannen of een andere trailer er onder te zetten.

De chauffeur van de container krijgt de bekeuring voor het niet afdekken (met kans op afvallen/waaien etc), niet voor de scherpe delen.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


sylvester1986

  • Gast
Reactie #78 Gepost op: 18 juli 2011, 13:30:15
Als BOA's/politieagenten een bekeuring schrijven, wat voor papierwerk moeten ze dan allemaal doen?


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #79 Gepost op: 18 juli 2011, 13:57:38
Sorry, ik zeg het echt niet snel, maar ik vindt sommige BOA's echt te triest voor woorden.
Ten eerste de beheersing van de Nederlandse taal, maar ook hun optreden, zowel verbaal als fysiek...

Misschien is het een troost Jeroen als ik je vertel dat dit helaas ook in de beveiliging en bij verkeersregelaars een groot probleem is aan de hand van mijn eigen ervaringen.
Het is gewoon schandalig dat hier niet meer aandacht aan wordt besteed bij de selectie van personeel.
Waarom kan men voor zover ik weet bij de politie hier wel goed op selecteren en lukt het andere organisaties niet.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen