SBS6 - Overtreders

Auteur Topic: SBS6 - Overtreders  (gelezen 69470 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #80 Gepost op: 19 juli 2011, 00:47:04
Als BOA's/politieagenten een bekeuring schrijven, wat voor papierwerk moeten ze dan allemaal doen?

Dat ligt er maar net aan wat voor bekeuring je schrijft. Voor een parkeerbon zijn wat redenen van wetenschap (ik zag, hoorde dat etc.) meestal voldoende. Ikzelf maar er altijd iets meer werk van door er een kleine schets bij te maken.

Bij een bekeuring voor bijvoorbeeld artikel 5 WVW1994 moet je vaak wat meer schrijven dan wel tikken.


Bengi

  • P-GLM
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 239
Reactie #81 Gepost op: 19 juli 2011, 22:48:14
Als BOA's/politieagenten een bekeuring schrijven, wat voor papierwerk moeten ze dan allemaal doen?

Wij (BOA) hebben een z.g.n. Combi-bon.

Hierop kunnen we alles kwijt, van de standaard zaken zoals plaats, datum, tijd, tenlastelegging en sanctiebedrag.

-- Wanneer het een voertuig betreft alle gegevens van het voertuig + nummerplaat uiteraard.

-- Wanneer het een staande gehouden verdachte betreft, zijn gegevens, NAW, geboortedatum enz. Tevens word de verklaring van de verdachte hierop genoteerd.

In beide gevallen worden de redenen van wetenschap er op vermeld. Dit zijn de feitelijke, zintuigelijke waarnemingen van de verbalisant. Ik zag, hoorde, rook, voel. Uit deze waarneming moet het strafbare feit (de tenlastelegging) naar voren komen.

Dit alles op een half A4'tje. Het geeltje (de doordruk) krijgt de verdachte mee. Het andere deel word op standplaats ingeleverd, gecontroleerd door een medewerker BOA zaken op vormfouten en daarna verzonden naar justitie.
"de door mij gepubliceerde uitingen vertegenwoordigen uitsluitend mijn persoonlijke mening en niets meer dan dat"


sylvester1986

  • Gast
Reactie #82 Gepost op: 19 juli 2011, 22:55:03
Bedankt voor de uitleg heren  O0


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #83 Gepost op: 25 juli 2011, 11:46:42
Gister via uitzending gemist kunnen kijken (scheelt met reclames kijken :P)
en ik moet wel zeggen dat het wel duidelijk is nu dat het een BOA show is
een dat de politie maar een kleine rol (in 3 afleveringen 3 verkeerscontroles
en 2 keer VP). Wat dat betreft lijkt het wel veel op Handhavers en het kan me
wel bekoren.

Enige wat ik dan nu eigenlijk mis is de grootste boa dienst van nederland, namelijk
de Douane. Het is misschien een beetje zelfaanprijzing maar de stadsboa's doen natuurlijk
maar een klein dingetje en ook wij maken gerust wat mee. Naja tot die tijd elke week
leuk genieten van Overtreders  ;D
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #84 Gepost op: 25 juli 2011, 11:49:55
Gister via uitzending gemist kunnen kijken (scheelt met reclames kijken :P)
en ik moet wel zeggen dat het wel duidelijk is nu dat het een BOA show is
een dat de politie maar een kleine rol (in 3 afleveringen 3 verkeerscontroles
en 2 keer VP). Wat dat betreft lijkt het wel veel op Handhavers en het kan me
wel bekoren.

Enige wat ik dan nu eigenlijk mis is de grootste boa dienst van nederland, namelijk
de Douane.
Het is misschien een beetje zelfaanprijzing maar de stadsboa's doen natuurlijk
maar een klein dingetje en ook wij maken gerust wat mee. Naja tot die tijd elke week
leuk genieten van Overtreders  ;D

Hebben jullie niet een tijdje zo'n showtje gehad met mensen die bij aankomst op het vliegveld werden gecontrolleerd? 098uo e050
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #85 Gepost op: 25 juli 2011, 11:54:35
Hebben jullie niet een tijdje zo'n showtje gehad met mensen die bij aankomst op het vliegveld werden gecontrolleerd? 098uo e050

Bedoel jij niet het (volgens mij veronica) programma over schiphol. Ja hier liepen ze wel eens mee
met onze pax afdeling en dan met name met collega D. Mol. Maar wij doen meer dan alleen op schiphol
een baggagecontrole uitvoeren(of passagier pesten, hangt er vanaf welke kant je spreekt). Vind het wel
appart dat de collega's in VS, UK, Australie, Nieuw-Zeeland, Duitsland wel intresant genoeg worden gevonden
om uit te zenden maar het eigen land niet  :-\
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #86 Gepost op: 25 juli 2011, 15:57:58
Ik heb heb toch euke dingen gedaan met de Douane, zowel in mijn KMar periode op S'hol en als agent in het westelijk Havengebied. Dan was ik toch soms erg blij dat de Douane erbij was met hun kennis van zaken, waarbij mij de rook uit mijn oren kwam.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #87 Gepost op: 25 juli 2011, 16:23:13
Bedoel jij niet het (volgens mij veronica) programma over schiphol. Ja hier liepen ze wel eens mee
met onze pax afdeling en dan met name met collega D. Mol. Maar wij doen meer dan alleen op schiphol
een baggagecontrole uitvoeren(of passagier pesten, hangt er vanaf welke kant je spreekt). Vind het wel
appart dat de collega's in VS, UK, Australie, Nieuw-Zeeland, Duitsland wel intresant genoeg worden gevonden
om uit te zenden maar het eigen land niet  :-\

Ik hoop niet dat je mijn reactie zo bedoelde, ik dacht alleen dat die serie geheel om de douane was heengebouwd.

Ik heb heb toch euke dingen gedaan met de Douane, zowel in mijn KMar periode op S'hol en als agent in het westelijk Havengebied. Dan was ik toch soms erg blij dat de Douane erbij was met hun kennis van zaken, waarbij mij de rook uit mijn oren kwam.

Hier kan ik mij bij aansluiten, ik noem alleen maar de hoeveelheid aan kennis over verboden middellen/producten en de plaatsen waar men het vaak verstopt.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


williamharthoorn

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,527
  • www.112barneveld.nl
Reactie #88 Gepost op: 25 juli 2011, 16:54:02
Even iets anders.
Nou heb ik gisteren zitten kijken en het progamma bewijst ook maar weer dat het soms burgertje pesten is
Laat ik voorop stellen dat ze gelijk hadden de boa's in Ermelo met de spoorwegovergang.

De jongeman loopt vol door rood licht, alleen als je de laatste in de rij pakt moet je ook nummer 1 tot 5 pakken. En dat vind ik persoonlijk gewoon lullig, ik denk dat die bekeuring van 50,- euro voor die jongen ook niks uitmaakte.


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #89 Gepost op: 25 juli 2011, 18:03:48
De laatste persoon had de meeste tijd om te blijven staan.  ;)