SBS6 - Overtreders

Auteur Topic: SBS6 - Overtreders  (gelezen 69189 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Sem van der Wal

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 535
Reactie #100 Gepost op: 7 augustus 2011, 21:39:27
Inderdaad, dat vond ik ook.

Ik vind dat het te saai wordt, in de eerste afleverening zat er nog wat actie, en nu? Toezicthouders die in een vuilniszak zitten te graaien  8)


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #101 Gepost op: 7 augustus 2011, 21:45:10
En dan die auto die ook bekeurd wordt door die BOA, nu is alleen mijn vraag heeft hij een bevoegdheid om een stopteken te geven,
persoon zelf heeft geen Verkeersregelaarvest aan???? wie kan hier antwoord opgeven.

Ik vermoed dat dit gewoon onder Feitcode R630 a valt. Niet opvolgen aanwijzing.
m R 630 a - gegeven door daartoe bevoegde en als zodanig kenbare ambtenaar
bevoegdheid; herkenbaar; soort aanwijzing

En dat kost dan voor een automobilist € 180,00
Feitenboekje 2011 Blz A76

Aanvulling voor Verkeersregelaar is R 630 b
p R 630 b - gegeven door daartoe bevoegde en als zodanig kenbare verkeersregelaar
bevoegdheid; herkenbaar; soort aanwijzing
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #102 Gepost op: 7 augustus 2011, 21:51:56
En dan die auto die ook bekeurd wordt door die BOA,nu is alleen mijn vraag heeft hij een bevoegdheid om een stopteken te geven,persoon zelf heeft geen Verkeersregelaarvest aan???? wie kan hier antwoord opgeven.
Bedoel je die van ProRail?
Het is een beetje afhankelijk van zijn akte. Daarin staat opgetekend in welke wetten de toezichthouder bevoegd is. Omdat dit een simpele bekeuring is ga ik er vanuit dat hij een stopteken geeft op 5:11 algemene wet bestuursrecht.
Een verkeersregelaar hesje is alleen om verkeer te regelen. Voor een staandehouding op enige wet is dit niet van toepassing.
Alleen wat die actie van die jongens (laatste item) nu inhield...  ???
Ik vraag mij af of duidelijk was wie de originele bestuurder was. misschien had die geen RBW?
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #103 Gepost op: 7 augustus 2011, 22:00:02
Ik vermoed dat dit gewoon onder Feitcode R630 a valt. Niet opvolgen aanwijzing.
m R 630 a - gegeven door daartoe bevoegde en als zodanig kenbare ambtenaar
bevoegdheid; herkenbaar; soort aanwijzing

Dat klopt, maar het feitenboekje is geen wetgeving ;). Overigens kan hier niet voor geschreven worden in het geval een stopteken puur gegeven wordt voor het staandehouden van een persoon. Ondanks dat deze geen verdachte is, welke al niet hoefde mee te werken aan zijn eigen veroordeling, blijkt nu uit jurisprudentie dat dit ook geld voor betrokkenen. Wat wel kan, en in het geval van de politie bijna altijd het geval is, is dat er een stopteken gegeven wordt op zowel 5:11 AWB en 160 WVW. Deze laatste is een controle van rijbewijs en bescheiden en daar is een ieder wel verplicht aan mee te werken en kan er dus effectief opgetreden worden. Echter als een BOA hierin niet bevoegd is dan zal deze daar dus ook niet voor kunnen schrijven.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #104 Gepost op: 7 augustus 2011, 22:01:49
Die auto die bekeurd werd voor de rode overweglampjes was erg twijfelachtig, al vond ik de 2 uren kaart met 121 minuten reizen ook wel erg overdreven maar goed. Net als de alfa die 5 cm voor de uitrit staat á 70 eurootjes.
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #105 Gepost op: 8 augustus 2011, 07:51:15
Ik vermoed dat dit gewoon onder Feitcode R630 a valt. Niet opvolgen aanwijzing.
m R 630 a - gegeven door daartoe bevoegde en als zodanig kenbare ambtenaar
bevoegdheid; herkenbaar; soort aanwijzing

En dat kost dan voor een automobilist € 180,00
Feitenboekje 2011 Blz A76

Aanvulling voor Verkeersregelaar is R 630 b
p R 630 b - gegeven door daartoe bevoegde en als zodanig kenbare verkeersregelaar
bevoegdheid; herkenbaar; soort aanwijzing

@enrico1972 en @DiNozzo Bedankt voor de uitleg
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


RamonVersteeg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,163
Reactie #106 Gepost op: 8 augustus 2011, 08:22:03
Alleen wat die actie van die jongens (laatste item) nu inhield...  ???

Zak vast wel iets anders mis zijn ofzo


Vroemvroem

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Reactie #107 Gepost op: 8 augustus 2011, 17:02:18
En Hier is de aflevering van gisteren te bekijken


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #108 Gepost op: 8 augustus 2011, 21:32:41
Inderdaad, dat vond ik ook.

Ik vind dat het te saai wordt, in de eerste afleverening zat er nog wat actie, en nu? Toezicthouders die in een vuilniszak zitten te graaien  8)
Ja wat verwacht je dan van de afdeling toezicht en handhaving? Die zullen niet elke dag prio meldingen hebben met wapen gebruik.
En je moet toch er achter komen wie de overtreding heeft gepleegd.

Die auto die bekeurd werd voor de rode overweglampjes was erg twijfelachtig, al vond ik de 2 uren kaart met 121 minuten reizen ook wel erg overdreven maar goed. Net als de alfa die 5 cm voor de uitrit staat á 70 eurootjes.
De lampjes knipperden terwijl de auto door het beeld reed, de weg zag er uit als een als een max 50 weg dus dan heb je de tijd
en ruimte om te remmen. Bij overgangen zonder bomen moet je ook gewoon wachten als de lampen aangaat dus ik snap niet dat
mensen denken dat ze door mogen. Ja die 121 min op de ov kaart is misschien twijfelachtig, maar daar zal wel iets meer om heen
hangen. Daarnaast snap ik de problemen niet met die chipkaart, In checken uit checken wat is er zo moeilijk aan.
En betreft die auto, als de bewoonster op dat moment aan het wegrijden was vanaf haar eigen uitrit dan was de auto denk ik
afsleepwaardig geweest. Er is namelijk bijna geen mogelijkheid om vanaf de uitrit naar links te draaien de weg op.

Vind het opzich wel een leuk programma, al zitten er ook dingen tussen waarvan ik met afgrijzen naar kijk.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #109 Gepost op: 8 augustus 2011, 22:41:23
In de meeste regio's doen ze niet veel anders ;).
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein