Waterbestendige gipsspalk

Auteur Topic: Waterbestendige gipsspalk  (gelezen 4292 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Gepost op: 1 juli 2011, 13:24:10
'Zwemmen met gips kan'
BEVERWIJK - Zwemmen met gips kan. Het Rode Kruis Ziekenhuis in Beverwijk geeft kinderen met botbreuken voortaan in principe standaard gips dat nat mag worden, zo heeft het vrijdag bekendgemaakt.
De kinderen kunnen er dus ook mee onder de douche.

Het 'zwemmersgips' is ontwikkeld door de gipsverbandmeesters van het ziekenhuis. Onderzoek heeft volgens het ziekenhuis uitgewezen dat het gips net zo genezend werkt als gewoon gips.
De onderzoeksresultaten worden binnenkort gepubliceerd in het European Journal of Trauma & Emergency Surgery.

Zwemmersgips
Het zwemmersgips bestond al langer, zegt een woordvoerster. Het ziekenhuis heeft nu na het onderzoek besloten het vaker beschikbaar te stellen aan kinderen.
Volwassenen kunnen het ook krijgen, als hun breuk het toelaat. Het gips is zelfs goedkoper, aldus de woordvoerster. Ouders en kinderen reageren er volgens haar zeer positief op.
http://www.nu.nl/gezondheid/2554167/zwemmen-met-gips-kan.html




Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
Reactie #1 Gepost op: 1 juli 2011, 16:05:03
Bespaart een hoop ellende met douchen volgens mij!
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #2 Gepost op: 1 juli 2011, 18:27:41
Bespaart een hoop ellende met douchen volgens mij!
Maar volgens mij kun je toch best lastig afdrogen onder gips, hoe gaat dat dan? want ik ben toch bang dat het wat onwelriekend gaat worden na verloop van tijd?
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Vigilant

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 830
Reactie #3 Gepost op: 5 juli 2011, 17:21:53
Gaat altijd wel onfris ruiken denk ik, men gaat hoedanook zweten onder het gips.

Misschien na het wassen aan de gips inblazen met haardroger?


Moon

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 665
  • Instructeur EHBO/EHaK/(P)BLS/AED
Reactie #4 Gepost op: 15 juli 2011, 18:19:05
Trage reactie > mijn jongste zoon heeft een paar jaar terug al watergips gehad. Ik was er niet erg van onder de indruk. En jahaa, het stinkt na verloop van tijd echt :p.
facebook.com/Burgeraedhoorn facebook.com/ehboblokkerzwaag  A universe is trapped inside a tear


Lunatum

  • Arts
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 959
Reactie #5 Gepost op: 15 juli 2011, 19:23:03
Je moet tegenwoordig wat doen om met je ziekenhuis in het nieuws te komen ;)... Ze zijn vast niet het eerste ziekenhuis.