Sigma team Noord-Holland-Noord (Alkmaar)?

Auteur Topic: Sigma team Noord-Holland-Noord (Alkmaar)?  (gelezen 15002 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

rjvaneyk

  • Noodhulpteam Hollands Midden
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 579
Reactie #10 Gepost op: 4 juli 2011, 00:39:26
Opkomsttijd kan ik je al vertellen.

Na alarmering heb je maximaal 30 minuten de tijd om naar de opkomstlocatie te komen voor de eerste uitruk.
Na uiterlijk 30 minuten (als er een compleet SIGMA-team van 8 personen en een Ambu-team is) vertrekt de GE-combinatie.
Zijn de 2 teams eerder compleet, dan vertrekt de combinatie ook eerder.


s@nder

  • chauffeur Hap alkmaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 52
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #11 Gepost op: 8 juli 2011, 00:50:57
hey,

In alkmaar hebben wij elke 3e woensdag van de maand cursus avond van twee uur.
Echte grote oefeningen met o.a. brw,ambu, politie is tussen de 0 en 5 per jaar.
Het afgelopen jaar wordt er wel veel beroep op ons gedaan door de brandweer voor de opleiding en prof-check's voor de ovdb, dan dan spelen wij ambu. erg leuk om te doen en ook daar leer je veel van.
Hier in alkmaar rijden wij zelf als het gaat om oefeningen e.d. maar bij echte inzet rijdt er een ambu-chauff.

Hoe lang de opleiding duurt weet ik niet zeker maar toen ik de opleiding deed was het ongeveer een jaar en dan heb ik ook de vakanties en stages meegerekend.

Heb je nog meer vragen over alkmaar dan beantwoord ik ze graag.

vriendelijke groet,

Sander


SdV

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 39
Reactie #12 Gepost op: 8 juli 2011, 08:23:43
Hier in alkmaar rijden wij zelf als het gaat om oefeningen e.d. maar bij echte inzet rijdt er een ambu-chauff.

Dit laatste is jammer, het prio1 rijden is juist zo ontzettend leuk om te oden ;D ;D
Bedankt voor jouw antwoorden, is mij erg duidelijk zo.

Zou jij na willen gaan of mijn gegevens goed over zijn gekomen tijdens de opendag van Brandweer Langedijk?? zo niet kan ik ze dan via jouw (per PB) nog een keer doorgeven?
Met vriendelijke groet,  Sander


s@nder

  • chauffeur Hap alkmaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 52
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #13 Gepost op: 13 juli 2011, 17:58:45
Hey sdv,

Ik zal het voor je navragen, maar stuur voor de zekerheid maar ook even jou gegevens naar mij dan zal ik ze aan de juiste persoon geven.

Vr. gr.

Sander


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #14 Gepost op: 18 juli 2011, 00:40:42
Het gaat er niet om wat jij wilt, maar als iemand de voorkeur geeft aan een persoonlijk bericht dan zal dat niet zonder reden zijn. Natuurlijk kunnen anderen er ook wat aan hebben, daar zit zeker wat in, maar als dit persoon bepaalde dingen niet op het forum zelf wil zetten, dan houdt het toch echt op, tenzij iemand anders zich wel geroepen voelt en dan zou je (misschien) kunnen wachten tot je een ons weegt.

Met alle respect, maar je negeert simpelweg een verzoek van iemand die blijkbaar jouw vragen kunt beantwoorden, dan vraag je er toch zelf een beetje om hoor :)

Met alle respect maar misschien kunnen de moderatoren zich over iets anders druk maken?!    
Peter kennende neem ik aan dat hij zeer wel in staat is om via een PM aan het nieuwe lid duidelijk te maken dat hij graag via een PM wil communiceren, daar zijn mijns inziens de moderatoren niet voor bedoeld. Mogelijk een andere taakopvatting maar ik zou als nieuw lid in deze situatie deze toon in het openbaar ook niet aangenaam vinden, het reageren had vanuit de moderatoren dan ook via een PM gekund.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


SdV

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 39
Reactie #15 Gepost op: 18 juli 2011, 19:41:49
Met alle respect maar misschien kunnen de moderatoren zich over iets anders druk maken?!    
Peter kennende neem ik aan dat hij zeer wel in staat is om via een PM aan het nieuwe lid duidelijk te maken dat hij graag via een PM wil communiceren, daar zijn mijns inziens de moderatoren niet voor bedoeld. Mogelijk een andere taakopvatting maar ik zou als nieuw lid in deze situatie deze toon in het openbaar ook niet aangenaam vinden, het reageren had vanuit de moderatoren dan ook via een PM gekund.
[/quote]

Zullen we deze discussie afronden??
Inmiddels heb ik dus contact met een naamgenoot die ook nog lid is van het bewuste sigma-team. Deze naam genoot heeft keurig mijn vragen beantwoord. Ook heeft hij per PB een berichtje van mij ontvangen met mijn gegevens er in om te checken of dit goed door is gekomen tijden de opendag.
Met vriendelijke groet,  Sander