Gestolen mobiel

Auteur Topic: Gestolen mobiel  (gelezen 12055 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Moon

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 665
  • Instructeur EHBO/EHaK/(P)BLS/AED
Reactie #50 Gepost op: 26 januari 2012, 14:44:11
Hier zou ik nooit genoegen mee nemen.

Wij ook niet, maar zover is het ook nog niet  ;). Dit grapje wordt momenteel vrij hoog opgenomen door de politie, dus ik heb vrij goede hoop.
 
Daarnaast lopen er nog 4 aangiftes die afgehandeld moeten worden. Pfff..
*Nog een gestolen Iphone, dader ook bekend (juni/juli)
*Mishandeling, dader was al opgepakt, maar ik wil nog graag geld zien voor de fiets die ook vernield was (november)
*Leeggeroofde jaszakken op een feestje, dader bekend (december)
*Mishandeling (al bijna 3 jaar geleden, toegekende schadevergoeding nog nooit ontvangen > schade aan jas en helm), ook de dader bekend.

jeetje, ik ben echt al die tijd laks geweest :D

Dus we gaan nog door *grinnik*
facebook.com/Burgeraedhoorn facebook.com/ehboblokkerzwaag  A universe is trapped inside a tear


sylvester1986

  • Gast
Reactie #51 Gepost op: 26 januari 2012, 14:59:28
Wordt er niks aangedaan ondanks dat de dader bekend is en in 1 geval schadevergoeding toegezegd is of is de schadevergoeding een 10 jarenplan?


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #52 Gepost op: 26 januari 2012, 15:05:39
Hier zou ik nooit genoegen mee nemen.

Snap ik helemaal maar soms is het niet anders. Als ik zo'n zaak bij de hand heb sluit ik hem ook niet met een rechtvaardig gevoel af.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


sylvester1986

  • Gast
Reactie #53 Gepost op: 26 januari 2012, 15:17:04
Zie je daardoor dat mensen ook steeds minder aangifte doen, als dit gebeurt?


Moon

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 665
  • Instructeur EHBO/EHaK/(P)BLS/AED
Reactie #54 Gepost op: 26 januari 2012, 16:27:23
Ik krijg steeds minder zin om aangifte te blijven doen, maar ik doe het iedere keer nog trouw. Ik hou ook niet van een vertekend 'misdaadbeeld'.

Jahaharen geleden is mijn tas gestolen uit een kluis. Persoon in kwestie was een bekende van de politie en stond vol op videobeeld. Voordat zij opgepakt werd waren we 3/4 jaar verder. De schade was ongeveer 3000,00 gulden (leeggehaalde rekening, nieuwe sloten op huis, andere 'waardevolle' artikelen, nieuw rijbewijs (+boete), etc etc), maar ik kreeg 1100 gulden toegewezen. Daar heeft ze dan weer meer dan een jaar over gedaan om het te betalen.

O ja en over die toegekende schadevergoeding...daar zal ik eens achteraan bellen. Het gaat om 150,00 euro en eerlijk gezegd mis ik die echt niet, maar het is een principe.
facebook.com/Burgeraedhoorn facebook.com/ehboblokkerzwaag  A universe is trapped inside a tear


Moon

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 665
  • Instructeur EHBO/EHaK/(P)BLS/AED
Reactie #55 Gepost op: 20 februari 2012, 13:14:40
Mwah, net bericht gehad...helaas krijgt mijn zoon zijn telefoon niet terug. Hij gaat een brief sturen...dat het niet aannemelijk is dat een echte eigenaar van een Iphone van 3 a 4 maanden jong toch meestal in bezit zal zijn van factuur en doosje/gebruiksaanwijzing. Al is het alleen maar voor garantie etc. En dat iemand dus niet het imeinummer aan de hand van factuur/doos heeft gecontroleerd.

Daarnaast heeft deze dader behoorlijk wat meer dingen op zijn geweten dus niet geschoten is altijd mis...van kale kip is niet te plukken.
facebook.com/Burgeraedhoorn facebook.com/ehboblokkerzwaag  A universe is trapped inside a tear


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #56 Gepost op: 20 februari 2012, 13:42:26
Zie je daardoor dat mensen ook steeds minder aangifte doen, als dit gebeurt?

Volgens het Nederlandse recht is een ''dief'' eigenaar op het moment dat hij het goed van een ander heeft toegeëigend.
Zelfde met winkeldiefstal, negen van de tien keer gaan de goederen terug naar de winkel. Als de verdachte er geen afstand van doet zal de officier van justitie daar een beslissing in moeten nemen.  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !