onbegrip

Auteur Topic: onbegrip  (gelezen 3711 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Gepost op: 25 november 2004, 19:31:41
Denk je het goed te doen :-X

In Laren (N H) heeft een gemeenteraadslid van Laren vragen gesteld aan de burgemeester naar aanleiding van een woningbrand.

De brand woedde in een woning aan het Mariekenspad in Laren,op het moment dat de brandweer werdt geallarmeert reden de brandweermensen die op 100 meter van de betreffende woning wonen gewoon door naar de kazerne,om daar hun brandweerpak aan te trekken en vervolgens met de brandweerwagen terug te keren naar de brand.

Volgens het gemeenteraadslid is het volstrekt belachelijk dat de brandweermensen eerst naar de kazeren gaan,en niet alvast beginnen met blussen totdat de collega,s er zijn.maar eerst naar de kazerne gaan.
De brandweercommandant van Laren verklaard dat de normale procedures zijn gevolgd,en dat de tijd dat de brandweermensen hun pak in de privčauto hebben liggen allang voorbij is dankzij de arbowet.
daarin staat tevens dat de brandweermensen ten allen tijden eerst aan hun eigen veiligheid moeten denken.
Ook als er nog mensen in het pand aanwezig zijn,zoals nu 4 kinderen om die alvast te redden.

volgens de brandweercommandant is de inzet goed verlopen,en zijn er geen gewonden gevallen.

bron: Laarder BEL

weer een goed voorbeeld van een gemeenteraadslid die absoluut niet weet wat het brandweervak inhoudt,en al helemaal niet weet hoe heet een brand kan zijn :-X :-X :-X




Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #1 Gepost op: 25 november 2004, 19:37:31
En hoe zouden deze brandweerlui dan moeten beginnen met blussen??
Emmertjes water bij de buren vragen ofzo??
Alsof ze een slang in hun binnenzak hebben zitten en die even uitrollen en aansluiten.... :-\
  Ta


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #2 Gepost op: 25 november 2004, 19:41:34
En hoe zouden deze brandweerlui dan moeten beginnen met blussen??
Emmertjes water bij de buren vragen ofzo??
Alsof ze een slang in hun binnenzak hebben zitten en die even uitrollen en aansluiten.... :-\
en zo in ons spijkerbroekkie he :-X


fireman77

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 25 november 2004, 19:42:41
Nou als je een burgemeester in je gemeente hebt die betrokken is bij de brandweer dan zal die ook weten hoe de brandweer te werk gaat.
Dan zal hij hier waarschijnlijk weinig reactie op geven.

En zo hoort het ook!


Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #4 Gepost op: 25 november 2004, 19:48:24

en zo in ons spijkerbroekkie he :-X

Ja,maar in je spijkerbroek kan je nog iets doen,ook al is het niet veel (omstanders beetje in de gaten houden dat ze niet naar binnen rennen enzo...) ,maar zonder water kan je echt niks bij een brand.....
  Ta


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #5 Gepost op: 25 november 2004, 20:01:21
Uhmmm, hoe heet dat ook alweer. ....... uhhhhhhh
Het ligt op de puntje van mijn tong.... uhhh, kom op nou.

Het is te maken met uhm.....






Ohjah nu weet ik het weer "EIGEN VEILIGHEID!!!!!"


Roandala

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 983
Reactie #6 Gepost op: 30 november 2004, 16:10:30
Lopen er toch gekke lui op deze aardkloot  :-\


GHD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 485
Reactie #7 Gepost op: 30 november 2004, 19:31:35
ja...iemand die er geen lood verstand van heeft...

ik weet dan maar een klein beetje van de brandweer...maar ik snap nog wel dat een brandweerman/vrouw echt niet met z`n spijkerbroek en een polyester jas een brandende woning in gaat... :-\

hoeveel slachtoffer wil je???


Druifje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 372
  • Je leeft maar zo kort en je bent zo lang dood.....
Reactie #8 Gepost op: 30 november 2004, 20:19:14
Nou als je een burgemeester in je gemeente hebt die betrokken is bij de brandweer dan zal die ook weten hoe de brandweer te werk gaat.
Dan zal hij hier waarschijnlijk weinig reactie op geven.

En zo hoort het ook!

Ben ik het niet mee eens! als de burgervader (of moeder uiteraard) betrokken is bij de brandweer en weer hoe de brandweer te werk gaat, maakt ie hier een big issue van! in de raadsvergadreing dit raadslid flink van repliek geven en uitleggen hoe een en ander in zijn werk is gegaan! desnoods ook een persverklring uitgeven of in de gemeenterubriek van het weekblad een stuk schrijven! als je eenmaal negatief (ook al is het niet terecht) in het nieuws bent geweest, blijft dit toch aan je vastkleven!

Hier is dus eenen schoonen taak weggelegd voor de burgervader om de brandweer juist publiekelijk van een pluim te voorzien!!!

mzzl, d'n Druif
De dingen waar ik tegen ben, die ben ik liever voor.....


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #9 Gepost op: 30 november 2004, 22:51:47
Volgens het gemeenteraadslid is het volstrekt belachelijk dat de brandweermensen eerst naar de kazeren gaan,en niet alvast beginnen met blussen totdat de collega,s er zijn.maar eerst naar de kazerne gaan.

Is hier geen sprake van een veel voorkomende frustatie. Iemand die machteloos toe moet staan kijken omdat hij niet kan, niet wil of niet weet hoe hij  zelf iets kan doen. Juist als hij onderuit wil gaan zakken omdat de brandweermensen er zijn en het zijn probleem niet meer is, loopt hij tot overmaat van ramp de frustratie op, dat deze brandweermensen door rijden om hun pak aan te gaan doen. :-\

Zeker geen rationele gedachtes, en zeker geen schoonheidsprijs waard om het zo in de pupliciteit te gooien. Maar wat doen de meeste van ons als ze zelf in een situatie terecht komen waar je alleen maar machteloosheid ervaart.  :-\